Strona 2 z 5

: 18 wrz 2008, 20:59
autor: muzyczka
chętnie odpowiem na pytania jakby ktoś się za to zabierał ...

jak tak bardzo lubicie sobie poczytać to bardzo proszę: regeneracja pompy hamulcowej, tłoczków, nowe okładziny tył, nowe przewody które w trakcie pracy pozrywałem, nowe okładziny w bębnie od ręcznego, płukanie całego układu przelałem chyba 2 litry płynu zanim poleciał czysty, nowe serwo (poprzednia membrana była sparciała), nowy zbiorniczek i wszystkie przewody podciśnienia. Pozostaje jakaś nieszczelność w pompce podciśnienia bo po 4 tysiącach znowu pojawił się w układzie olej.

Do tego tak na marginesie połamałem resory na tylnej osi i wróciłem do domu na drewnianych kołkach. Jestem po wymianie kompetu resorów oraz tulejek wachaczy i mam dość .. ;)

: 18 wrz 2008, 21:56
autor: kylon
Eee tam sama słodycz. Już nie mogę się doczekać kiedy też sobie tak pogrzebię w starociu :cry: Jeśli takowa kiedys będzie to zacznę od zdjecia budy i zrobienia całego dołu na nowo.

: 19 wrz 2008, 10:48
autor: hashid
chodził niedawno film na kanale discovery o remoncie pickupa BJ w UK. kierownicę miał po naszej stronie i benzynowy silnik. rozebrali na części pierwsze i budowali niemalże od początku. wyszło super. stety lub niestety - założyli pakę od land rovera. ale przyznam, że całość wyglądała rewelacyjnie.

Re: Układ hamulcowy

: 14 lis 2008, 08:19
autor: kylon
W Polsce na przykład linka hamulca ręcznego kosztuje aż 619,00 PLN - kolejne przegięcie bo podobna do LJ-ota 285,00. Obie ceny z ASO Toyoty. Namierzyłem zamienniki i zobaczymy co to warte jak zajedzie. Wszystkie inne elementy są w Polsce w zamiennikach. Gorzej z dostępnościa ale już niedługo..... 8)

Re: Układ hamulcowy

: 20 lis 2008, 09:00
autor: kylon

Re: Układ hamulcowy

: 24 cze 2010, 17:52
autor: Skorupka
Proszę o radę! Posiadam BJ 40 z 1979 roku. Z uwagi na katastrofalny stan hamulców kupiłem w ASO :cry: :shock: . Cylinderki tył, tarcze i klocki przód. Teraz wyraźnie lepiej hamuje tył. Bębnów i szczęk nie wymieniałem, gdyż były w bardzo dobrym stanie. Mechanik mówił, że przód musi się dotrzeć ale ja już zrobiłem sporo kilometrów i nadal tył hamuje lepiej. Podczas ostrego hamowania auto nawet staje bokiem. Może to wina pompy hamulcowej. Jeśli tak to proszę o pomoc gdzie taka kupić w rozsądnych pieniądzach (ponoć są zamienniki). Pozdrawiam serdecznie.

Re: Układ hamulcowy

: 24 cze 2010, 18:00
autor: estewes
W 40 jest korektor siły hamowania czy go nie ma? :roll:
jak jest to może tam tkwi problem :wink:

Re: Układ hamulcowy

: 24 cze 2010, 19:21
autor: Skorupka
No właśnie ? Ja nie mam pojęcia czy jest i gdzie go szukać ? :roll:

Re: Układ hamulcowy

: 24 cze 2010, 20:02
autor: kylon
Jak stawia bokiem to szukałbym przyczyny w zaciskach hamulcowych. Pewnie stoją tłoczki i taki jest efekt. Z tyłu masz jeden cylinderek hamulcowy czy po dwa na koło :?:

Re: Układ hamulcowy

: 24 cze 2010, 20:07
autor: estewes
Kylon on pisze że cylinderki tył wymienione.

Re: Układ hamulcowy

: 24 cze 2010, 20:09
autor: kylon
Ale ja się tylko pytam ile ich ma bo w 79 roku już pojawiały się z dwoma zamiast czterema :wink: Tak z ciekawości.

Re: Układ hamulcowy

: 24 cze 2010, 20:11
autor: estewes
A powiedz mi z czystej ciekawości czy w J4 był montowany korektor siły hamowania?

Re: Układ hamulcowy

: 24 cze 2010, 20:19
autor: Skorupka
Zapomniałem napisać. Przednie zaciski po renowacji. Wypiaskowane, wymalowane, wszystkie tłoczki gumki osłonki nowe zrobione w profesjonalnym zakładzie. Z tyłu mam cztery tłoczki. Prawdopodobnie z przodu były bębny w oryginale. Mam informacje, że poprzedni właściciel założył tarcze od BJ42 i teraz nie wiem, czy pompę hamulcowa tez wymieniał i jaka teraz będzie pasować. :(

Re: Układ hamulcowy

: 24 cze 2010, 20:25
autor: Skorupka
Znalazłem w InterCars pompę do BJ42 za śmieszne pieniądze ale nie wiem czy będzie pasować? Chyba zaryzykuję :D Nr InterCarsu C92002ABE. :?:

Re: Układ hamulcowy

: 24 cze 2010, 21:28
autor: kylon
Nie ma potrzeby wymiany pompy hamulcowej. Chyba, że jest uszkodzona. Ostatnio też zmienialiśmy z bębnów na tarcze w J4 z 79 roku i pompa daje radę. Różnica jest tylko w tym, że Twoja ma prawdopodobnie dwa zbiorniczki, a od BJ42 jeden. Zacznij od wymiany zestawu naprawczego. Co pompa Aisina to pompa Aisina. W IC jest jakiś no name.