Układ hamulcowy
Moderator: luk4s7
Układ hamulcowy
Jako, że samochodów w Polsce jest co raz więcej. Zaczynaja do nas trafiać do warsztatu. Chyba najwiekszą bolączką starych samochodów oprócz balcharki jest nie działajacy poprawnie układ hamulcowy. Warto w takim samochodzie zregenerować zaciski hamulcowe, które często z racji wieku stoją. Jest to zacisk cztero tłoczkowy i zawsze któryś nie pracuje równomiernie. Podstawą równego hamowania jest ich idealna praca. Regeneracja polega na wypiaskowaniu zacisków, wymianie wszystkich tłoczków oraz gumek. Sam zacisk dodatkowo warto ocynkować. Koszt zrobienia tak jednego zacisku wacha się w granicach 550 PLN. Nie oszczędzajcie na tarczach i klockach. Po takiej operacji nowe klocki i tarcze hamulcowe to podstawa. Są dostępne zamienniki w rozsądnych cenach. My już na stanie trzymamy komplety do J4. Mam tak zrobiony układ hamulcowy w swoim samochodzie juz parę lat i zapomniałem o ściąganiu przy hamowaniu. Przy takiej operacji należy przjrzeć dokładnie wszystkie przewody. Sparciałe gumowe wymienić. To samo tyczy sie tyłu. Tłoczki, szczęki czy bebny to nie jest wielki wydatek. Pompa hamulcowa jest również dostępna w zamiennikach. Do tak zrobionego układu nie nalewamy starego płynu hamulcowego
Poniżej zdjęcie tak zregenerowanego zacisku w J4:
http://www.wyprawa4x4.pl/go/_gallery/sh ... ery_69_p=2
Poniżej zdjęcie tak zregenerowanego zacisku w J4:
http://www.wyprawa4x4.pl/go/_gallery/sh ... ery_69_p=2
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2008, 11:50 przez kylon, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz bębny z przodu i z tyłu? W bębnach też wszystko winno być jak w najlepszym stanie aby hamulce były skuteczne i samochód hamował równo. Cylinderki się mniej zapiekają jak tłoczki w zaciskach lecz przy jeździe w błocie szczęki są mniej odporne na błoto i syf. Wymagają dosyć częstej wymiany. Samoregulatory powinny być rozruszane i przesmarowane. Jesli wymienione są szczęki hamulcowe należy zwrócić uwagę na stan bębnów. Zły ich wymiar, owalizacja czy rysy wpływają ujemnie na hamowanie.
Nie wiem co powinieneś wymienić bo ich nie widzę. Najczęściej w starym samochodzie jest to komplet czyli cylinderki, szczęki i bębny. Często do tego dochodzi popma hamulcowa. Wszystkie sekcje powinny działać tak samo a nie różnie w wyniku zużycia. Wymiana samych gumek w pompie czyli tzw. zestawu naprawczego daje krótkotrwałe efekty. To jest bardzo dobre rozwiązanie na wyprawie jak padnie pompa. Warto trzymać w samochodzie zestaw naprawczy. Kosztuje mało i nie zajmuje prawie miejsca.
Nie musisz kupować gratów w Toyocie. Większość części do układu hamulcowego jest dostępnych w zamiennikach.
Nie musisz kupować gratów w Toyocie. Większość części do układu hamulcowego jest dostępnych w zamiennikach.
W stanach akurat do '40 masz cala mase kitow do zamiany z bebnow na tarczemuzyczka pisze:Mam problem z ręcznym. Odpiąłem linkę u góry, ale na wale nie wiem jak to rozmontować. Wygląda jakby była konieczność niestety odłączenia wału - czyli sporo roboty. Ręcznego praktycznie nie ma - jak go zregenerować ?
Czy jest możliwość zamiany bębnowych hamulców na tarcze ?
http://www.jtoutfitters.com/front-disc- ... -4429.html
http://www.cruiserparts.net/
To juz gorzej z dostepnoscia do naszych '70ek !!!