Układ hamulcowy
Moderator: luk4s7
chętnie odpowiem na pytania jakby ktoś się za to zabierał ...
jak tak bardzo lubicie sobie poczytać to bardzo proszę: regeneracja pompy hamulcowej, tłoczków, nowe okładziny tył, nowe przewody które w trakcie pracy pozrywałem, nowe okładziny w bębnie od ręcznego, płukanie całego układu przelałem chyba 2 litry płynu zanim poleciał czysty, nowe serwo (poprzednia membrana była sparciała), nowy zbiorniczek i wszystkie przewody podciśnienia. Pozostaje jakaś nieszczelność w pompce podciśnienia bo po 4 tysiącach znowu pojawił się w układzie olej.
Do tego tak na marginesie połamałem resory na tylnej osi i wróciłem do domu na drewnianych kołkach. Jestem po wymianie kompetu resorów oraz tulejek wachaczy i mam dość ..
jak tak bardzo lubicie sobie poczytać to bardzo proszę: regeneracja pompy hamulcowej, tłoczków, nowe okładziny tył, nowe przewody które w trakcie pracy pozrywałem, nowe okładziny w bębnie od ręcznego, płukanie całego układu przelałem chyba 2 litry płynu zanim poleciał czysty, nowe serwo (poprzednia membrana była sparciała), nowy zbiorniczek i wszystkie przewody podciśnienia. Pozostaje jakaś nieszczelność w pompce podciśnienia bo po 4 tysiącach znowu pojawił się w układzie olej.
Do tego tak na marginesie połamałem resory na tylnej osi i wróciłem do domu na drewnianych kołkach. Jestem po wymianie kompetu resorów oraz tulejek wachaczy i mam dość ..
Re: Układ hamulcowy
W Polsce na przykład linka hamulca ręcznego kosztuje aż 619,00 PLN - kolejne przegięcie bo podobna do LJ-ota 285,00. Obie ceny z ASO Toyoty. Namierzyłem zamienniki i zobaczymy co to warte jak zajedzie. Wszystkie inne elementy są w Polsce w zamiennikach. Gorzej z dostępnościa ale już niedługo.....
Re: Układ hamulcowy
W temacie hamulców:
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN
Re: Układ hamulcowy
Proszę o radę! Posiadam BJ 40 z 1979 roku. Z uwagi na katastrofalny stan hamulców kupiłem w ASO . Cylinderki tył, tarcze i klocki przód. Teraz wyraźnie lepiej hamuje tył. Bębnów i szczęk nie wymieniałem, gdyż były w bardzo dobrym stanie. Mechanik mówił, że przód musi się dotrzeć ale ja już zrobiłem sporo kilometrów i nadal tył hamuje lepiej. Podczas ostrego hamowania auto nawet staje bokiem. Może to wina pompy hamulcowej. Jeśli tak to proszę o pomoc gdzie taka kupić w rozsądnych pieniądzach (ponoć są zamienniki). Pozdrawiam serdecznie.
Re: Układ hamulcowy
W 40 jest korektor siły hamowania czy go nie ma?
jak jest to może tam tkwi problem
jak jest to może tam tkwi problem
Re: Układ hamulcowy
No właśnie ? Ja nie mam pojęcia czy jest i gdzie go szukać ?
Re: Układ hamulcowy
Jak stawia bokiem to szukałbym przyczyny w zaciskach hamulcowych. Pewnie stoją tłoczki i taki jest efekt. Z tyłu masz jeden cylinderek hamulcowy czy po dwa na koło
Re: Układ hamulcowy
Kylon on pisze że cylinderki tył wymienione.
Re: Układ hamulcowy
Ale ja się tylko pytam ile ich ma bo w 79 roku już pojawiały się z dwoma zamiast czterema Tak z ciekawości.
Re: Układ hamulcowy
A powiedz mi z czystej ciekawości czy w J4 był montowany korektor siły hamowania?
Re: Układ hamulcowy
Zapomniałem napisać. Przednie zaciski po renowacji. Wypiaskowane, wymalowane, wszystkie tłoczki gumki osłonki nowe zrobione w profesjonalnym zakładzie. Z tyłu mam cztery tłoczki. Prawdopodobnie z przodu były bębny w oryginale. Mam informacje, że poprzedni właściciel założył tarcze od BJ42 i teraz nie wiem, czy pompę hamulcowa tez wymieniał i jaka teraz będzie pasować.
Re: Układ hamulcowy
Znalazłem w InterCars pompę do BJ42 za śmieszne pieniądze ale nie wiem czy będzie pasować? Chyba zaryzykuję Nr InterCarsu C92002ABE.
Re: Układ hamulcowy
Nie ma potrzeby wymiany pompy hamulcowej. Chyba, że jest uszkodzona. Ostatnio też zmienialiśmy z bębnów na tarcze w J4 z 79 roku i pompa daje radę. Różnica jest tylko w tym, że Twoja ma prawdopodobnie dwa zbiorniczki, a od BJ42 jeden. Zacznij od wymiany zestawu naprawczego. Co pompa Aisina to pompa Aisina. W IC jest jakiś no name.