Luzy na kierownicy
Moderator: luk4s7
Luzy na kierownicy
Panowie jak sprawdzić czy w mojej j4 są za duże luzy na kierownicy? Jak jadę na wprost przy 60km/h skręcając ćwierć obrotu to zanim auto zareaguje mija sekunda.Nie powinien reagować od razu?
Druga sprawa że do tych ćwierć obrotu nic się nie dzieje,tzn.tak muszę reagować utrzymując się na pasie.
Kurcze nie wiem czy umiem to przekazać i wiecie o co mi chodzi
Druga sprawa że do tych ćwierć obrotu nic się nie dzieje,tzn.tak muszę reagować utrzymując się na pasie.
Kurcze nie wiem czy umiem to przekazać i wiecie o co mi chodzi
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Luzy na kierownicy
Zacząłbym od przeglądu na dowolnej stacji diagnostycznej
Re: Luzy na kierownicy
Albo pojechać w końcu kto ogarnia te auta. Luz na stożku sierżanta, luz na końcówkach drążka wzdłużnego, luz na przekładni, luz na reszcie końcówek kierowniczych, wywalone tuleje resorów itd….
Re: Luzy na kierownicy
https://www.youtube.com/watch?v=ZTzwG1f ... muelBishop
Następny film to jak rozebrać i wymienić uszczelniacze.
paweł
Następny film to jak rozebrać i wymienić uszczelniacze.
paweł
Re: Luzy na kierownicy
Dzięki
Re: Luzy na kierownicy
Czyli max luzu to 4cm obrotu na kierze.
Re: Luzy na kierownicy
No tyle jest jak masz dobra przekładnie i nie ma luzów tam gdzie pisał Kylon.
Jak masz 5cm tez chyba bym nie płakał.
Ty piszesz o 1/4 obrotu. Kierownica ma średnice 42 cm co daje obwód ok 132cm, czyli ty masz luz na 33cm.
Czyli 8 razy więcej niż powinno byc.
Pisałem juz gdzieś, że jakby co mam przekładnie ze swojej.
Zacznij od diagnostyki organoleptycznej:
Tu masz graty do tego https://www.wyprawa4x4.pl/product/list/ ... D/54#steps
Końcówki wymieni każdy mechanik. Regeneracja przekładni to ja znam 2 osoby co to zrobią w PL dobrze, jeżeli jest jeszcze co naprawiać. Tuleje resorów to prosta sprawa.
Ogólnie zaprzyjaźnij się z kimś kto ogarnia auta 4x4 w twojej okolicy.
Pocieszę cię, ze jak zrobisz to porządnie to nawet przy kołach 33x12,5 to masz spokój na kilka lat.
Jak masz 5cm tez chyba bym nie płakał.
Ty piszesz o 1/4 obrotu. Kierownica ma średnice 42 cm co daje obwód ok 132cm, czyli ty masz luz na 33cm.
Czyli 8 razy więcej niż powinno byc.
Pisałem juz gdzieś, że jakby co mam przekładnie ze swojej.
Zacznij od diagnostyki organoleptycznej:
Złap za drożąek poprzeczny, tu masz filmik, niekoszerny ale lepsze to niż nic: https://www.youtube.com/watch?v=qcKU6-6 ... lboxVideosluz na końcówkach drążka wzdłużnego, luz na przekładni, luz na reszcie końcówek kierowniczych, wywalone tuleje resorów itd….
Tu masz graty do tego https://www.wyprawa4x4.pl/product/list/ ... D/54#steps
Końcówki wymieni każdy mechanik. Regeneracja przekładni to ja znam 2 osoby co to zrobią w PL dobrze, jeżeli jest jeszcze co naprawiać. Tuleje resorów to prosta sprawa.
Ogólnie zaprzyjaźnij się z kimś kto ogarnia auta 4x4 w twojej okolicy.
Pocieszę cię, ze jak zrobisz to porządnie to nawet przy kołach 33x12,5 to masz spokój na kilka lat.
Re: Luzy na kierownicy
Trochę przesadziłem. Luz jest taki że reakcja na kole jest od zera dopiero po 5cm.Reakcja,czyli coś się zaczyna dziać z kołami czyli widać ruch.W drugą stron3 od zera też jest 5cm czyli łącznie 10 co w odczuciu dawało mi ćwierć obrotu.Trochę przeszacowałem.
Tak czy tak podjadę sprawdzić te luzy
Tak czy tak podjadę sprawdzić te luzy