Bj40 nowy projekt 2
Moderator: luk4s7
Bj40 nowy projekt 2
Hej,ostatnio okazyjnie kupiłem(dużo poniżej ceny wywoływawczej) bj40 softtop z myślą o dawcy części dla mojej bj40 .Auto z tego samego rocznika,kompletne ,nie zgnite więc pomyślałem że części będą na zapas na przyszłość dla mojej.
Gdy już ją na spokojnie oglądnąłem to okazuje się w całkiem niezłym stanie.Rama zdrowa, kompletna,silnik pali,napędy, silnik sprawne.Dokumentacja jest,a w bagażniku znalazłem trzy skrzynki zapasowych części.
Przez myśl przeszło czy nie zrobić z ją typowo do off-roadu.
Teraz zacząłem się zastanawiać czy nie lepiej ją ratować?wymienić tylne błotniki,założyć fajne koła,oddać do blacharza ,pomalować mechanicznie ogarnąć i mieć jedną cabrio i jedną z dachem.
Jeśli decyzja o odbudowie zapadnie,to po drodze pojawia się kolejny pomysł,wymienić silnik na coś mocniejszego,zrobić klatkę,wnętrze i mieć coś w tym stylu
https://bringatrailer.com/listing/1973- ... r-fj40-30/
Co o tym myślicie? W którym kierunku byście poszli?
https://zapodaj.net/2cfbf05db504f.jpg.html
Gdy już ją na spokojnie oglądnąłem to okazuje się w całkiem niezłym stanie.Rama zdrowa, kompletna,silnik pali,napędy, silnik sprawne.Dokumentacja jest,a w bagażniku znalazłem trzy skrzynki zapasowych części.
Przez myśl przeszło czy nie zrobić z ją typowo do off-roadu.
Teraz zacząłem się zastanawiać czy nie lepiej ją ratować?wymienić tylne błotniki,założyć fajne koła,oddać do blacharza ,pomalować mechanicznie ogarnąć i mieć jedną cabrio i jedną z dachem.
Jeśli decyzja o odbudowie zapadnie,to po drodze pojawia się kolejny pomysł,wymienić silnik na coś mocniejszego,zrobić klatkę,wnętrze i mieć coś w tym stylu
https://bringatrailer.com/listing/1973- ... r-fj40-30/
Co o tym myślicie? W którym kierunku byście poszli?
https://zapodaj.net/2cfbf05db504f.jpg.html
Re: Bj40 nowy projekt 2
Jak dla mnie to fantastyczny pomysł. Skoro jest w takim stanie, to warto to odratować i ewentualnie przerobić tak, jak Ci się podoba. Tych aut jest coraz mniej, a coś takiego jeszcze bardziej rzuci się w oczy i zadowoli właściciela, czyli Ciebie. Pierwszy projekt z linka cholernie mi się podoba!
Re: Bj40 nowy projekt 2
Pierwszy tak. Drugi nie.
Re: Bj40 nowy projekt 2
Drugi to jest ten co kupił.
Re: Bj40 nowy projekt 2
Aaa. Ja nie w temacie.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8440
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Bj40 nowy projekt 2
J4 z lexowym V8 ...
Plumowa jest bardziej pomotana - zawias jest na sprężynach - ale ogólnie - idea mocnej benzyny w tym nadwoziu - jest bardzo OK.
Kłopot jest w tym - że bardzo niewiele silników pasuje do skrzynek typu H. A zastosowanie skrzynek R1 (lub H1) - dosyć mocno ingeruje w konstrukcję pojazdu.
Plumowa jest bardziej pomotana - zawias jest na sprężynach - ale ogólnie - idea mocnej benzyny w tym nadwoziu - jest bardzo OK.
Kłopot jest w tym - że bardzo niewiele silników pasuje do skrzynek typu H. A zastosowanie skrzynek R1 (lub H1) - dosyć mocno ingeruje w konstrukcję pojazdu.
Re: Bj40 nowy projekt 2
Wkładają też D-4-D
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8440
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Bj40 nowy projekt 2
Ale nadal będzie to czterocylindrowy klekot. Owszem - mocniejszy - ale dopiero w średnim zakresie obrotów.
Benzynowe V8 ma w sobie "to coś" Trza się przejechać (szczególnie z manualna skrzynką) - żeby załapać różnicę
W moim 4R przerobione D4D (na zwykłą pompę wtryskową) może mieć jakieś 500Nm. Ale i tak nijak się to ma do 1UZ - które ma "zaledwie" ze 340Nm ... Wynika to z tego - że klekot ma taką (wysoką) wartość w zakresie może 1000 obrotów (zwykle 1800 - 2800) - natomiast benzyniak V8 generuje 80% momentu max między ... 200 rpm - a 6500.
Benzynowe V8 ma w sobie "to coś" Trza się przejechać (szczególnie z manualna skrzynką) - żeby załapać różnicę
W moim 4R przerobione D4D (na zwykłą pompę wtryskową) może mieć jakieś 500Nm. Ale i tak nijak się to ma do 1UZ - które ma "zaledwie" ze 340Nm ... Wynika to z tego - że klekot ma taką (wysoką) wartość w zakresie może 1000 obrotów (zwykle 1800 - 2800) - natomiast benzyniak V8 generuje 80% momentu max między ... 200 rpm - a 6500.