Strona 4 z 5

Re: FJ40 1978 "Ślicznotka"

: 06 maja 2023, 13:52
autor: radomada
Silnik, skrzynia biegów, reduktor i ....................

Re: FJ40 1978 "Ślicznotka"

: 06 maja 2023, 15:00
autor: kylon
Bardzo ładna :D

Re: FJ40 1978 "Ślicznotka"

: 08 maja 2023, 14:15
autor: radomada
Kolejne fotki mam nadzieje ze nie przekręcone.

Re: FJ40 1978 "Ślicznotka"

: 08 maja 2023, 19:02
autor: FoxMulder
Piękna.

Re: FJ40 1978 "Ślicznotka"

: 09 maja 2023, 17:17
autor: plum76
na Camp będzie?
paweł

Re: FJ40 1978 "Ślicznotka"

: 10 maja 2023, 09:58
autor: radomada
Chyba Camp będzie nieosiągalny.
Bedą jeszcze poprawki lakiernicze, drobne nowe części.
A potem generalna próba.
Jeszcze trochę fot umieszczam.

Informacja dla Kylona.
Śruby zewnętrzne i wewnętrzne są ocynkowane.
Na tych fotach są w kolorze karoserii ale będą zmieniane.
Lakiernicy pomalowali osobno te śruby i na razie pozostały.

Re: FJ40 1978 "Ślicznotka"

: 14 maja 2023, 13:21
autor: radomada
Jeszcze trochę fot

Re: FJ40 1978 "Ślicznotka"

: 14 maja 2023, 14:11
autor: kylon
Poproś Panów o odwrócenie białego grila. Jest zamontowany do góry nogami ;-)

Re: FJ40 1978 "Ślicznotka"

: 03 lip 2023, 15:55
autor: radomada
Już niedługo, już długo jeszcze parę śrubek.
Jedne pasuje inne nie.
Do końca miesiąca powinna być złożona.

Re: FJ40 1978 "Ślicznotka"

: 04 lip 2023, 11:27
autor: kylon
Prześliczny

Re: FJ40 1978 "Ślicznotka"

: 17 lip 2023, 11:56
autor: Darek_LC_J95
Oryginał Toyoty, to oryginał. Dla mnie coraz piękniejsza.
Na YT można obejrzeć co z FJ40 robi Austin Niemela.
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... jvZ_mtW48v
nie dość, że wsłapował jakiś dziwny silnik, to teraz jeszcze przerabia zawieszenie i napęd :).
Można i tak.

Re: FJ40 1978 "Ślicznotka"

: 14 sie 2023, 11:48
autor: radomada
Już tuż, tuż..............

Re: FJ40 1978 "Ślicznotka"

: 14 sie 2023, 15:41
autor: kylon
Gratulacje Adam. Sobie bym chyba tego orurowania nie zakładał.

Re: FJ40 1978 "Ślicznotka"

: 14 sie 2023, 21:23
autor: Rokfor32
Oryginał - ma swoje "mankamenty" czaasami ... :mrgreen:

A tak w komentarzu do drugiego zdjęcia - ustawianie zbieżności "na laserach" przy tego typu zawieszeniu - to taki lekki przerost formy. Starcza zwykła miarka (taśma miernicza). Zwyczajnie - nie da się w tym zawieszeniu nic skopać (pochylenia koła, kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy - a do diagnozy tych parametrów służy własnie takie jak na zdjęciu stanowisko).

Zbieżność ustawia się zwyczajną miarką (i tak to zresztą opisuje manual serwisowy) - pomiar na oponie przed osią ma być o 2 - 3 mm mniejszy - niż za osią (liczone w płaszczyźnie poziomej, na wysokości osi koła). Żadna filozofia, nawet dla laika - i przydatna w dodatku po każdej zabawie z wymianą końcówek drążków (tylko one mają wpływ na zbieżność kół).

Niemniej, raz na jakiś czas - z profi testu też warto korzystać. Ale nie po to, żeby "zbieżność" ustawiać - bo samemu można to zrobić w kilka minut na podwórku - ale po to, żeby sprawdzić czy most jest prosty.

W terenie czasem zdarza się w coś mostem przywalić niekoniecznie delikatnie. I wtedy - taka kontrola pozwala wyłapać, czy pochwa mostu nie uległa skrzywieniu.

Re: FJ40 1978 "Ślicznotka"

: 19 wrz 2023, 13:16
autor: radomada
Toyota powróciła do domu.
Po trzech latach.