No więc się pierwszy "pochwalę" zakupem.
Wątek jest również na forum garniak.pl, więc go bezszczelnie przeklejam, skoro mojego autorstwa.
Co się rzuca w oczy i "w dotyk" w stosunku do 278, będzie to opis subiektywny, bez podziału na wady i zalety, ponieważ jak to zawsze bywa, co dla jednych wadą, dla innych obojętne itp.
- klawisze te same, ale chodzą inaczej, jakby "głębiej", kwestia przyzwyczajenia
- samo urządzenie: duże i nie wyważone, odnosi się wrażenie, że zaraz wypadnie z dłoni, obudowa "nie klejąca się do łap, jak np 62
- doskonały ekran, przepaść w stosunku do poprzednika, zdecydowanie większy, ale nie za duży, bardzo kontrastowy i nasycony, ostry, mówiąc po ludzku "aż przyjemnie patrzeć", słońca jeszcze nie było, więc nie wiem jak w słońcu.
- natychmiastowe (w stosunku do 278 uruchamianie) olbrzymi plus, bardzo szybko "łowi" GPS i GLONAS
Na zrzucie ekrany 278Cx tylko GPS
A tu w komplecie GPS + GLONAS
- trochę mnie denerwuje sposób montażu do uchwytów w stosunku do 278, wydaje mi się lekko słaby "klik", ale to doświadczenia z Montaną robią tu za wzór, czy to działa. Jeszcze nie wiem. Zakupiłem do niego od razu uchwyt samochodowy (do auta cywilnego, w tojotce 4X4 przykręce na sztywno) na tzw. silikonie (garminowski, podobno dedykowany). Po włożeniu do niego garmina, kulka jest za słaba i po prostu urządzenie wypada przy każdej próbie obrócenia, lub już nawet wciśnięcia w uchwyt itp. Co tu dużo mówić, tylko RAM na sztywno zapewne poskutkuje.
- jest opcja podłączenia dodtkowych urządzeń przez ANT takich jak:..czyjnik tętna, rowerowy czujnik prędkości, czujnik rytmu oraz czujnik temeratury i VIRB Remote (sterowanie kamerą).... pozostaje pytanie.... po co mi to wszystko w samochodzie lub na jachcie ?
- INTERFEJS, w skrócie dla otrzaskanych z 278, to samo, nie będzie mieć żadnego problemu z przesiadką
- SOFTWARE, są nowe funkcje, działające przez telefon: Pogoda opcja "bieżący": (chmurka, słoneczko i temperatura) po podłączeniu z iphone np, pytanie zatem, po co, skoro mogę rzucić okiem na iphona wcześniej... a w drugiej opcji narzędzia Pogoda jest Mapa a tam po podłączeniu się do wifi, pojawiają się w drugim oknie "chmurki" na danym obszarem. Dosyć schematyczne przyznam,
- bardzo fajnie rozwiązano zakładkę "Ślad", suma danych jak przy treningowym Garminie, znowu małe pytanie po co ? Skrok nikt z nim nie będzie biegał:), tak samo nie bardzo widzę zalety połączenia z "Garmin Connect, czysto treningowe dane jak kroki, dystans itp przeliczane ewidentnie pod trening a brakuje zrzucania punktów i tras zamiast do BaseCAMP to do telefonu, do dalszego udostępniania (chyba, że jeszcze nie odkryłem jak to zrobić)
No i teraz mapy.... W urządzeniu jest mapka Recreation Map of Europe v4, kolorowa, pare jakiś POI, bez opcji routing. Może być. Nic więcej.
Przy okazji nowość, w końcu wpisywanie adresów i zapisywanie waypointów nie trwa wieczność ! Pojawia się mała klawiaturka i kursorami zamiast przez cały alfabet, idziemy na skróty. DOBRA ZMIANA
Test w terenie:
- olbrzymią zaletą jazdy na skróty jest dla mnie jak największy widok mapy z jak największą siatką dróg. I tu 276Cx sprawuje się perfekcyjnie. Można zmniejszyć mapę a nawet polne dróżki są wciąż widoczne i można na taką dróżkę zapolować, bo od razu widać, że ślepa nie jest.
Zobaczcie na zrzuty, mapa się dogęszcza, ale drogi nie znikają:
- trochę nie podoba mi się przesuwanie strzałeczką mapy w celu poszukiwania innych obszarów, trwa to wieczność.
A teraz o rzeczy najważniejszej, która tak naprawdę skłoniła mnie do zakupu.
Do tej pory używałem Galaxy TAB Active, a na nim TvoNav i Ozi które doskonale czytają skanowane mapy. Przy okazji dla MACowych użytkowników, którzy nie mogą cieszyć się wersją Ozi zastrzeżoną tylko dla PC polecam program GPSLand w którym kalibruje mapy dla TvoNAv i Oziego i jeszcze nie próbowałem, ależ można również to zrobić do formatu Garmina.
Tak więc zakupiłem ze strony compassu mapkę "Okolicę Krakowa" za 19 złociszy i wgrałem ją do katalogu CustomMaps w urządzeniu (format pliku *.kmz).
Mapa od razy pojawiła się w urządzeniu.
Przyznam szczerze, że nie wiem, jak praca na takich mapach wygląda w Montenerze, ale tu to jest to możliwość, która tak naprawdę nie za wiele wnosi.
Mapa przy powiększaniu lub zmniejszaniu odświeża się z kilku (5-10) sekund!, To naprawdę bardzo długi okres czasu, gdy szuka się drogi gdzieś w terenie.
Fakt, jestem rozpieszczony Samsungiem, który działa bez żadnych spowolnień czy też opóźnieniu w wyświetlaniu map i liczyłem, że teraz Garmin zastąpi mi drugie urządzanie do jazdy po skanowanych (rastrowych) mapach.
Jednym słowem, GARMIN 276Cx ma możliwość wyświetlania rastrowych map, jednak uważam, że urządzenie jest za "słabe", aby płynnie sobie z nimi radzić.
Macie pytania, to dawać. Szkoda, ze nie ma programu do zrzutów ekanu z Garmina na MAC, najwyżej wykonam kilka zdjęć.
I mała korekta
Mianowicie jest mozliwośc włączenia zrzutów ekanu w urządzeniu i robi sie to klawiszem POWER, zdjęcia są zapisywane do katalogu SCRN w fromaci *.bmp.
Na zrzucie widać opcję włączenia zrzutów z ekranu, po jej wybraniu pojawia się komunikat gdzie zapisywane są pliki.
Po wyłaczeniu urządzenia opcja automatycznie jest anulowana.
A na koniec chyba jeszcze niedporacowana funkcja pracy urządzenia po wyłączeniu zasilania:
Mianowicie, albo urządzenie wyłacza się od razu, albo... nie dzieje się nic i trzeba je wyłaczyć ręcznie.
W poprzedniku, 278, pojawiał się ekranik z odliczaniem, który informawał, że jeżeli nie przerwiemy odliczania, to nawigacja sama się wyłączy.
Zakupiłem do niego również mapę City Navigator 2017.1 bezpośrednio na stronie GARMINa.
Jest to wersja NT i zawiera bardzo dokładną mapę całej Europy:
Mapę oczywiście można kupić na karcie, jednak ja zakupiłem wersję download, ponieważ daje możliwość wykupienia liftime, czyli dożywotniej aktualizacji map.
Znam ta mapę doskonale od lat i w moim byłym garminie 278 miałem taką właśnie mapę.
Wybranie opcji nawiguj do z unikaniem wszelkich dróg oprócz gruntowych, odkrywało przede mną za każdym razem dziesiątki bezdroży w niby znanym terenie.
Dokładność mapy jest wyjątkowa.
Czy warto dać tyle kasy za nawigację ?
Mam nadzieję, że odpowiem Wam za kilka dni, sprawdzając jak działa w terenie.