Przełożenia a większe opony

Moderator: luk4s7

pasiasty
Posty: 10
Rejestracja: 14 maja 2011, 16:30
Auto: patrol Y61
Kontakt:

Przełożenia a większe opony

Post autor: pasiasty »

Witam szanownych forumowiczów.

Jako, że planuje podniesienie autka i wsadzenie troche wiekszych oponek mam pytanie dotyczące zwiększenia przełożeń w mostach w odniesieniu do zwiększenia średnicy kół. Chodzi mi czy zwiekszając rozmiar opon z 31 cali na 33 cale lub z 31 cali na 35 cali konieczne jest / lub wskazane zwiększenie przełożeń w mostach. Jestem laikiem w tych sprawach ale na logikę zwiekszając obwód kół przy zachowaniu dotychczasowych przełożeń (jakie fabryka dała) autko może być wyraźnie "słabsze" w jeździe pod górkę, na piachu itp. Jak by szanowni koledzy dali porady, wskazówki byłbym bardzo wdzięczny. Posiadam patrola ale pytanie chyba jest niezależne od posiadanego modelu czy typu autka.

Pozdrawiam serdecznie

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Przełożenia a większe opony

Post autor: Kames »

hej no patrol ,ale ci napisze :mrgreen: optymalnym rozwiązaniem jest założenie opony 33x10.50r15 rozmiar 35" jest stosunkowo za duży dla patrola . lecz nie na tyle by nie wykaraskac sie pod jakas górę jak piszesz , ludziska bez zmiany przełożeń ciarają na 35" i jest dobrze .Teraz pytanie- po co nam duza opona :?: , po to by pokazac całemu swiatu jakie duże mamy auto, lub by zwiek. prześwit pod gruchą mostu . i teraz zobacz mamy około 1,5-2 cm różnicy miedzy wysokoscią opony 33" a 35" wiec zastanów sie po co ładowac ta wielka opone przy szerokosci dostępnej 12,50 ." Jak wyzej zapodaj 33x10,50r15 i sprawa z głowy

pasiasty
Posty: 10
Rejestracja: 14 maja 2011, 16:30
Auto: patrol Y61
Kontakt:

Re: Przełożenia a większe opony

Post autor: pasiasty »