J12 - różne rozmiary opon przód/tył

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
zbynio81
Posty: 41
Rejestracja: 09 sty 2009, 12:08

J12 - różne rozmiary opon przód/tył

Post autor: zbynio81 »

witam serdecznie.

Na lato musze kupić 2 nowe oponki. Mam już zakupione w 2009 roku NOKIAN (bleee-głośny bubel) 265/65/R17

Mam czysto teooretyczne pytanie: czy opnki większe czyli 265/70/R17, które ewentualnie jeżeli się da (to zależy od waszych opini) założe na tył, czy......czy......... czy to mi nie nie uszkodzi (delikatnie mówiać) w napędzie i ogółem

Co o tym sądzicie?
Jeżeli głupie pytanie to...sorki :oops:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: różne rozmiary opon przód/tył

Post autor: kylon »

W samochodzie ze stałym napędem opony powinny być wszystkie takie same. Tak więc:
- zakup większego rozmiaru na jedną oś zagraża życiu i mechanice pojazdu
- zakup tego samego rozmiaru różnych producentów jest słabym pomysłem i psuciem auta (rozmiar rozmiarowi nie równy i opona oponie też nie równa)
- kup cztery nowe opony w rozmiarze 265/70R17 i będzie to najlepsze rozwiązanie.

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: różne rozmiary opon przód/tył

Post autor: Rafi »

Czytałem kiedyś na forum jakimś Nissanowym jak ktoś zabił w dwa dni, raczej mało delikatny, napęd Skyline'a GTR BNR32 zakładając na tył szersze opony o wyższym profilu. Ale gigantycznej różnicy nie było.

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: różne rozmiary opon przód/tył

Post autor: Kames »

mało nawet :!: nie powinno sie zakładac tych samych opon z róznymi wielkosciami biezników

toyotek
Posty: 164
Rejestracja: 17 lis 2008, 10:48
Auto: Hilux 1996
HZJ73 4.2 1994
LJ78 1991 3.0
Kontakt:

Re: różne rozmiary opon przód/tył

Post autor: toyotek »

Ba nawet ciśnienie w oponach ma znaczenie - wiadomo zmienia się obwód koła.

Awatar użytkownika
zbynio81
Posty: 41
Rejestracja: 09 sty 2009, 12:08

Re: różne rozmiary opon przód/tył

Post autor: zbynio81 »

co polecicie w takim razie o rozmiarze 265/65lub70 r17 zalezy mi głownie zeby byly ciche i bezpieczne na asfalcie?

BRIDGESTONE 265/65 R17 za 550zł warta ta oponka jest ceny i wielkosci 65?

nie ukrywam, ze pokusa posiadania 70 jest duza ale to raczej opony na teren bo cos ich malo i pewnie glosne. mam racje?

lech
Posty: 222
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:46

Re: różne rozmiary opon przód/tył

Post autor: lech »

Polecimy, polecimy... :lol:
Najpierw podaj do jakiego auta i z jakim przeznaczeniem, bo z fusów nie wszyscy wróżą :mrgreen:

Awatar użytkownika
zbynio81
Posty: 41
Rejestracja: 09 sty 2009, 12:08

Re: różne rozmiary opon przód/tył

Post autor: zbynio81 »

fusem jest Toyota LAND CRUISER 120 (tak jak obecna strona forum) przeznaczenie napisałem wyżej :lol:

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: różne rozmiary opon przód/tył

Post autor: consigliero »

Ponieważ spody mamy podobne poczytaj tutaj http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=3641" onclick="window.open(this.href);return false;
PozdrawiaM

lech
Posty: 222
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:46

Re: różne rozmiary opon przód/tył

Post autor: lech »

Z rozmiarówką w 17" jest kłopot. Do terenu nie ma w dobrej cenie opon z indeksem /65. Są tylko /70. :?

Moja sugestia to:
Dwa komplety kół - jeden w teren - Discovery STT 265/70 R17, drugi na szosę - standardowe Bridgestone 265/65 R17. Plus klucz i podnośnik pneumatyczny w garażu/hali. :idea:

STT robi w terenie pięknie, jest wyższa od standardu a używana poza czarnym jest długo ostra jak nowa. Na szosie jest głośna, na mokrym śliska, poza tym ciężka i łatwo traci wyważenie (płaska felga chętnie przyjmuje błoto-błąd konstrukcyjny). I oczywiście wyczuwalnie spada przyspieszenie auta a rośnie zużycie paliwa.

Zmiana kół to max 20 min i mamy komplet szosówek 265/65 , a o nich nic nie muszę dodawać. :lol:

To rozwiązanie ma też i sporo wad, ale bardziej mnie przekonało, niż zabawa w AT-ki, które po paru tkm na szosie mają już niski bieżnik i w terenie z MT-kami się nie zrównają.

Awatar użytkownika
zbynio81
Posty: 41
Rejestracja: 09 sty 2009, 12:08

Re: różne rozmiary opon przód/tył

Post autor: zbynio81 »

mam juz 2 marki do wyboru:

Yokohama GEOLANDAR A/T-S G012 265/65 R17 112 H
opis: http://www.opony.com/opony/53750_yokoha" onclick="window.open(this.href);return false; ... _g012.html
lub
Yokohama GEOLANDAR H/T 265/65R17 112 H
opis: http://www.opony.com/opony/50184_yokoha ... r_h_t.html" onclick="window.open(this.href);return false;
lub
BRIDGESTONE H/T 840 265/65R17 112 H
opis: http://www.opony.com/opony/58003_bridge ... t_840.html" onclick="window.open(this.href);return false;

co według was jest bardziej żywotne (czyt. nie traci bieżnika na asfalcie i nie pęknie jak moje stare dunlopy at20) i lepsze?

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: różne rozmiary opon przód/tył

Post autor: Kames »

(czyt. nie traci bieżnika na asfalcie
samolot w locie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: różne rozmiary opon przód/tył

Post autor: Kames »

ale cztery pamietaj :!: :wink:

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: różne rozmiary opon przód/tył

Post autor: lucjan »

kames76 pisze:mało nawet :!: nie powinno sie zakładac tych samych opon z róznymi wielkosciami biezników
Chyba bez przesady :wink:
Bo jak wyjaśnić np różne ciśnienie w oponach w zależności od osi?
Wg naklejki: przód u mnie 2.0 (dociążony silnikiem), tył 2.2. Czyli obwody inne (różnica z tego większa niż ze zużycia bieżnika). Poza tym jest przecież między-osiowy mechanizm różnicowy.

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: różne rozmiary opon przód/tył

Post autor: Kames »

niby jest :!: ale mowa nie tylko o tojce ,trzy nowe gumy jedna łys ta sama marka, ten sam rozmiar ,bez mech różnicowego prosze spr. wiadomo o co chodzi po pierwszym zakręcie , natomiast jak juz mamy swoje 4x4 obojętne jakiej marki to lepiej miec jak nazwa wskazuje - cztery takie same :!: taka moja opinia, ale człek omylny jest :wink:

ODPOWIEDZ