Toyo Open Country A/T III

Moderator: luk4s7

pmcomp
Posty: 472
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Toyo Open Country A/T III

Post autor: pmcomp »

Czy ktoś uzywał czy uzywa takie opony? Jakie wrazenia?
Wystepuja w rozmiarze 265/65/17, maja holologację zimową i przyzwoicie kosztują.

Pozdro

Awatar użytkownika
kwiatek.pl
Posty: 15
Rejestracja: 25 maja 2019, 22:03

Re: Toyo Open Country A/T III

Post autor: kwiatek.pl »

Też się przymierzam, bo potrzebuję opony na ukraińskie ''zwykłe'' dukty (gdzie czasem wyrwa z pozoru na ładnej drodze potrafi uwalić wszystko co się rusza), choć z pewnością lepsza , bo z mocniejszym bokiem była by BFG KO2...
Ale tak jak napisałeś, cena kusi i to bardzo :)

Awatar użytkownika
FoxMulder
Posty: 165
Rejestracja: 19 wrz 2022, 21:36
Auto: LC 150
Kontakt:

Re: Toyo Open Country A/T III

Post autor: FoxMulder »

Temat o oponach, to trochę jak temat o kobietach ;) każdy woli inne…

Też stałem przed tym dylematem jakiś czas temu, wybór padł na Pirelli Scorpion AT plus, jako że plasował się zawsze w czołówce w rankingach na zagranicznych forach.

Też drogie nie są.
Cichsze niż KO2, zdecydowanie.Obrazek

pmcomp
Posty: 472
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: Toyo Open Country A/T III

Post autor: pmcomp »

Widze, że Pirelli też ma homologację zimową.

Ile one miały wysokości bieżnika jako nowe?

200 zł droższe na sztuce od Toyo. Na 5-yu robi sie tysiak :(

Awatar użytkownika
FoxMulder
Posty: 165
Rejestracja: 19 wrz 2022, 21:36
Auto: LC 150
Kontakt:

Re: Toyo Open Country A/T III

Post autor: FoxMulder »

pmcomp pisze:Widze, że Pirelli też ma homologację zimową.

Ile one miały wysokości bieżnika jako nowe?

200 zł droższe na sztuce od Toyo. Na 5-yu robi sie tysiak :(
Mają, nie pamiętam ale wg for i zagranicznych źródeł są mega trwałe - nawet YT wiele Ci powie.
Napisz na PW wyślę Ci namiar na gościa który może zrobi Ci taniej i wystawi normalną FV jeśli potrzeba.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2251
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Toyo Open Country A/T III

Post autor: Jake »

FoxMulder pisze:
07 kwie 2024, 16:00
Temat o oponach, to trochę jak temat o kobietach ;) każdy woli inne…

Też stałem przed tym dylematem jakiś czas temu, wybór padł na Pirelli Scorpion AT plus, jako że plasował się zawsze w czołówce w rankingach na zagranicznych forach.

Też drogie nie są.
Cichsze niż KO2, zdecydowanie.
Z kobietami trudniej - bo nie tylko musza podobac sie nam, ale jeszce my im ;) Opony mozemy wybrac sami i juz, bez pytania o zdanie xD
Fajnie wyglada bieznik tych Pirelli, nie wiedzialem nawet ze oni robia ATki.

pmcomp
Posty: 472
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: Toyo Open Country A/T III

Post autor: pmcomp »

Tak wygląda ta Toyo:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Czy dobrze mi sie wydaje, że Pirelli ma lepszy bieżnik boczny?


Znalazłem jeszcze ... Toyo Open Country M/T, wygląda kozacko:

Obrazek

Obrazek



i ... kosztuje w 265/65/17 ... 674 zł/szt :shock: :shock: :shock: : https://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-o ... VqEALw_wcB

A Toyo Open Country A/T III w 265/65/17 znalazłem za 607 zł/szt: https://www.voida.pl/toyo-open-country- ... e1EALw_wcB

pmcomp
Posty: 472
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: Toyo Open Country A/T III

Post autor: pmcomp »

Szukając znalazłem jeszcze oponki R/T+ czyli rugged terrain:

Obrazek

Obrazek

Podobno jest czymś pomiędzy AT i MT.

Za jednego BFG kupie takie trzy :mrgreen: . Radar to chińska albo singapurska marka. Ja się raczej takich opon nie dotykam ale kilka lat temu musiałem wrócić z Norwegii moim sportowym BMW właśnie na niskoprofilowej oponce Radar. Byłem zaskoczony jak dobrze sprawowała się na suchym i w deszczu. Jeszcze gdzieś leży na podwórku :lol: . Od tamtej pory nie odrzucam z założenia takich wynalazków tylko ... czytam zachodnie fora.

Cena w rzeczonym rozmiarze ... 529 zł/szt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: : https://oponyprzez.net/opony/radar-rene ... /id-110757


https://www.youtube.com/watch?v=hFoD6lOU_nQ

https://www.youtube.com/watch?v=5DAY6gzMZPs



Nie znalazłem info czy mają śnieżną homologację ale ... są pokazywane jako całoroczne.

EDIT: Wygląda, że mają trzy snieżne górki, 1'55 na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=Kc7HqjmPJ-M

Awatar użytkownika
FoxMulder
Posty: 165
Rejestracja: 19 wrz 2022, 21:36
Auto: LC 150
Kontakt:

Re: Toyo Open Country A/T III

Post autor: FoxMulder »

pmcomp pisze:Szukając znalazłem jeszcze oponki R/T+ czyli rugged terrain:

Obrazek

Obrazek

Podobno jest czymś pomiędzy AT i MT.

Za jednego BFG kupie takie trzy :mrgreen: . Radar to chińska albo singapurska marka. Ja się raczej takich opon nie dotykam ale kilka lat temu musiałem wrócić z Norwegii moim sportowym BMW właśnie na niskoprofilowej oponce Radar. Byłem zaskoczony jak dobrze sprawowała się na suchym i w deszczu. Jeszcze gdzieś leży na podwórku :lol: . Od tamtej pory nie odrzucam z założenia takich wynalazków tylko ... czytam zachodnie fora.

Cena w rzeczonym rozmiarze ... 529 zł/szt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: : https://oponyprzez.net/opony/radar-rene ... /id-110757


https://www.youtube.com/watch?v=hFoD6lOU_nQ

https://www.youtube.com/watch?v=5DAY6gzMZPs



Nie znalazłem info czy mają śnieżną homologację ale ... są pokazywane jako całoroczne.

EDIT: Wygląda, że mają trzy snieżne górki, 1'55 na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=Kc7HqjmPJ-M
Mi przyświecał taki cel, jako że oczami wyobraźni pokonuje te wszelkie off roadowe trasy to jednak większość czyli 95% czasu to auto jeździ po asfalcie, niestety, więc MT I RT odpadły z racji … racjonalności.
Sam prywatnie jestem fanem marki Falken i wkładam je wszędzie tam, gdzie tylko mam mozliwosc, więc wybór padł na Falken Wildpeak AT, niestety w EU jest tylko ten model z końcówką W czyli ucywilizowany a ja go nie chciałem, więc zacząłem drążyć, KO2 miałem i oczywiście dobra opona ale … nie chcę przepłacać i tak trafiłem na te Pirelli i dają radę ( dla mnie to taki ostrzejszy AT )
Te Toyo pewnie też dadzą :)
Na Pirelli jest chyba 5 lat gwarancji.

pmcomp
Posty: 472
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: Toyo Open Country A/T III

Post autor: pmcomp »

Cena opony ma znaczenie. To oczywiste. Ale dlaczego też ???

Ano ja 4 lata temu kupiłem Coopery AT. Były po jakies 530 zł/szt. Iiiii ... podczas przygód straciłem dwie opony i musiałem dokupić. Płaciłem już po 700- 800 zł szt.

Czyli np. BFG KO2 5x1.400=7.000 zł plus 3.000 zł za "przygody". 10 tys za opony jak auto warte 40-50 tys :shock: :shock: :shock: .

Dlatego wolę np. Toyo 5x610=3.500 zł zamiast 5 x BFG KO2. Sorry Gregory. To nie są zawody, namietne topienie się w błocie czy inne zmoty. Na wyjazdy na Bałkany wsamkurat. Tam błotka na szczęście jest mało.
:D .

Te R/T+ mnie zaciekawiły bo cena jeszcze lepesza, a w Stanach ludzie zakładają je na super fury. I maja homologacje zimową co dla mnie jest podstawą aby w miesiącach zimowych bez problemu jechać do Czech czy Austrii.

Awatar użytkownika
kwiatek.pl
Posty: 15
Rejestracja: 25 maja 2019, 22:03

Re: Toyo Open Country A/T III

Post autor: kwiatek.pl »

Cena nie bierze się z niczego...Poczytajcie o konstrukcji karkasu BFG KO2.
Bardzo mnie interesuje to Toyo ale jakoś nie mogę znaleźć info by ktoś na tej oponie przemierzał choćby kamieniste bałkańskie dukty.
Dla mnie np. sam bieżnik i jego wygląd to kwestia indywidualna, AT szukam ze względu na odporność na przebicie i rozerwanie boku.
A jak na razie przez tyle lat karkas BFG okazuje się najlepszy...
Nie ma się co oszukiwać większość tzw. AT wygląda przy nim jak zwykła zimowa opona :)

pmcomp
Posty: 472
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: Toyo Open Country A/T III

Post autor: pmcomp »

Bo większość z nich jest też zimową oponą. Najwiekszą wadą BFG, oprócz ceny, jest brak homologacji zimowej ;) .

Moje dotychczasowe Coopery ATX mają "trzy snieżne górki" i na sniegu w Bieszczadach, na duktach a nie na asfalcie, zachowywały się baaardzo przywoicie. Na lodzie, co do przewidzenia, słaaaabo. Błoto posniegowe im nie straszne.

Dlatego kusi mnie ten Radar Renegade R/T+, obejrzyjcie dokładnie ten filmik: https://www.youtube.com/watch?v=Kc7HqjmPJ-M

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2251
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Toyo Open Country A/T III

Post autor: Jake »

pmcomp pisze:
08 kwie 2024, 12:08
Bo większość z nich jest też zimową oponą. Najwiekszą wadą BFG, oprócz ceny, jest brak homologacji zimowej ;) .
Jak to brak? Przeciez maja nabite "thee peaks" czyli gory ze sniezynka.
Załączniki
Screenshot_1.png
Screenshot_1.png (296,09 KiB) Przejrzano 171 razy

pmcomp
Posty: 472
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: Toyo Open Country A/T III

Post autor: pmcomp »

Zwracam honor ... :oops: :shock: :oops:

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2251
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Toyo Open Country A/T III

Post autor: Jake »

Nie o honor chodzi, po prostu pare lat juz na nich jezdze ;)

ODPOWIEDZ