Strona 4 z 5

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

: 02 sie 2020, 10:10
autor: pmcomp
Fabryczna głębokośc bieznika w tych oponach to jakies 10-11 mm.

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

: 04 sie 2020, 12:37
autor: pmcomp
Założyłem te Coopery. Na aucie były letnie szosówki Goodyear Efficient Grip SUV4x4. Jeszcze w bardzo dobrym stanie, ok. 6 mm bieżnika.

Cóż mogę powiedzieć na pierwsze wrażenie? Przejechane paręnaście kilkometów do max. 80 km/h w mieście. Goodyeary jakieś takie kartoflowate, Coopery bardziej miętkie. Podobają mi się.

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

: 09 wrz 2020, 13:07
autor: pmcomp
Jestem po wyprawie do Norwegii i Danii. Norwegia to szutry, Dania to piaski, tak w skrócie można okreslic podrzędne drogi.

Jakie wrażenia z tych opon po przejechaniu ok. 7000 km?

Jak dla mnie rewelacja. Na szosie po autostradach na sucho przy prędkościach przelotowych ok. 100-120 km/h bardzo dobrze. Bardzo dobra przyczepność, niski poziom hałasu. Aż byłem zaskoczony, że opony o takim bieżniku sa tak ciche. Na górzystych i krętych asfaltach 60-80 km/h równie dobrze. Nie jest to opona szosowa ale jako wielosezonowa i wielozadaniowa znakomicie wypełnia tu swoje zadanie.

Na szutrach i wszelkiej maści mniejszych kamieniach znakomicie. Przyczepność i pewność prowadzenia. Nawet na lesnej drodze, piasek pokryty szutrem i twardy, zakosy 180 stopni, ok. 30% nachylenia dałem radę. Ale ciepło miałem w majtochach. Tych dróg oprócz asfaltu zrobiłem najwięcej.

Piasek. Na piasku twardym jak na asfalcie. Na piasku sypkim jak czołg. Cisnienie nominalne czyli 2 bary. Jestem pod wrażeniem jak ta opona prowadzi się na piasku. Zarówno w normalnym trybie skrzyni H jak i z reduktorem L. Na piaskach plaż duńskich zrobiłem na pewno ze 30 km. Dla mnie super. Najbardziej zdradliwy jest miekki i sypki piach pokryty małymi kamieniami. Ale Budka dała radę.

No i po mokrym. W normalnym deszczu powiedziałbym normalnie i dobrze. Wzdłuzne rowy i wysokość bieżnika znakomicie odprowadzają wodę spod gumy. Ale przeżyłem na autostradzie w Niemczech pod Hamburgiem istne urwanie chmury. Jechałem max. 60 km/h gdzie inni poddali się juz na poboczu. Rewelacja. Jestem zaskoczony jak ta opona prowadzi się na ... wodzie.

Pozostało mi jeszcze błoto, śnieg i lód. Na dwa ostatnie musze parę miesięcy poczekać, błotko może przetestuję w prszyszłym tygodniu w Karkonoszach.


Podsumowując za te pieniądze znakomita opona wielosezonowa na każdy teren. Posiadająca zimowe certyfikaty. Polecam.

Pozdro

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

: 09 wrz 2020, 14:59
autor: luk4s7
pmcomp pisze:
09 wrz 2020, 13:07
Bardzo dobra przyczepność, niski poziom hałasu. Aż byłem zaskoczony, że opony o takim bieżniku sa tak ciche.
Pamiętaj tylko że to się pogarsza wraz ze zużyciem i starzeniem gumy. Ciśnienie ma również niebagatelne znacznie ale to oczywiście przez całą żywotność. Nabiera jednak dodatkowego znaczenia kiedy guma ma już parę lat i bieżnika ubyło - wtedy ciśnieniem można dodać przyczepności szczególnie w zimowych i błotno-piaskowych warunkach.

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

: 03 gru 2020, 22:44
autor: Chiavares
Poszukuję opon dla swojej 100ki (raczej AT niż MT). Więc czytam wątki, w których szanowni koledzy dzielą się doświadczeniami i wydaje mi się, że będę miał ból głowy z wyborem. bFG KO2, Coopery Stt max, at3 4s, g015..... 100 stoi na 16” w rozmiarze 285/75. Więc szukam po ile te różne opony i okazuje się, że jak w starym kawale-
sprzedawca w Polmozbycie: jaki Pan sobie kolor fiacika życzy.czerwony, pomarańczowy a może błękitny?
Klient rozmarzony- hmmm...
Sprzedawca: bierze czy nie są tylko czarne!

A dokładniej BFG At Ko2. Jeszcze chyba Nokiany Rotivy AT. Reszta jest niedostępna w tym rozmiarze! Pytałem nawet w 2 sklepach stacjonarnych, takich lokalnych. Też nic więcej.

Na 17” wybór dużo większy. Wychodzi na to że do 100ki z 16” wyboru w zasadzie nie ma.

Moje pytanie, czy to może dlatego że jest poza sezonem a na wiosnę sytuacja się poprawia, czy tak już jest?

Z drugiej strony wąski wybór zaoszczędza rozterek, więc może nie będę narzekał :lol:

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

: 03 gru 2020, 23:52
autor: Jake
O cholercia! Rzeczywiscie niezly klops.
sam uzywam 285/75R16 i byłem przekonany, ze to popularny rozmiar. Ale chyba glównie MTków. Przepatrzylem teraz strony i o ATki w tym rozmiarze faktycznie ciężko....
Oprocz Nokiana i BFG to znalalzem jeszcze Radar Renegade AT-5, WESTLAKE SL369 AT i Hankook RF10.
Coopery AT3 w tym rozmiarze są ale tylko w wersji XLT (bardzo fajnej), ale niestety z nieznanych mi powodów niedostępnej w Europie...

Jesli zostajesz przy 16", to wybór KO2 vs Rotiiva nie bedzie trudny, bo to sa calkowicie inne opony. Jezdzilem na jednych i na drugich. KO2 to twarda, mocna, gruba opona. Do katowania, ciorania i upalania na korzeniach, galeziach, badylach, kamieniach, skałach, szutrach i czym tylko chcesz. Prawie nie do przebicia. Rotiiva to zas bardzo delikatny całosezonowy ATek, dedykowany raczej na szose albo lekkie tereny. Lekka i delikatna opona. Wiotka i cienka sciana boczna, bieznik z duza iloscia lamelek i waskich rownoleglych rowków. Łatwo sie wyważa i dobrze znosi duze predkosci, ale mozna ja uszkodzic o kraweznik albo przebic na ostrzejszym badylu. I jedne i drugie opony sa bardzo dobre do swojego zastosowania - tylko trzeba wiedziec czego sie potrzebuje.

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

: 05 gru 2020, 14:33
autor: Chiavares
Zostaję przy 16” bo dopiero co nabyłem alufelgi w tym rozmiarze. Byłem święcie przekonany,że to przecież najbardziej standardowy rozmiar. Oczywiscie mogłem sprawdzać przed :D

Z tych 2 napewno wybiorę KO2, szukałem bardziej terenowej alternatywy dla KO2 ale jeszcze nie MT. W MT wybór faktycznie większy. Jednak auto, przynajmniej z mojego doświadczenia,nawet jak jedzie na wyprawę (np. Bałkany) to tranzyt często zajmuje więcej km niż samo miejsce docelowe. Teraz wprawdzie bardziej myślę o kierunkach wschodnich lub północnych gdzie pewnie MT lepiej by robiła ale czy te pomysły sie zrealizaują to gwarancji nie ma, więc patrząc jednak że to 100ka to AT lub AT+ będą dla mnie lepszym rozwiązaniem, bardziej uniwersalnym.

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

: 05 gru 2020, 15:30
autor: Jake
Dokladnie! Sam tez bylem przekonany, ze 16" to najbardziej standardowa felga.
Przemyśl jeszcze KM3 - one naprawde nie sa duzo gorsze na szosie od KO2. Mimo, ze bieznik bardziej agresywny to opony nadal sa ciche, a na mokrym paradokslanie sprawdzaja sie lepiej niz KO2

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

: 05 gru 2020, 16:22
autor: irko
pmcomp pisze:
09 wrz 2020, 13:07
Jestem po wyprawie do Norwegii i Danii. Norwegia to szutry, Dania to piaski, tak w skrócie można okreslic podrzędne drogi.

Jakie wrażenia z tych opon po przejechaniu ok. 7000 km?

To jakie opony założyłeś właściwie?
Ja jeździłem na Geolandarach G015 i o ile na asfalcie ok to w terenie nie bardzo a ciężko o rozmiarówkę pełna LT w Polsce.

https://www.landcruiser.pl/czytelnia/te ... -g015-test

Teraz mam Coopery Maxxy, 33” w Hilu. Zobaczymy jak się sprawdza

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

: 06 gru 2020, 14:33
autor: Chiavares
Jake pisze:
05 gru 2020, 15:30
Dokladnie! Sam tez bylem przekonany, ze 16" to najbardziej standardowa felga.
Przemyśl jeszcze KM3 - one naprawde nie sa duzo gorsze na szosie od KO2. Mimo, ze bieznik bardziej agresywny to opony nadal sa ciche, a na mokrym paradokslanie sprawdzaja sie lepiej niz KO2
Dzięki za radę! Pocztałem trochę o KM3 na forum i przemyślę czy w moim przypadku KO2 czy może jednak KM3. Przy KM3 obawiam się trochę tranzytów przy prędkości 120-130 i zastanawiam się nad ścieralnością KM3 jeśli sporo jedzie się po czarnym i poziomem hałasu przy takim użyciu.

Ciekawe, że KO2 ma wg ozaczeń euroejskich B na mokrym. Patrząc na opisane wrażenia z jazdy na tych oponach to KM3 powinno mieć chyba A;)

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

: 06 gru 2020, 14:48
autor: pmcomp
Ja myślę tak:

- jesli planujesz trasę turystycznie to opony klasy AT+. Przykłądem jestem ja gdy w tym roku podczas wypadu Norwegia i Dania zrobiłem jakieś 6000 km. Z tego po szutrach, plażach i w innym górskim terenie może z 500 km. Na MTkach bym się "zajebał" na asfaltowych dojazdach i na autostradzie.
- jesli planujesz trasę terenową, a nie wypoczynkową to ... na dolot załóż normalne szosówki, a na pakę albo do bagażnika weź komplet MTków i zmień u najbliższego oponiarza wtedy kiedy będziesz potrzebował. A jesli już musisz z cała rodziną i stosem maneli to ... pojedźcie na dwa auta. Rodzina rozłozy się z namiotem gdzie chce i zwiedzi w okolicy co chce, w Ty w tym czasie walisz po wądołach i taplasz sie w błocku ile wlezie :mrgreen: .

BTW czy ktoś widział, żeby na rajd kierowca jechał rajdówką po szosie (BTW takie auta zazwyczaj nie mają szosowe homologacji)? Nie, auto dojeżdża dla niego na lawecie.

Pozdro

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

: 06 gru 2020, 14:52
autor: pmcomp
Jake pisze:
03 gru 2020, 23:52
O cholercia! Rzeczywiscie niezly klops.
sam uzywam 285/75R16 i byłem przekonany, ze to popularny rozmiar. Ale chyba glównie MTków. Przepatrzylem teraz strony i o ATki w tym rozmiarze faktycznie ciężko....
A takie się nie nadadzą?

https://www.oponeo.pl/dane-opony/cooper ... WcQAvD_BwE

BTW 16" to jest standard w normalnym osobowym aucie :P

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

: 06 gru 2020, 15:23
autor: pmcomp
pmcomp pisze:
06 gru 2020, 14:48
a na pakę albo do bagażnika weź komplet MTków i zmień u najbliższego oponiarza wtedy kiedy będziesz potrzebował.
Oczywiście miałem na mysli całe koła, a nie same opony.

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

: 06 gru 2020, 16:48
autor: Chiavares
pmcomp pisze:
06 gru 2020, 14:48
Ja myślę tak:

- jesli planujesz trasę turystycznie to opony klasy AT+. Przykłądem jestem ja gdy w tym roku podczas wypadu Norwegia i Dania zrobiłem jakieś 6000 km. Z tego po szutrach, plażach i w innym górskim terenie może z 500 km. Na MTkach bym się "zajebał" na asfaltowych dojazdach i na autostradzie.

Pozdro
Szosowych nie mam i nie planuję kupić. To jest drugie auto, z głównym celem rekreacji. Oddzielne komplety AT i MT też raczej nie bo to już w moim przypadku byłaby przesada:D. Najpierw z listy wydatków chyba wypadałoby inwestować w wyciągarkę:) Normalnie wziąłbym pewnie od razu KO2, ale terazkusi mnie wyprawa organizowna przez jedną z firm do Murmańska i na Nordkapp i w ogóle Rosja. A tam jest troche leśnych traktów. Z drugiej strony jak nie muszę to sam nie pcham się w najgorszy teren,a już napewno nie 100ką, więc faktycznie bliżej mi do turysty. A turystycznie to i maluchem p. Arkady Fiedler dojachał do Azji:)

Pytanie czy KM3 można właśnie traktować jako takie AT+? Takie przynajmniej odnoszę wrażenie po lekturze forum. Niby MT ale dużo głosów mówi, że taki bardziej „soft”. Gdyby był rozmiar dostępny to jako AT+ pewnie wzialbym Coopery Maxx. Ale nie ma.

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

: 06 gru 2020, 17:15
autor: pmcomp
Jak by co to daj znać na PW, ja jestem zainteresowany Nordkapp przez Bałtyki i Finlandię w 2021.