Bfg ko2 problem

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Bfg ko2 problem

Post autor: Rokfor32 »

To bardzo zależy od konkretnej konfiguracji: wielkość opony do masy pojazdu.

Ja się np. bardzo pozytywnie zdziwiłem, jak się zachowywały KM2 na ubitym śniegu - ciężej je było wyprowadzić z równowagi niż AT. Serio. Ale to była wąska opona, na aucie około 2tony.

Na 4R miałem zapodane duratracki - 31/10,5", i one się mi na mokrym mocno ślizgają. Na białym też - 4R jest po prostu lekki, i wymaga opony dającej większy nacisk jednostkowy. A więc albo wąska opona - albo "rzadki" bieżnik.

A że ja z zasady stosuję szerokie kapcie, jako bardziej uniwersalne - to zostaje ten rzadszy bieżnik. A KM3 są zadziwiająco ciche, i nie piszę tu o nowych. Nawet nieco zużyte, a więc i wyząbkowane siłą rzeczy - są akceptowalnie głośne.

U mnie to będzie następny set.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2018
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Bfg ko2 problem

Post autor: Jake »

Zgadzam sie z Rokforem. KM2 na ubitym sniegu sa rewelacja. Beznadziejnie sprawdzaja sie za to na oblodzonej drodze albo takiej z przymarzajacym w-pol rozstopionym sniegiem i sola czyli to co 90% zimy jest w PL.
Tez preferuje szerokie kapcie. Trooper - 285, 4R - 265.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 329
Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
Kontakt:

Re: Bfg ko2 problem

Post autor: Krzysztof »

Mam podobne doświadczenia i odczucia z KM2 w zimie, lepszy niż pierwszy AT BFG. Tylko moje KM2 jak się trochę starły to były strasznie głośne. Zależy mi na w miarę cichej uniwersalnej oponie. Jazda cały dzień w hałasie dodatkowo męczy. Kuszą mnie KM3 tylko pasowało by więcej opinii jak z hałasem

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Bfg ko2 problem

Post autor: hetman »

sebastian44 pisze:Z moich doświadczeń miałem KM2 i mam Coopery Maxx. W błocie podobnie za to na mokrym asfalcie jest przepaść, KM2 miały dużą tendencje do poślizgu, w zimie też była tragedia. Nie wiem jak KM3 ale bieżnik maja bardzo podobny. Ja teraz jeżdże cały rok na Maxx i nie narzekam, w deszczu byłem zaskoczony jak dobrze te opony trzymaja sie drogi.
Mam porównanie dokładnie tego samego rozmiaru 235/85 R16, w błocie maxxy słabo KM2 umiarkowanie, ale dużo lepiej od at Coopera, może kwestia szerokości i specyficznie wąskiej opony. Do błota stt pro..

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2018
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Bfg ko2 problem

Post autor: Jake »

Moje KM2 miały ok 40% bieznika w momencie kiedy je sprzedałem i były bardzo ciche. Szczegolnie to zaobserwowalem jak zlapalem flaka i zalozylem kolo zapasowe z KM1. KM1 wyje jak szalony! KM3 niestety jeszcze nie testowałem, ale tez nie moge sie zdecydowac na czym Troopera postawic jak bedzie składany jesienia. Rozkminiam miedzy KM3 a Cooper STT...

Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 329
Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
Kontakt:

Re: Bfg ko2 problem

Post autor: Krzysztof »

No i znowu kupiłem BFG KO2. Zobaczymy, przynajmniej wiem że gwarancja działa. Tym razem wziołem opony z 2020r. może z czasem poprawili proces produkcji i wada nie będzie wystęmpować.

ODPOWIEDZ