Czy BFGoodrich Mud-Terrain T/A m+s są oponami całorocznym?, czy można jeździć na nich po śniegu? Jak ogólnie jeździ ten model LJ73 zimą?
Zastanawiam się czy zakładać dach na jesień i jeździć czy postawić go na pół roku w garażu.
Pytanie o opony
Moderator: luk4s7
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2518
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Pytanie o opony
jeden z fajniejszych offroadow jest w śniegu
na asfalcie jest średnio a wręcz kiepsko gdy mocno wyślizgana droga, temat ratuje zapięcie 4x4, ale hamowanie jest wtedy dość ciekawe jak 4 koła zblokuje
na asfalcie jest średnio a wręcz kiepsko gdy mocno wyślizgana droga, temat ratuje zapięcie 4x4, ale hamowanie jest wtedy dość ciekawe jak 4 koła zblokuje
Re: Pytanie o opony
A czy te opony są całoroczne?
Dzięki za w. Odp.
Dzięki za w. Odp.
Re: Pytanie o opony
Jest dział traktujący o oponach i tam należy pisać. Przeniosę tym razem.
Opony MT są z natury oponami do błota (Mud Terrain), nie na lód i śnieg. To że niektórzy jeżdżą na nich cały rok to zupełnie inna sprawa.
Znacznie bardziej uniwersalne są opony AT. BFG czy Geolandar ma nawet homologację zimową (oznaczenie 3PMSF).
Opony MT są z natury oponami do błota (Mud Terrain), nie na lód i śnieg. To że niektórzy jeżdżą na nich cały rok to zupełnie inna sprawa.
Znacznie bardziej uniwersalne są opony AT. BFG czy Geolandar ma nawet homologację zimową (oznaczenie 3PMSF).
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Pytanie o opony
W mojej skromnej opinii BFG MT na zime są kompletnie do dupy, szczególnie do auta które ma napęd na tył i nie posiada ABSu. Kiedys jezdziłem dokładnie J73 z MT i było tragicznie.
Można sie na tym doturlać w jakiś teren lub jeżeli kto chce na wypad na Ukraine zimą ale jazda tym autem na tych oponach na codzień to kompletna pomyłka
Można sie na tym doturlać w jakiś teren lub jeżeli kto chce na wypad na Ukraine zimą ale jazda tym autem na tych oponach na codzień to kompletna pomyłka
Re: Pytanie o opony
Temat był faktycznie przerabiany, chyba jedynie Gyear Duratrack ma oznaczenie M+S i śnieżynkę w 3 szczytach. Pamiętajmy, wszystkie kraje które wprowadziły obowiązek jazdy na oponach zimowych za zimowe uznają tylko te które mają w/w śnieżynkę. Ważne bo, nic nie pomoże jak policja wpisze do protokołu, że nie było zimowego ogumienia.
Do jazdy zaś w zimie dużo lepiej nadają się A/T od M/T zaś najlepsze są zimowe opony nawet w terenie, organizatorzy wyjazdów zimowych na północ czy do Rosji wprost piszą o konieczności założenia opon zimowych. Na mrozie nie ma przecież błota.
Opony zimowe lepsze są te których przejście z barku na bok jest po kątem 90 stopni a nie zaokrąglone, bo nie ma wtedy trzymania bocznego. Chodzi o to by opony trzymały kurs a nie latały na lewo i prawo. Dodatkowo lepsze zimówki są te które mają niższe indeksy szybkości, powyżej H to w zasadzie są autostradowe opony do szybkich Suvów.
Do jazdy zaś w zimie dużo lepiej nadają się A/T od M/T zaś najlepsze są zimowe opony nawet w terenie, organizatorzy wyjazdów zimowych na północ czy do Rosji wprost piszą o konieczności założenia opon zimowych. Na mrozie nie ma przecież błota.
Opony zimowe lepsze są te których przejście z barku na bok jest po kątem 90 stopni a nie zaokrąglone, bo nie ma wtedy trzymania bocznego. Chodzi o to by opony trzymały kurs a nie latały na lewo i prawo. Dodatkowo lepsze zimówki są te które mają niższe indeksy szybkości, powyżej H to w zasadzie są autostradowe opony do szybkich Suvów.