Strona 4 z 5

: 22 wrz 2008, 11:29
autor: Izzy
Wrzuc fote i napisz prosze wiecej o modyfikacji. Temat tez mnie ciekawi.

: 22 wrz 2008, 11:30
autor: slawek
Tak, widziałem w ten weekend samochód z oszlifowanymi zaciskami - nie wygląda to na groźną modyfikację.
Mam jeszcze chwilę czasu na decyzję 15ki czy 16ki, pomyślę jeszcze...

: 22 wrz 2008, 15:18
autor: GrzegorzM
Jak bede zrzucal ATeki na 16 to zrobie fotki zaciskow.

U mnie byla wlasnie ta sprawa - zostawilem alusy 16 z ATekami na wyprawy, a 35 cali Cooper na zabawy weekendowe. Sprawdzalem rozne felgi, Unique ma ksztalt pasujacy do zaciskow, prawie.

: 22 wrz 2008, 16:18
autor: slawek
Gdzi mozna zobaczyć te felgi (Unique), interesują mnie dostępne szerokości, ET i kolorystyka...
Ja też postaram się zrobić fotkę (jak właściciel pozwoli ;)) ale to dopiero za tydzień.

: 24 wrz 2008, 08:04
autor: kylon
No to jest obiecana promocja :wink:

Re: Opony MT i felgi do J8 - help

: 08 lis 2009, 20:57
autor: qqiz
Wybaczcie, ale muszę trochę odgrzać kotlet :wink:

Jestem właśnie przed zakupem kółek do hdj80 i mam kilka dylematów.
Autko jest już po lifcie 2,5".
W swoim gry60 przy takim lifcie i po wycięciu zbędnych blach wsadziłem BFGMT 33"/12.5, ale tylko z powodu małego motoru 2,8.

Tutaj miałem nadzieję na bezpieczne włożenie jakichś 35"
Poprzeglądałem zachodnie fora i tam właściwie standardem jest 35" i w górę.
Tutaj natomiast spotykam opinie, że 35" to niekoniecznie bo mosty mogą mocno ucierpieć. Opinię tę wyraził również mój miejscowy guru od 4x4, więc tym bardziej traktuję ją poważnie.

Moje pytania brzmią:

1. czy przy lifcie 2,5" dużo trzeba jeszcze zmotać żeby weszło 35"?
2. co konkretnie i z jakim prawdopodobieństwem skończy się przy wsadzeniu 35"?
3. auto ma "robić" również wizualnie, czy macie może w głowie wymiary opon i felg przy wariancie 33" i wariancie 35", aby było możliwie szeroko?


Tak w sumie myśl o 35" porzuciłem po rozmowie z moim guru, ale jak się naoglądałem tych fotek na np: http://forum.ih8mud.com
to sami wiecie:)

Liczę na pomoc

pzdr

Re: Opony MT i felgi do J8 - help

: 08 lis 2009, 22:55
autor: LEX
To wszystko proste. Zasada jest taka, że powyżej 33" należy zmienić przełożenia w dyfrach, aby ich nie zmielić. Ceny zestawów talerz/atak nie są drogie i np za $300 można już dostać absolutnie wypasiony komplet talerz/atak, który jest specjalnie utwardzany, chyba stopniowo wymrażany do zera bezwzględnego za pomocą ciekłego azotu. Podobno wtedy stabilizuje się struktura metalu i takie zęby są nie do zajechania. A za $200 kupuje się taki zwykły komplet.

U nas nie ma takich bajerów, więc ludzie wsadzają duże koła i mówią 'bedzie jak bedzie'. A jak jest to wiadomo... Zęby się mielą. Problem się powiększa przez to, że za $1200 kupuje się nowy syferencjał, a u nas za tę samą cenę ma się stary, ze złomu, z przebiegiem 600,000km.

A więc jeśli masz czas to ciągaj ze stanów paletę gratów i rób to jak należy. Jeśli nie, to musisz pozostać przy 33", bo inaczej możesz mieć problemy.

Jeśli chodzi o stronę wizualną, to mieszczą się spokojnie opoy 35" bez żadnego cięcia blachy. Opony 37" wymagają większego liftu, bo łatwiej kupić sprężyny niż ciąć nadkola.

Re: Opony MT i felgi do J8 - help

: 08 lis 2009, 23:07
autor: qqiz
LEX pisze:To wszystko proste. Zasada jest taka, że powyżej 33" należy zmienić przełożenia w dyfrach, aby ich nie zmielić. Ceny zestawów talerz/atak nie są drogie i np za $300 można już dostać absolutnie wypasiony komplet talerz/atak, który jest specjalnie utwardzany, chyba stopniowo wymrażany do zera bezwzględnego za pomocą ciekłego azotu. Podobno wtedy stabilizuje się struktura metalu i takie zęby są nie do zajechania. A za $200 kupuje się taki zwykły komplet.

U nas nie ma takich bajerów, więc ludzie wsadzają duże koła i mówią 'bedzie jak bedzie'. A jak jest to wiadomo... Zęby się mielą. Problem się powiększa przez to, że za $1200 kupuje się nowy syferencjał, a u nas za tę samą cenę ma się stary, ze złomu, z przebiegiem 600,000km.

A więc jeśli masz czas to ciągaj ze stanów paletę gratów i rób to jak należy. Jeśli nie, to musisz pozostać przy 33", bo inaczej możesz mieć problemy.

Jeśli chodzi o stronę wizualną, to mieszczą się spokojnie opoy 35" bez żadnego cięcia blachy. Opony 37" wymagają większego liftu, bo łatwiej kupić sprężyny niż ciąć nadkola.

Hmmm

Czyli, że wystarczy kupić 2 zestawy po 300 dolców, ściągnąć je np. z USA i można bezpiecznie hulać na 35"?
Brzmi wcale nie tak strasznie.
Zestawy konkretnie jakich producentów są polecane, jakie miejsca zakupu?
Uzyskanie jakich przełożeń jest zalecane dla 35"?

Te 600 dolców plus przesyłka, to stosunkowo do zniesienia za radość z 35":)

Re: Opony MT i felgi do J8 - help

: 08 lis 2009, 23:17
autor: BigU
qqiz !! smigasz sobie ot tak, czy wyczynowo!?? ja prawie dwa sezony śmigam na 36" i wydaje mi się ze wyczynowo, nic nie zmieniałem i nie zmienie :D jestem zdanie ze należy wybrać luzy i "pajechali" myślę ze 3 zezon Toja też da radę na orginałach,

Re: Opony MT i felgi do J8 - help

: 09 lis 2009, 12:39
autor: qqiz
No mojego śmigania wyczynowym nazwać na pewno nie można.
w perspektywie jednak, pewnie kruzak będzie miał coraz trudniej, w końcu po to stopniowo się mota.

Tobie w wyczynie nic nie padło od sporych kółek, ale jednak takie opinie chyba mają jakieś podstawy, co?

No i jeszcze jedna kwestia, jak na czarnym wygląda różnica 33" a 35" przy takim samym zawieszeniu?

Re: Opony MT i felgi do J8 - help

: 09 lis 2009, 14:22
autor: LEX
Trzeba wziąć pod uwagę inną pracę silnika przy dużych kołach. Masz mniej mocy i częściej musisz redukować. Na autostradę jest to super, bo tam gdzie było przy 33" 2500RPM na liczniku to przy 35" jest 2100, na przykład. Skrzynia biegów też ma znaczenie. Automat sobie poradzi i przez swoją 'miękkość' będzie łaskawszy dla napędu. Skrzynia manualna może za bardzo nadwerężać sprzęgło, zwłaszcza w terenie.

Nie jest powiedziane, że założenie kół 35" bez innych zmian od razu roztrzaska samochód, ale jednak drastycznie zwiększa się taka możliwość. Duże koła obciążają wtedy też reduktor, skrzynię i silnik. Przy zmianie zębów w dyfrach wszystkie te elementy pracują na obciążeniu fabrycznym, więc nie ma ryzyka.

Zmniejszenie luzu pomiędzy talerzem i atakiem z fabrycznego 0.2mm na mniejszy też pomaga, jak również odpowiednie zdystansowanie ataku, aby nie łapał on środkiem zębów, ale odrobinę bardziej do środka talerza. Pod dużymi obciążeniami atak się cofa (mówimy tu o dziesiątych mm) i wtedy właśnie styka się on idealnie na środku. Wymiana łożysk przy okazji wydaje się sensowna. No a nad tym wszystkim musi czuwać spec od ustawiania dyfrów, który kaskę weźmie.

Jak to wszystko zliczysz do kupy to się okaże, że po prostu nie warto wkładać fabrycznych zębów z przebiegiem pół miliona, tylko lepiej kupić te o innym przełożeniu i najlepiej 'cryo'.

Jeśli koszt zrobienia tego w PL przekroczy łącznie $1500 (lub się zbliży), to lepiej kupić od razu złożony dyfer z odpowiednim przełożeniem (około $1200 chyba)

Re: Opony MT i felgi do J8 - help

: 09 lis 2009, 16:49
autor: jezus
Jak dla mnie toyoty j8 na mniejszych kołach niż 35 cala ..wygladaja smiesznie.....wsadz kolego MT 35 cala.....a jak kombinujesz dłuzsze wyprawy zapodaj na nie 33 cala ateki.....
Od kilku sezonów moja toya smiga na 35 cala i nie wyobrazam sobie zmniejszyc rozmiar.......
Co do mostów.......to jakieś brednie......
Przeguby i krzyżaki sa na tyle obliczone by to właśnie one pierdły......zwłaszcza przednie krzyzaki....no i raz do roku jakiś przegub zaczyna tykać...co i tak do umielenia zostaje jeszcze....spoooooro czasu...
Przegub..cos koło 250zeta..japan
krzyżaki..75 - 95 zł...japan....

Re: Opony MT i felgi do J8 - help

: 09 lis 2009, 17:43
autor: qqiz
Co do odczuć wizualnych, to wątpliwości nie mam. Pytanie wzięło się jednak z obawy, aby nie przesadzić i potem w nieskończoność nie cierpieć z powodu przegięcia/

Poszukam zestawów, o których pisał LEX, kwestia tylko jakie przełożenie mam uzyskać, czyli czego konkretnie szukać.
Moja hdj, to 92rok rzecz jasna automat. Wyżej wyczytałem, że ta właśnie wczesna data produkcji może skutkować dodatkową słabizną mostów:/

A co do samych kółek, to ponowie pytanie. Czy macie obczajone jakie rozmiary felgi przy 33" i przy 35" wchodzą przy moim lifcie (2,5") bez nadmiernego cięcia?
Założenie jest takie, aby było max szeroko jak się da.

Re: Opony MT i felgi do J8 - help

: 09 lis 2009, 18:27
autor: jezus
kolego..nic nie tniesz przy tym lifcie.......butki pasuja jakby szyte na wymiar......tylko oczywiście nie poszerzaj na felgach ...nominał jest w sam raz...... 8)

Re: Opony MT i felgi do J8 - help

: 09 lis 2009, 18:29
autor: LEX
W Twoim roczniku nie całe mosty są problemem, a jedynie coś co się nazywa 'drive plate'. Nie wiem jak po polsku. Jest to element, który w środku ma wieloklin w który wchodzi zewnętrzna część przegubu. A naokoło są otwory, które mocuje się do tarczy/piasty za pomocą 6 śrub i klinowatych podkładek. Jak zdejmiesz koło to jest to na samym środku, na samym wierzchu. Po prostu w starym roczniku wieloklin jest krótki, przez co czasami pod obciążeniem może się zmielić. Jedyna rada to kupno nowego elementu i nawet mogą zostać stare przeguby (ja u siebie kupiłem stary model przegubów i wszystko śmiga. Musiałem tylko dać na wierzch dużą podkładkę i śrubkę, żeby mi się przegub do środka nie przesuwał.

Poszukaj w http://www.justdifferentials.com albo ringpinion. Znam też inne sklepy, ale nie mogę teraz tego z kompa odkopać. Gdyby Ci się nie spieszyło to ja na początku 2010 brałbym jeden dyfer, więc przesyłka palety wyszłaby taniej.

A co do szerokości to chyba najlepszy kompromis to rozmiar 295 czy 305. Dalej nie ma co szaleć.