Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2269
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?

Post autor: Jake »

Wszystko zalezy jak bardzo cos jest mulowate.
Ja 2L-T po prostu nie moge. Ale juz 1KZ-T, 1HD-T/FT albo 4JG2 od Isuzu sa calkiem akceptowalne bo nadrabiaja momentem obrotowym.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8423
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?

Post autor: Rokfor32 »

2L-T odpowiednio zrobiony, też fajnie jedzie. Ale nic to nie zmienia w kwestii jego wibracyjności.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2269
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?

Post autor: Jake »

No tak ;) Ale zrobiony. One fabrycznie nie wychodza z turbina na VNT i innymi smaczkami ktore do nich aplikujesz :)
No ale mi ogolnie po 8 latach kulania dieslem znudzily sie ropniaki i rozpiescila mnie benzyna.

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 25
Rejestracja: 02 lip 2015, 10:23
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?

Post autor: Jurek »

Wracając do tematu wątku:
Będziemy wspierać producentów aut elektrycznych, a podatku od spalinowych jakoby ma nie być. Niejasne w opisie jest to czy nie będzie podatku od rozsądku posiadania auta spalinowego czy /dodatkowego podatku/ podczas jego zakupu, czy jak rozumiem obu. „Dostajemy” (to pożyczka jest w części) dutki: tutaj 1,5 mld zł z KPO i wracają one na zachód Europy, może trafią nawet do Chin. Obawiam że przy okazji takiej promocji niezbyt pożądanych elektryków pomogą ich sprzedaży naciągając strefy czystego transportu, bo pieniądz musi szybko wrócić nawet jeśli jest kredytem czyli niepojętym wykreowanym w banku zapisem elektronicznym z mocą sprawczą; zawiłości ekonomii, nauki nieścisłej.

Brak podatków od spalinowych – jak najbardziej OK!, wspieranie elektryków – bardzo nie OK. Jak nie młotkiem to świeczką. Żeby dbać o niską emisję uciskanego i obwinianego o całe zło CO2 który jest niezbędny do życia – powinni te 1,5 mld wydać na projekt przywrócenia transportu Odrą zwłaszcza z prądem rzeki, co zmniejszyłoby tenże kołowy. Ale to plan na inną ekipę.

Chyba już wszędzie żółte tablice od 40 lat, ew. auto unikat lub zasłużone. Domknięcie.

https://www.pap.pl/aktualnosci/rzad-prz ... elektrykow
https://www.tysol.pl/a121083-niemcy-sko ... eda-polacy
https://www.money.pl/pieniadze/kpo-tans ... 9856a.html
https://gazetawroclawska.pl/auta-ponize ... 4-18450281

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2269
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?

Post autor: Jake »

O, to ciekawe. Zabytki od 40 lat. Kiedys byly od 25 xD Widze sie mocodawacy zdecydowac nie moga.

Awatar użytkownika
OMM
Posty: 79
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:55
Auto: LJ70 2.4

Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?

Post autor: OMM »

Jeszcze nie wszędzie. W dwóch województwach obecnie. U mnie nadal jeszcze 30 lat.

Tutaj zestawienie wymogów w poszczególnych województwach

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... ia/4lejb7p

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 25
Rejestracja: 02 lip 2015, 10:23
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?

Post autor: Jurek »

Obawiam że ta tabela z auto-świata może byc juz nieaktualna vide w.w. Dolnosląskie, a i w niej rodzynek - Podlaskie popiera 50 lat. Mój pojazd zbliżał się do wieku żóltego, teraz jest znowu młodzieniaszkiem. Wyścig konserwatorów.

pinc6x6
Posty: 510
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?

Post autor: pinc6x6 »

Ale to chyba słuszne podejście, że nie każdy złom może być zabytkiem.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2269
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?

Post autor: Jake »

Imho bezsensem jest niejednorodnosc tych przepisow. Przepisy powinny byc spojne i globalne, takie same w calym kraju i konsekwentnie uyrzymane, a nie raz tak - raz siak.

Awatar użytkownika
OMM
Posty: 79
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:55
Auto: LJ70 2.4

Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?

Post autor: OMM »

Zaczynam mieć podobne zdanie jak pinc6x6. Wczoraj byłem na "zlocie" i wiele aut to dla mnie takie umiarkowane zabytki szczególnie w zestawieniu z ich stanem technicznym. Zaczynam się bać ruchu na drodze wśród samochodów "na żółtych" (mam dwa i jestem w trakcie przygotowania trzeciego jakby co ale gdyby moje reprezentowały stan podobny do widzianego ostatnio to bym się wstydził to zgłaszać do wpisu do ewidencji zabytków)

pinc6x6
Posty: 510
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?

Post autor: pinc6x6 »

Jake pisze:
02 maja 2024, 14:04
Imho bezsensem jest niejednorodnosc tych przepisow. Przepisy powinny byc spojne i globalne, takie same w calym kraju i konsekwentnie uyrzymane, a nie raz tak - raz siak.
Albo globalne albo w kraju :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2269
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?

Post autor: Jake »

OMM pisze:
02 maja 2024, 14:08
Zaczynam mieć podobne zdanie jak pinc6x6. Wczoraj byłem na "zlocie" i wiele aut to dla mnie takie umiarkowane zabytki szczególnie w zestawieniu z ich stanem technicznym. Zaczynam się bać ruchu na drodze wśród samochodów "na żółtych" (mam dwa i jestem w trakcie przygotowania trzeciego jakby co ale gdyby moje reprezentowały stan podobny do widzianego ostatnio to bym się wstydził to zgłaszać do wpisu do ewidencji zabytków)
Tak, jasne, ja tez sie z tym zgadzam. Zolte blachy to w 70% sposob na ominiecie ubezpieczenia, wjazd do przyszlych "czystych" stref i lans. I czesto widuje je na zajezdzonych Golfach 2, 25 letnich BMW ujezdzanych codziennie do pracy i innych takich. Tez uwazam ze to bez sensu.
Natomiast potrzeba legalnego nieplacenia OC za samochod ktorego nie uzywamy jest zupelnie realna. Przykladowo - rozebralem mojego 4Runner do remontu rok temu. Stoi zamkniety w garazu i zdecydowanie nie spowoduje zadnej kolizji, ale kasa dla ubezpieczalni leci...
pinc6x6 pisze:
02 maja 2024, 15:05
Albo globalne albo w kraju :mrgreen:
Ach... masz oczywiscie racje XD Zlapales mnie :mrgreen:

pinc6x6
Posty: 510
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?

Post autor: pinc6x6 »

Auta 40+ mają przywilej nieopłacenia OC.
Nie jestem pewien na 100%, ale wydaje mi się że w Szwajcarii jest możliwość tablic rejestracyjnych na wiele aut kolekcjonerskich.
W Holandii natomiast na lekką przyczepę nie potrzebujesz mieć rejestracji; obowiązują numery rejestracyjne auta tyle że na białej tablicy.
Na pewno coś trzeba by zmienić w tej materii tylko żeby to było z sensem!

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8423
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?

Post autor: Rokfor32 »

Przełom wieków to był naprawdę spory skok w temacie technologi w motoryzacji (a dokładniej, moment wprowadzenia elektronicznego wtrysku paliwa). Na dzisiaj, auta wyprodukowane w tamtym czasie (połowa '90, dla prawie wszystkich marek, i początek obecnego wieku) wcale nie są konstrukcyjnie przestarzałe. Od dzisiejszych rozwiązań różni je poziom "przydasiek" elektronicznych - ale mechanicznie - są niemal takie same.

Natomiast te wcześniejsze - to faktycznie na dzisiaj już muzeum. I u nas, tak dla przykładu, gdyby ktoś na poważnie potraktował przepisy dotyczące czystości spalin - to większość tego muzeum by nie przeszła BT.

To właśnie dla tego typu pojazdów wymyślono "wytrych" w postaci "zabytek". Dokładniej - idea tego "wytrychu" jest taka - żeby auto niespełniające wymagań dla współczesnej motoryzacji (i nie chodzi tylko o czystość spalin) mogło nadal okazjonalnie na czarne wyjechać.

A ponieważ te przykładowe "golfy dwójki" nadal nie mają problemów żeby dzisiejsze techniczne normy spełniać (o ile są sprawne) - to i stosowanie spec wytrychu dla takich pojazdów jest pozbawione sensu.

Stąd rozciąganie ustawowego wieku pojazdów.

ODPOWIEDZ