Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8444
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
Tyle, że auta jeżdżą też czasem w nocy ...
Poza tym - cały czas mówimy o (planie) zastąpienia pojazdów spalinowych. A to oznacza, że te 20 minut (co i tak jest mega szybko) to nadal o rząd wielkości za wolno. Czyli, że żeby to skompensować ilościowo, to nie kilka, a kilkanaście , do powyżej 20 stanowisk na jednej stacji by musiało być, żeby się stacje nie korkowały (bena czy diesel tankuje się około minuty).
Uśredniając - jakieś 20MW na stację. W skali miasta wielkości NS (około 100 tysia luda wliczając przyległości) - takich stacji potrzeba kilkanaście.
To wychodzi naprawdę konkretna moc, i nie tylko wtedy, kiedy świeci mocno, albo wieje odpowiednio.
A z której strony by nie patrzeć - to na dzień dzisiejszy taką mocą nie dysponujemy. Ani infrastrukturą do jej przesyłu. Ani nawet planami posiadania jednego czy drugiego, w przewidywalnej przyszłości. Zatem - Toyota może se nam takie autka zacząć wysyłać hurtowo nawet od jutra. I tak nic z tego nie wyniknie, bo zasilić to będziemy gotowi ... nie wiadomo kiedy.
Poza tym - cały czas mówimy o (planie) zastąpienia pojazdów spalinowych. A to oznacza, że te 20 minut (co i tak jest mega szybko) to nadal o rząd wielkości za wolno. Czyli, że żeby to skompensować ilościowo, to nie kilka, a kilkanaście , do powyżej 20 stanowisk na jednej stacji by musiało być, żeby się stacje nie korkowały (bena czy diesel tankuje się około minuty).
Uśredniając - jakieś 20MW na stację. W skali miasta wielkości NS (około 100 tysia luda wliczając przyległości) - takich stacji potrzeba kilkanaście.
To wychodzi naprawdę konkretna moc, i nie tylko wtedy, kiedy świeci mocno, albo wieje odpowiednio.
A z której strony by nie patrzeć - to na dzień dzisiejszy taką mocą nie dysponujemy. Ani infrastrukturą do jej przesyłu. Ani nawet planami posiadania jednego czy drugiego, w przewidywalnej przyszłości. Zatem - Toyota może se nam takie autka zacząć wysyłać hurtowo nawet od jutra. I tak nic z tego nie wyniknie, bo zasilić to będziemy gotowi ... nie wiadomo kiedy.
Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
Przewidzialem to (bezwietrzna noc) pisząc o magazynie energii .
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
Przecież każda elektrownia czy to słoneczna czy wiatrowa może mieć magazyn energii.
Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
Minutę tankujesz Diesla do zasięgu 1200 km? I co 1 200 km możesz chyba sobie zrobić przerwy 20 minut?Rokfor32 pisze: ↑30 mar 2024, 20:12Tyle, że auta jeżdżą też czasem w nocy ...
Poza tym - cały czas mówimy o (planie) zastąpienia pojazdów spalinowych. A to oznacza, że te 20 minut (co i tak jest mega szybko) to nadal o rząd wielkości za wolno. Czyli, że żeby to skompensować ilościowo, to nie kilka, a kilkanaście , do powyżej 20 stanowisk na jednej stacji by musiało być, żeby się stacje nie korkowały (bena czy diesel tankuje się około minuty).
Uśredniając - jakieś 20MW na stację. W skali miasta wielkości NS (około 100 tysia luda wliczając przyległości) - takich stacji potrzeba kilkanaście.
To wychodzi naprawdę konkretna moc, i nie tylko wtedy, kiedy świeci mocno, albo wieje odpowiednio.
A z której strony by nie patrzeć - to na dzień dzisiejszy taką mocą nie dysponujemy. Ani infrastrukturą do jej przesyłu. Ani nawet planami posiadania jednego czy drugiego, w przewidywalnej przyszłości. Zatem - Toyota może se nam takie autka zacząć wysyłać hurtowo nawet od jutra. I tak nic z tego nie wyniknie, bo zasilić to będziemy gotowi ... nie wiadomo kiedy.
A dla jeżdżących na LPG to nie będzie żaden
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8444
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
Nie sądzę żeby zasięg 1200 km dotyczył ciężarówki na baterie ... Zatem - tak, około minutę. Przykładowo - corolka z silnikiem HDI - na taki zasięg potrzebuje 50 - max 60 litrów.
Inna sprawa, że takich aut się obecnie nie konstruuje już. Ma być wielkie, ciężkie, i paliwożerne. Oraz posiadające "wszystko". Ale to już osobny temat ...
Przy elektrykach natomiast - zabawne (i irytujące dla człowieka "technicznego") jest podawanie i operowanie max parametrami, uzyskiwanymi w wyidealizowanych warunkach (np. na torze testowym) - względem porównywanych aut klasycznych ale w typowych, użytkowych warunkach. Takim typowym przykładem jest zasięg elektryka w zimie .... Nasz klimat, niestety, mocno weryfikuje ten rodzaj zasilania (bo sam silnik elektryczny w zasadzie nie ma wad).
Inna sprawa, że takich aut się obecnie nie konstruuje już. Ma być wielkie, ciężkie, i paliwożerne. Oraz posiadające "wszystko". Ale to już osobny temat ...
Przy elektrykach natomiast - zabawne (i irytujące dla człowieka "technicznego") jest podawanie i operowanie max parametrami, uzyskiwanymi w wyidealizowanych warunkach (np. na torze testowym) - względem porównywanych aut klasycznych ale w typowych, użytkowych warunkach. Takim typowym przykładem jest zasięg elektryka w zimie .... Nasz klimat, niestety, mocno weryfikuje ten rodzaj zasilania (bo sam silnik elektryczny w zasadzie nie ma wad).
Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
Inne kraje od wielu lat przygotowują się na samochody elektryczne. W Polsce elektryfikacja traktowana jest z niechętną akceptacją. Pewnie dlatego, że świadomie bądź nie, czujemy, że mamy system elektronenergetyczny na poziomie technicznym sprzed 40 lat. Problem został zauważony przez przeciętnego Kowalskiego kiedy zamontował PV on-grid. Inne kraje od wielu lat finansują badania i modernizują systemy elektroenergetyczne. W Niemczech OZE to 50% wolumenu, Korea ma 500 stacji ładowania na 1000 samochodów, itd. Takich systemów nie modernizuje się z dnia na dzień.
Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
W Polsce tak było ponieważ rządził PiS który jest partią reakcyjną.
Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
Ciekawe bo ja czytałem, że niemiecki prąd z wiatru nad morzem wędruje przez naszą siec energetyczną (zachodniopomorskie, lubuskie) na południe Niemiec bo brakuje przepustowości sieci przesyłowej. Ta wiadomość ma pewno z 5 lat i mieli coś budować, remontować w swoich liniach. Może już nie używają naszych.
Znalazłem - te informacje były na biznesowych i branżowych stronach w 2012/13 i znalazłem informacje o ustawie niemieckiej zapowiadanej na 2016 aby rozbudować sieci ale nie wiem jak jest obecnie. Prąd z wiatraków wwędrował do Austrii przez nasze i czeskie sieci bo tam mają więcej magazynów w postaci elektrowni szczytowo-pompowych.
Także te problemy z OZE miewają wszyscy bo systemy przesyłowe były budowane przy innych założeniach - innych miejscach produkcji i konsumpcji energii.
Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
Dane z Korei Pd (563 ładowarki na 1000 aut plug-in) i innych krajów w zestawieniu z poniższego linka obejmują ładowarki zarówno dla pojazdów hybrydowych plug-in jak i elektryków. Niezbyt się na tym znam ale wygląda na to, że są to nieco inne ładowarki, ale ich suma lepiej wygląda propagandowo. Wiarygodniej byłoby poznać udziały obu typów ładowarek i choć śladowo metodę zbierania danych.
W RFN mają 41 na 1000.
https://e.autokult.pl/w-tych-krajach-je ... 702177632a
https://blog.chargemap.com/charge-plug-in-hybrid-phev/
Populacja Korei Pd: 52,6 mln
W (Korei w) 2020 roku 64,8% energii elektrycznej produkowano poprzez spalanie paliw kopalnych (węgla, ropy naftowej, gazy).
W 2022 w Korei z węgla wytworzono 207 TWh energii elektrycznej
Populacja Polski: 37,7 mln.
Udział węgla w produkcji energii elektrycznej w Polsce w 2023 roku spadł do 63%.
W 2022 w Polsce z węgla wytworzono 124 TWh energii elektrycznej
W 2022 w RFN z węgla wytworzono 179 TWh energii elektrycznej
https://ourworldindata.org/grapher/electricity-coal
https://wysokienapiecie.pl/96011-udzial ... lsce-2023/
Wikipedia: Polska, Korea Południowa
W RFN mają 41 na 1000.
https://e.autokult.pl/w-tych-krajach-je ... 702177632a
https://blog.chargemap.com/charge-plug-in-hybrid-phev/
Populacja Korei Pd: 52,6 mln
W (Korei w) 2020 roku 64,8% energii elektrycznej produkowano poprzez spalanie paliw kopalnych (węgla, ropy naftowej, gazy).
W 2022 w Korei z węgla wytworzono 207 TWh energii elektrycznej
Populacja Polski: 37,7 mln.
Udział węgla w produkcji energii elektrycznej w Polsce w 2023 roku spadł do 63%.
W 2022 w Polsce z węgla wytworzono 124 TWh energii elektrycznej
W 2022 w RFN z węgla wytworzono 179 TWh energii elektrycznej
https://ourworldindata.org/grapher/electricity-coal
https://wysokienapiecie.pl/96011-udzial ... lsce-2023/
Wikipedia: Polska, Korea Południowa
Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
Beczka tak samo ekologiczna, jak najnowszy E.
https://nczas.info/2024/04/04/klimatysc ... jkKF3y-6R_
https://nczas.info/2024/04/04/klimatysc ... jkKF3y-6R_
Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
Jechałeś kiedyś?tadeo pisze: ↑05 kwie 2024, 17:08Beczka tak samo ekologiczna, jak najnowszy E.
https://nczas.info/2024/04/04/klimatysc ... jkKF3y-6R_
Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
I beczką (taki stary jestem;) i nowym E i S, a niby co?
Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
Tylko , że dla starej beczki jedynie ruda jest problemem i unijne przepisy . 1000000 km przebiegu i silnik jest dotarty . To ma nie zap..ć ale jeździć i jeździć i jeździć.....itd
Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
Ja się zgadzam tylko, że to mułowate jest. Tak samo jak Hilux z silnikiem 2L. Kiedyś myślałem ,że się silnik się kończy bo ciężko odpalał przy minus 18 a okazało się ,że świece żarowe się skończyły