Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
Moderator: luk4s7
- Jake
- Moderator
- Posty: 2265
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
Wszystko zalezy jak bardzo cos jest mulowate.
Ja 2L-T po prostu nie moge. Ale juz 1KZ-T, 1HD-T/FT albo 4JG2 od Isuzu sa calkiem akceptowalne bo nadrabiaja momentem obrotowym.
Ja 2L-T po prostu nie moge. Ale juz 1KZ-T, 1HD-T/FT albo 4JG2 od Isuzu sa calkiem akceptowalne bo nadrabiaja momentem obrotowym.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
2L-T odpowiednio zrobiony, też fajnie jedzie. Ale nic to nie zmienia w kwestii jego wibracyjności.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2265
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
No tak Ale zrobiony. One fabrycznie nie wychodza z turbina na VNT i innymi smaczkami ktore do nich aplikujesz
No ale mi ogolnie po 8 latach kulania dieslem znudzily sie ropniaki i rozpiescila mnie benzyna.
No ale mi ogolnie po 8 latach kulania dieslem znudzily sie ropniaki i rozpiescila mnie benzyna.
Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
Wracając do tematu wątku:
Będziemy wspierać producentów aut elektrycznych, a podatku od spalinowych jakoby ma nie być. Niejasne w opisie jest to czy nie będzie podatku od rozsądku posiadania auta spalinowego czy /dodatkowego podatku/ podczas jego zakupu, czy jak rozumiem obu. „Dostajemy” (to pożyczka jest w części) dutki: tutaj 1,5 mld zł z KPO i wracają one na zachód Europy, może trafią nawet do Chin. Obawiam że przy okazji takiej promocji niezbyt pożądanych elektryków pomogą ich sprzedaży naciągając strefy czystego transportu, bo pieniądz musi szybko wrócić nawet jeśli jest kredytem czyli niepojętym wykreowanym w banku zapisem elektronicznym z mocą sprawczą; zawiłości ekonomii, nauki nieścisłej.
Brak podatków od spalinowych – jak najbardziej OK!, wspieranie elektryków – bardzo nie OK. Jak nie młotkiem to świeczką. Żeby dbać o niską emisję uciskanego i obwinianego o całe zło CO2 który jest niezbędny do życia – powinni te 1,5 mld wydać na projekt przywrócenia transportu Odrą zwłaszcza z prądem rzeki, co zmniejszyłoby tenże kołowy. Ale to plan na inną ekipę.
Chyba już wszędzie żółte tablice od 40 lat, ew. auto unikat lub zasłużone. Domknięcie.
https://www.pap.pl/aktualnosci/rzad-prz ... elektrykow
https://www.tysol.pl/a121083-niemcy-sko ... eda-polacy
https://www.money.pl/pieniadze/kpo-tans ... 9856a.html
https://gazetawroclawska.pl/auta-ponize ... 4-18450281
Będziemy wspierać producentów aut elektrycznych, a podatku od spalinowych jakoby ma nie być. Niejasne w opisie jest to czy nie będzie podatku od rozsądku posiadania auta spalinowego czy /dodatkowego podatku/ podczas jego zakupu, czy jak rozumiem obu. „Dostajemy” (to pożyczka jest w części) dutki: tutaj 1,5 mld zł z KPO i wracają one na zachód Europy, może trafią nawet do Chin. Obawiam że przy okazji takiej promocji niezbyt pożądanych elektryków pomogą ich sprzedaży naciągając strefy czystego transportu, bo pieniądz musi szybko wrócić nawet jeśli jest kredytem czyli niepojętym wykreowanym w banku zapisem elektronicznym z mocą sprawczą; zawiłości ekonomii, nauki nieścisłej.
Brak podatków od spalinowych – jak najbardziej OK!, wspieranie elektryków – bardzo nie OK. Jak nie młotkiem to świeczką. Żeby dbać o niską emisję uciskanego i obwinianego o całe zło CO2 który jest niezbędny do życia – powinni te 1,5 mld wydać na projekt przywrócenia transportu Odrą zwłaszcza z prądem rzeki, co zmniejszyłoby tenże kołowy. Ale to plan na inną ekipę.
Chyba już wszędzie żółte tablice od 40 lat, ew. auto unikat lub zasłużone. Domknięcie.
https://www.pap.pl/aktualnosci/rzad-prz ... elektrykow
https://www.tysol.pl/a121083-niemcy-sko ... eda-polacy
https://www.money.pl/pieniadze/kpo-tans ... 9856a.html
https://gazetawroclawska.pl/auta-ponize ... 4-18450281
- Jake
- Moderator
- Posty: 2265
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
O, to ciekawe. Zabytki od 40 lat. Kiedy byly od 25 xD Widze sie mocodawacy zdecydowac nie moga.
Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
Jeszcze nie wszędzie. W dwóch województwach obecnie. U mnie nadal jeszcze 30 lat.
Tutaj zestawienie wymogów w poszczególnych województwach
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... ia/4lejb7p
Tutaj zestawienie wymogów w poszczególnych województwach
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... ia/4lejb7p
Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
Obawiam że ta tabela z auto-świata może byc juz nieaktualna vide w.w. Dolnosląskie, a i w niej rodzynek - Podlaskie popiera 50 lat. Mój pojazd zbliżał się do wieku żóltego, teraz jest znowu młodzieniaszkiem. Wyścig konserwatorów.
Re: Przepisy, ekologia i ograniczenia dla starszych aut. Jak sobie radzić z ekologizmem?
Ale to chyba słuszne podejście, że nie każdy złom może być zabytkiem.