Czy zna ktoś produkty firmy Ocean Cross?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Czy zna ktoś produkty firmy Ocean Cross?

Post autor: Templar »

CooL pisze:
Templar pisze:

Więc poczekajcie tylko aż mnie wystarczająco namioty zdenerwują Obrazek
No teraz to mówisz... ;-)
Spokojnie- zanim to się stanie to zajeździsz zarówno iKampera jak i LCeka :)

kokos
Posty: 90
Rejestracja: 08 kwie 2018, 09:04

Re: Czy zna ktoś produkty firmy Ocean Cross?

Post autor: kokos »

W tygodniu dojdzie do mnie "najnowszy" Gobi 140 z Ocean Crossa. Dla mnie wyładowanie 10 koła na i-kampera to było za dużo, a na firmę nie dało rady :D Przyjdzie, porobię zdjęcia i wstawię. Podobno pozmieniali coś w tym roku, nowa podłoga itd. Zobaczymy.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Czy zna ktoś produkty firmy Ocean Cross?

Post autor: rolkos »

Od UV chronią też impregnaty, może warto stosować.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Czy zna ktoś produkty firmy Ocean Cross?

Post autor: Zibi »

Templar pisze:Ok- po kolei:
a) Zarówno poliester jak i poliamid nie są rozciągliwe (znaczy się są, ale w stopniu tak niewielkim że jest to dla nas mało istotny parametr). Elastyczność uzyskujemy dodając do splotu 3-5% elastanu. W zależności jak go wpleciemy możemy uzyskać two-way albo four-way (czyli albo rozciąga się w jednej płaszczyźnie, albo w dwóch). Możemy uzyskać też rozciągliwość np po skosie.
b) Gramatura- więcej nie oznacza wcale lepiej. Są to po prostu różne materiały, o różnych parametrach, do różnych zastosowań. Różnica 20D nie jest tu szczególnie istotna i wiele nie zmienia ale w praktyce główną zaletą tkaniny o większej gramaturze będzie lepsza odporność na przecieranie. Mamy tu po prostu więcej "mięska" przez które musimy się przetrzeć. Traci nam na tym niestety oddychalność i uwaga, co zaskakujące- odporność na rozerwanie. Materiały o mniejszej gramaturze mają po prostu o wiele więcej drobnych włókien które lepiej przenoszą obciążenia niż pojedyncze grube.
c) Wszelkiego rodzaju mixy to to czego własnie szukamy. Aramidowa siatka akurat nie jest tu najlepszym przykładem, ponieważ w ciągu roku ulegnie nam degradacji od UV, ale jest kilka innych fajnych przędz których moglibyśmy użyć. Gdybyśmy mieli pojechać na grubo to Vectran byłby chyba niezłym kandydatem. Zdaje się że jest często wykorzystywany w tym celu np. w lepszych żaglach.
d) Rzecz o której piszesz Zibi, że chińczyk ma w katalogu dwa rodzaje tkaniny, jest jednym z wielu powodów dla których moja produkcję realizuje w Europie, we własnym zakładzie. Dzięki temu mam takie materiały jakie sobie opracuje, albo po prostu chce zastosować, a nie takie na których chińczyk ma najlepszą przebitkę. Do puki nie robisz długich, dedykowanych serii, sprzeda Ci to na czym ma najlepszą przebitkę. Czasami przychodzą do mnie klienci z pytaniem czy nie mógłbym użyć tańszego materiału, bo przetarg i cena 100%. Odpowiadam im że nie, bo różnica w cenie produktu końcowego to 2-5%, a wytrzymałość spada x10 (tak- takie są różnice!), a dla chińczyka każdy 1% się liczy, żeby tylko jakoś przeszło i żeby zarobić te kilka dodatkowych centów.
e)warto czytać etykiety i się zainteresować co i z czego się sprzedaje. Kilka firm zrobiło na tym niezły biznes, tłumacząc klientom z czego wynika różnica w cenie ich produktów i dla czego dopłacając 5%, zyskują o wiele lepszy produkt niż oferuje konkurencja.
f) rzepy są bardzo złym rozwiązaniem. Szczególnie te chińskie... w warunkach terenowych gdzie są narażone na łatwy kontakt z błotem i pyłem, ulegają natychmiastowemu zapchaniu i stają się bezużyteczne. Ale znów... są tanie. W takich miejscach jedynie duże zamknięcia mechaniczne.

Piszesz, ze realizujesz wszystko we własnym warsztacie ale to nie ja skarżę się, ze namiot mi zapleśniał.

11 lat jeżdzę z dachowcem. Słownie jedenaście wiec nie tłumacz mi, czy rzep jest lepszy czy też nie. Ja wiem z doświadczenia z setek otwierań i zamykań namiotu, że jest. Paski, na których jest rzep mają także D-ringi. To są paski łączące ze sobą połówki namiotu przy składaniu i znajdują SIĘ POD POKROWCEM. Nie są wieć narażone ani na błoto ani na kurz. Paski zakłądane na pokrowiec ( żeby plandeka nie falowała w czasie jazdy) takze mają poza rzepami D-ringi. Przez 11 lat używania nigdy ale to nigdy rzep nie puścił ani tym bardziej nie zapchał się błotem (bo i niby jak) Nigdy tez nie wymagał naprawy czy wymiany.

Czy 20 gramm jest osłabieniem czy wzmocnieniem dla materiału - raczej uważam, że jest wzmocnieniem A ponieważ to 20 gram na metr więc waga wzrośnie o ile? 150 gramm na namiocie??? Ufam swoim zmysłom i wolę dopłacić za te dodatkowe 20 gramm na metrze.

Czy chińczyk ma więcej niż 2 produkty w ofercie - pewnie ma, tylko nie widzę potrzeby skoro wiem, ze canvas 280 wzmocniony ripstopem jest idealny do namiotu. Sprawdzone w boju.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Czy zna ktoś produkty firmy Ocean Cross?

Post autor: Templar »

Piszesz, ze realizujesz wszystko we własnym warsztacie ale to nie ja skarżę się, ze namiot mi zapleśniał.
Ale jaki związek ma fakt że moja firma, zajmująca się produkcją sprzęt dla wojska, robi wszystko indoor, z tym że kupiłem chiński namiot który spleśniał po miesiącu? Sorry, ale nie rozumiem za bardzo aluzji.
11 lat jeżdzę z dachowcem. Słownie jedenaście wiec nie tłumacz mi, czy rzep jest lepszy czy też nie. Ja wiem z doświadczenia z setek otwierań i zamykań namiotu, że jest. Paski, na których jest rzep mają także D-ringi. To są paski łączące ze sobą połówki namiotu przy składaniu i znajdują SIĘ POD POKROWCEM. Nie są wieć narażone ani na błoto ani na kurz. Paski zakłądane na pokrowiec ( żeby plandeka nie falowała w czasie jazdy) takze mają poza rzepami D-ringi. Przez 11 lat używania nigdy ale to nigdy rzep nie puścił ani tym bardziej nie zapchał się błotem (bo i niby jak) Nigdy tez nie wymagał naprawy czy wymiany.
Tobie może wystarczać, ale różne osoby mają różne potrzeby. Nie wiem gdzie jeździsz, jak często i jak bardzo się taplasz w błocie. Generalnie jest to dla mnie nieistotne. Jeśli dla Ciebie dane rozwiązanie działa- spoko, nie ma problemu, używaj. Ale nie oznacza to że dla wszystkich będzie. Ja wole patrzeć pod kątem rozwiązania rzeczy które sprawdzą się zawsze i wszędzie.
Dostałem ostatnio sporo raportów z Gujany, Brazylii i Bliskiego Wschodu. Wszystkie z prośbami o zastępowanie rzepów elementami plastikowymi. Oczywiście nie były to namioty dachowe, ale jestem sobie w stanie wydedukować pewną analogię. Czy w podobnych warunkach rzepy na namiotach tak samo szybko się zasyfią? Czy owady będą w nich składać jaja? Jestem przekonany że tak.
Czy 90% Twoich klientów pojedzie w te warunki? Zapewne nigdy. Ja jednak chce mieć ten komfort że mój sprzęt jest gotowy na każdą okoliczność i mnie nie zawiedzie w żadnych warunkach. Szczególnie jeśli koszt wymiany chińskich rzepów na porządne klamry to 5PLN. Czy klamry mają jakiś minus w stosunku do rzepów? W wyniku mocnego uderzenia gałęzią mogą pęknąć. Ok- mam ze sobą klamrę serwisową na wymianę. Rzepa w terenie nie zmienię.
Po prostu zrobiłem sobie rachunek sumienia i kalkulację zagrożeń i wychodzi mi że klamry są trwalsze, szybsze w użyciu i łatwe do wymiany w terenie. Czy rzepy są zupełnie do niczego? No nie- są po prostu gorsze.
Czy 20 gramm jest osłabieniem czy wzmocnieniem dla materiału - raczej uważam, że jest wzmocnieniem A ponieważ to 20 gram na metr więc waga wzrośnie o ile? 150 gramm na namiocie??? Ufam swoim zmysłom i wolę dopłacić za te dodatkowe 20 gramm na metrze.
Jeszcze raz- większa gramatura zwiększa odporność na przecieranie, ale zmniejsza na rozerwanie. Że masz większą gramaturę nie oznacza tylko że wepchali Ci czegoś więcej, ale użyli do tego innej przędzy z inną osnową. Skąd to wiem? Bo czytam dokumentację techniczną i do certyfikacji produktów robimy testy na zrywarkach.
Podobne argumenty o ufaniu zmysłom słyszałem ostatnio od gości twierdzących że ziemia jest płaska.
Nie pisz mi o produkcie który sprzedajesz że Ci się wydaje tylko daj mi kartę katalogową ze specyfikacją.
Czy chińczyk ma więcej niż 2 produkty w ofercie - pewnie ma, tylko nie widzę potrzeby skoro wiem, ze canvas 280 wzmocniony ripstopem jest idealny do namiotu. Sprawdzone w boju.
A płóg ciągnięty przez dwa bawoły jest najlepszy do orania pola. Sprawdzone w boju- całe średniowiecze tak orali! Sorry, ale z takim podejściem byśmy nadal mieszkali w chatkach z gliny i pasali krowy na łące.
Jeszcze raz- czy namiot z bawełny działa? Oczywiście że tak! Bawełna jest całkiem fajnym, uniwersalnym materiałem.
Czy zastosowanie odpowiedniego laminatu z membraną działało by lepiej? Z pewnością! Co to by miało być nie wiem- nie jestem technologiem od namiotów. Może cordura 40D laminowana z goretexem, albo sympatexem. Opcji jest dużo, ale na pewno by tak samo oddychało (albo lepiej bo moja bawełna jest zaimpregnowana od środka tak że sprawia wrażenie gumowanej) a miało o niebo lepszą wodoodporność i wiatroszczelność. A koszt namiotu wzrósł by o jakieś 100-200zł. Czy to dużo w skali produktu za około 4000PLN?
Oczywiście można nadal nic nie zmieniać i dalej zamawiać to co chińczyk ma najtańszego na składzie.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Czy zna ktoś produkty firmy Ocean Cross?

Post autor: Zibi »

Nie moja pleśń, nie mój problem. Mój namiot ma się dobrze, rzepy działają. Jaj w rzepach nie stwierdzono. Rzep mi na pewno od gałęzi nie peknie wiec zapasowych nie muszę wozić. Zwłąszcza, ze nie jest kompletnie potrzebny.

Uważam, ze każdy produkt powinien mieć wyważone relacje materiałowe w stosunku do oczekiwanych właściwości. Z nastawieniem. że wszystko powinnno być zrobione lepiej a każdy jest oszustem ta rozmowa nie ma sensu. Wolę poplanowac kolejna kilkutygodniową wyprawę w moim malym chińskim namiociku, Pewnie oszukanym.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Czy zna ktoś produkty firmy Ocean Cross?

Post autor: Templar »

Ale co Ty z tymi oszustami? :D
Rozmawiamy że można by zrobić za niewiele większe pieniądze, lepszy namiot, a Ty się obruszasz i robisz brexit.
Udanej wyprawy BTW!

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Czy zna ktoś produkty firmy Ocean Cross?

Post autor: Rokfor32 »

Zibi - Templar chyba co inne ma na myśli.

Chińczyk nie oferuje Ci produktu - ino realizację Twojego pomysłu. Mniej lub bardziej autorskiego - niemniej koncepcja należy do zamawiającego. Wiec - jeżeli jako zamawiający nie zawinszujesz sobie (czytaj nie wymusisz na producencie) zastosowania jakiegoś nowoczesnego materiału czy rozwiązania - to chińczyk sam z siebie go nie zaoferuje - bo nie taka jego rola ani też nie ma w tym biznesu. Bo gdy takiego czasu doczekamy - to już nie będzie wtedy namiot "Escape" wyprodukowany w Chinach - a namiot "xin costam yang" dystrybuowany przez Escape.

Ot, tak drobna różnica :wink:

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Czy zna ktoś produkty firmy Ocean Cross?

Post autor: Zibi »

Drobna róznica jest taka, że nasze namioty posiadają kilkanaście drobnych bo drobnych zmian w stosunku do innych namiotów. Zmiany wynikają z lat uzytkowania, bo nie zdarzyło mi się abym jakikolwiek sezon odpuścił. Ale nie zamierzam ani analizowac ani mieszać się do materiałów bowiem wiem, ze canvas spełnia moje i klientów oczekiwania. Prekursorami namiotów są australijczycy a ja szyję dokładnie w tej samej fabryce co arb, który spzredaje namioty nie tylko u siebie ale także w dość deszczowej azji. Dlatego zamówienia na rok następny zamykam najpóżniej w październiku ( a najczęściej we wrzesniu) bo kolejka jest dość długa. Mało tego - szczerze nie spotkalem się z jakimiś namiotami tego typu z cordury czy wprost pisząc - z innego materiału niż canvas ( nie licząc poliestru o którym pisalismy wcześniej). Więc chyba nie jestem osamotniony w swoich przemyśleniach.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Czy zna ktoś produkty firmy Ocean Cross?

Post autor: Rokfor32 »

Ktoś musi być pierwszy ... :mrgreen:

Nasz klimat, w sensie ludków z naszego regionu geograficznego i ich cele podróży - to klimaty zdecydowanie zimniejsze, niż Australia. Myślę, że tematem nie jest też ilość deszczu. Moim zdaniem kluczowa jest temperatura.

I nie chodzi o twierdzenie, że bawełna jest zła. To jest bardzo dobre, uniwersalne tworzywo - ale możliwe, że na klimaty zimne, gdzie dochodzi do silnej i codziennej kondensacji pary OD ŚRODKA - można by potestować rozwiązania nowocześniejsze.

Taki rodzaj podejścia, o którym pisał Templar. Bo, i owszem, można przecież dbać o sprzęt (a nawet sie powinno), wietrzyć, suszyć, myć. Ale - jeżeli technologia na to pozwala - to dlaczemu nie stworzyć czegoś - co po prostu działa zawsze? nawet zupełnie nieszanowane, i traktowane podle? :wink:

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Czy zna ktoś produkty firmy Ocean Cross?

Post autor: Templar »

Mi się wydaje że jest tu zasadniczy konflikt światopoglądu producent - dealer.
Ja patrze od strony projektanta, który próbuje przegonić konkurencję wprowadzając coś lepszego żeby być zawsze na topie.
Zibi sprzedaje cudzy produkt. Takie namioty sprzedają mu się od 10 lat, to będzie sprzedawał je dalej. Zasadniczo mu się nie dziwie- nie prowadzi z założenia R&D. Jak chińczyk napisze że skopiował coś nowego co jest super (Vario- iKamper) to to wrzuci do oferty, bo mój odpowiednik w chinach mu powie że jest to super nowość, przetestowana przez nich i to jest teraz najlepsze.
Czekam aż jakaś znana marka wprowadzi nowe poszycia z laminatów z membranami, chińczyk skopiuje i będzie kolejne olśnienie że wielka nowość na rynku i jakie to wspaniałe- podobnie jak przejście z podług ze sklejki na plastry miodu.
Szkoda tylko że znowu będzie to na zasadzie odcinania kuponów od cudzej pomysłowości a nie własnej inwencji.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Czy zna ktoś produkty firmy Ocean Cross?

Post autor: Zibi »

cały czas coś inputujesz tylko nie wiem w jakim celu.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Czy zna ktoś produkty firmy Ocean Cross?

Post autor: Templar »

Sam sobie zadaje to pytanie.
Roger, out.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Czy zna ktoś produkty firmy Ocean Cross?

Post autor: Rokfor32 »

Zibi - chyba sie przewrażliwiony zrobiłeś :wink: Nikt nie krytykuje przecież Ciebie czy Twojej działalności - stwierdzamy jedynie, że tego typu podejście zapodaje Ci inny poziom oceny tematu - niż podejście czysto techniczne.

Paradoksem sytuacji jest to - że tacy jak ja czy Templar możemy se równie długo co bezskutecznie dyskutować o aspektach technologicznych, bo nie mamy przełożenia na produkt finalny - ale wystarcza Twój jeden mail do producenta w Chinach - żeby temat rozeznać realnie (urealnić zastosowanie takiej czy innej koncepcji).

Bo co inne fantazje technologów - co inne możliwości producentów - a jeszcze co inne możliwości handlowców, i preferencje klientów :wink:

I - zawsze jest "ten pierwszy". którego reszta kopiuje :wink:

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Czy zna ktoś produkty firmy Ocean Cross?

Post autor: Zibi »

Powtarzam - nie mój cyrk, nie moje małpy. To nie mój namiot zapleśniał tylko brandowany przez Ocean Cross. I to do nich piszcie żeby zmienili materiał. Ja nie zamierzam.

ODPOWIEDZ