Jak prawidłowo włączać i wyłączać blokady dyferencjałów...

Moderator: luk4s7

MiPoX
Posty: 154
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:59

Jak prawidłowo włączać i wyłączać blokady dyferencjałów...

Post autor: MiPoX »

Zauważyłem w swoim aucie pewną rzecz. Jak wrzucam automata na luz "N",trzymam hamulec roboczy wciśnięty i chcę włączyć blokady to:
- włączając centralną blokadę pomarańczowa dioda na desce miga 3-4 razy i się zaświeca,czyli włączona
- włączając tylną blokadę czerwona dioda miga i miga i tylko 2 razy na chyba 20 podejść zaświeciła się na stałe.
Potem znowu był problem z rozłączeniem dyfrów...
Natomiast przyciski dyferencjałów obok reduktora są dwojakiego rodzaju:
- centralny dyfer ma przycisk typu "on/off"
- tylny dyfer ma przycisk typu "touch"
i czy ktoś może mi potwierdzić słuszność różnych rodzajów przycisków,bo już zbaraniałem :shock:
Czy w tym wszystkim jest jakaś kolejność włączania i wyłączania dyfrów oraz jak prawidłowo to wykonywać...? :|

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Jak prawidłowo włączać i wyłączać blokady dyferencjałów.

Post autor: Cruiser »

Robisz dobrze. Kolejnosc to najpierw centralny, potem w razie koniecznosci tylny. U mnie jest tak samo. Zeby zalaczyl sie tyl musisz troche pomielic kolami. :wink: Dopoki sie nie zapnie lampka bedzie mrugac. Rozpinanie tez odbywa sie przy ruszeniu. Oczywiscie wychodze z zalozenia, ze reduktor tez zapinasz. Pomylic sie raczej nie mozna bo na wyswietlaczu pojawiaja sie kolejne instrukcje co zrobic, np jak nie podepniesz reduktora to najpierw o to Ciebie poprosi.

MiPoX
Posty: 154
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:59

Re: Jak prawidłowo włączać i wyłączać blokady dyferencjałów.

Post autor: MiPoX »

Na początku to kombinowałem wg własnego uznania z tym reduktorem i dyframi. Potem jak już się trochę :evil: to zasięgnąłem wiedzy książkowej. A jeśli dyfry oba migają przy włączaniu to czy da coś włączenie wstecznego "R" i cofnięcie auta kilka metrów - czy to coś pomoże i czy nie zaszkodzi przekładniom? Słyszałem,że kiedyś jak się zapinało dyfry w starych terenówkach to trzeba było ciut cofnąć do tyłu...

Zeng
Posty: 48
Rejestracja: 30 lip 2010, 13:15
Auto: LC150

Re: Jak prawidłowo włączać i wyłączać blokady dyferencjałów.

Post autor: Zeng »

Po prostu rusz i przejedź parę metrów, powinien się załączyć.

MiPoX
Posty: 154
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:59

Re: Jak prawidłowo włączać i wyłączać blokady dyferencjałów.

Post autor: MiPoX »

W przód czy w tył? :| A jak z odpinaniem,bo też bywa,że migają...?

Zeng
Posty: 48
Rejestracja: 30 lip 2010, 13:15
Auto: LC150

Re: Jak prawidłowo włączać i wyłączać blokady dyferencjałów.

Post autor: Zeng »

Ja zawsze w przód, w tył chyba nie próbowałem, nie kojarze. Z odpinaniem podobnie, po prostu naciskasz i się odpina jak ruszysz. Najpierw odpinasz tył, później centralny, na końcu reduktor.

MiPoX
Posty: 154
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:59

Re: Jak prawidłowo włączać i wyłączać blokady dyferencjałów.

Post autor: MiPoX »

Będę miał to na uwadze i przy najbliższej sposobności wypraktykuję... 8)

ODPOWIEDZ