J10/J12/J15 - Power Heater to elektryczna grzałka?

Moderator: luk4s7

zlos
Posty: 72
Rejestracja: 12 lip 2011, 22:38
Auto: LC150, Golf R32 Turbo
Kontakt:

J10/J12/J15 - Power Heater to elektryczna grzałka?

Post autor: zlos »

Znalazłem coś takiego:
The viscous type power heater, jointly developed by Toyota Industries and DENSO Corporation, provides supplementary heat generation for engines that produce low heat levels. This product shortens the time required for the engine water temperature to rise and allows the vehicle cabin to be heated quickly. In addition to achieving miniaturization and low cost by means of simplified construction, the viscous heater also relies on a friction-free non-contact mechanism to guarantee high reliability and safety.


[Specifications]
Dimensions (barrel diameter x length):Ø116-98mm
Weight:1.2kg
Heat generation:1.6kW
Pytanie blondynki:
Czy to oznacza, że przycisk uruchamia grzałkę elektryczną o mocy 1.6kW do podgrzewania chłodziwa?

Awatar użytkownika
jjb
Posty: 258
Rejestracja: 08 sty 2009, 10:29
Auto: LC120
Kontakt:

Re: J10/J12/J15 - Power Heater to elektryczna grzałka?

Post autor: jjb »

A gdzie w tym tekscie jest coś o elektryczności? Napęd paskiem, żel silikonowy nagrzewa całość w wyniku tarcia. Pełen opis jak to działa (z rysunkami) jest tutaj :http://www.sae.org/automag/techbriefs/0 ... techb3.htm

pzdr

jjb

zlos
Posty: 72
Rejestracja: 12 lip 2011, 22:38
Auto: LC150, Golf R32 Turbo
Kontakt:

Re: J10/J12/J15 - Power Heater to elektryczna grzałka?

Post autor: zlos »

Dzięki, o to chodziło :)

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: J10/J12/J15 - Power Heater to elektryczna grzałka?

Post autor: Cruiser »

Swoja droga to przy ostatnich mrozach caly czas u mnie jest to wlaczone. Nie wiem czy to kwestia tego ustrojstwa czy specyfiki silnika ale po odpaleniu i przejechaniu dokladnie 7 km przez wioske w aucie juz panuje ciepelko, a silnik ma prawie robocza temperature. Nalezy dodac, ze skrzynia biegow normalnie wrzuca wyzsze biegi i obroty sa takie jak podczas normalnej jazdy.
Dla odmiany po odpaleniu 1.9 TDI w Skodzie i przejechaniu tych 7 kilometrow, pilujac na gora 3 biegu, silnik jest jeszcze jak bryla lodu. Do samego miasta (24 km) nie osiaga temperatury roboczej.

Awatar użytkownika
irko
Posty: 1830
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Auto: Hilux 09
Kontakt:

Re: J10/J12/J15 - Power Heater to elektryczna grzałka?

Post autor: irko »

Tu -> http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=2671" onclick="window.open(this.href);return false;
Masz dywagacje nt co to jest PWR HEAT

ODPOWIEDZ