Strona 19 z 36

Re: J15 - okiem użytkownika

: 13 sty 2019, 18:30
autor: kylon
No właśnie. Ja może się doczekam do Revo.

Re: J15 - okiem użytkownika

: 13 sty 2019, 18:46
autor: Cruiser
Ja się nie uparłem na ASO, mój przedmówca jednak tak.
Skoro twierdzi, że ludziska wracały i rozbijały te pudełka sprzedawcom na głowach, bo nie było obiecanych 250KM, to ja się pytam, które ASO oficjalnie, podkreślę - oficjalnie, taką moc obiecywało? Nie biorę przy tym absolutnie ASO w obronę. Jakie jest, każdy wie. Plusem tego wszystkiego, włącznie z wirtualną mocą jak i „wirtualnymi” odczuciami kierowców, było jednak to, że auto zachowywało gwarancję a nieraz były kłopoty z tym „pudełkiem”.

A to, że jeden Janusz z drugim Januszem sobie coś ubzdurali to już tylko i wyłącznie ich wina. To, że taki Janusz później sprzedaje auto i powtarza te głupoty, też nie jest niczym nowym.

Aktualnie nawet nie pamiętam, ile kucy jest w moim aucie. Moje odczucie mówi mi jednak, że wystarczająco. Jeżeli kiedyś stwierdzę, że za mało, znajdzie się pewnie jakiś pasujący supercharger.

Re: J15 - okiem użytkownika

: 13 sty 2019, 18:52
autor: Cruiser
tadeo pisze: Ja chyba sobie założę u Kylona to https://www.safari4x4.com.au/products/t ... gd-ftv#ecu
Mam ECU Safari w moim V8 i robi doskonałą robotę.

Sam chip gwarantuje 25% wzrostu mocy ale w połączeniu z wymiana tłumika i snorklem nawet 50%.
Kiedyś szukałem innego wydechu z bardziej basowym brzmieniem ale nigdzie nie znalazłem.
Skoro Safari się wzięło za takie rzeczy, to lipy raczej nie ma.

Re: J15 - okiem użytkownika

: 13 sty 2019, 20:49
autor: kylon
No nie ma lipy. Montowałem i jestem pod ogromnym wrażeniem. Produkt jest personalizowany do twojego auta. Nie kupuje się z półki. Wypełniasz formularz z pełnymi danymi o aucie. Dopiero po tym rusza produkcja.

Re: J15 - okiem użytkownika

: 04 lut 2019, 11:53
autor: tadeo
20% więcej, to nie wydaje się dużo.
Ale zawsze coś i cena przystępna.
Czy ktoś ma?
http://powerchip.vtechtuning.eu/index.p ... _4986_5031

Re: J15 - okiem użytkownika

: 09 mar 2019, 21:46
autor: stan1906
Czyli do ilu realnie można podnieść moc w tym 2.8 D4D?

Re: J15 - okiem użytkownika

: 09 mar 2019, 22:55
autor: tadeo
stan1906 pisze:Czyli do ilu realnie można podnieść moc w tym 2.8 D4D?
nie czytałeś max 20%.
Tyle zauważy Twój portfel a czy Ty? :)

Re: J15 - okiem użytkownika

: 10 mar 2019, 07:13
autor: stan1906
To wychodzi ponad 200KM, elastyczność powinna być lepsza...
Ja bym wybrał normalny program przez porządnego tunera niż boxa.
Na papierze ~200KM i pewnie koło 500Nm to brzmi nieźle już.

Re: J15 - okiem użytkownika

: 17 mar 2019, 21:30
autor: 4l3x69
w przeciwieństwie do większości "teoretyków mocy" robiłem dwa; 3 litrowe cruise
więcej niż nominał wypluć się nie chciało ;/
ObrazekObrazek

Re: J15 - okiem użytkownika

: 28 sty 2020, 14:20
autor: kiersno
Na forum przewija się opinia, że ramy Toyot rdzewieją. Jaką metodą polecacie zakonserwować ramę?

Re: J15 - okiem użytkownika

: 28 sty 2020, 23:55
autor: rolkos
Cyk i sprawa załatwiona
Obrazek

Re: J15 - okiem użytkownika

: 03 lut 2020, 13:15
autor: stan1906
W związku z pogłoskami, że w LC zamiast 2.8 D4D 177KM ma być silnik o mocy 204KM można tu wrzucać wszelkie pogłoski od dealerów itp ;) każde info mile widziane

Re: J15 - okiem użytkownika

: 04 lut 2020, 08:38
autor: mamut
W moim przekonaniu jeśli jeszcze LC pozostanie w ofercie TMP to będzie ten sam silnik co teraz tylko 200 KM - taki wariant jest od początku oferowany w Szwajcarii.
Nie słyszałem aby Toyota pracowała nad nowym silnikiem, skoro 2,8 jest dość młodą konstrukcją..

Re: J15 - okiem użytkownika

: 04 lut 2020, 10:14
autor: luk4s7
Faktycznie w Szwajcarii występuje silnik 2,8 D4-D w dwóch wersjach: 177KM, 450Nm oraz 200KM, 500Nm.
Różnica w przyspieszeniu do 100km/h z automatem to 12,7s vs. 11,5s.
Ciekawe jak z dynamiką np. 80-120km/h.

Moim zdaniem efektywniej dla poczucia dynamiki byłoby zmienić oprogramowanie skrzyni aby reagowała z mniejszym opóźnieniem. Zauważyłem że jak już skrzynia złapie konkretny bieg to przyspieszanie jest całkiem OK. Najgorszy jest jednak moment kiedy jedziemy 80km/h za ciężarówką i trzeba ją dynamicznie wyprzedzić. Już się nauczyłem żeby wciskać gaz (i to w podłogę) jakieś 2-3s za wcześnie. Ten czas jest potrzebny na dotarcie sygnału do skrzyni aby zrzuciła bieg i do silnika aby obroty wzrosły. Jak już się to zadzieje to budzą się konie i zaczyna jechać. Nie jest to bolid oczywiście ale jak jedzie to już jedzie nie najgorzej.

Za wielką wodą ze skrzyniami robią cuda. Można wręcz zmieniać programy podczas wyprawy i to zdalnie! Na przykład kiedy ciągniemy ciężką przyczepę po piaskach potrzeba innych ustawień niż kiedy auto śmiga na pusto po asfalcie.

Jak ktoś lubi takie tematy to tu jest trochę na ten temat (w zagranicznym języku) https://youtu.be/ab4gpN9hXUU

Re: J15 - okiem użytkownika

: 04 lut 2020, 10:44
autor: mamut
W moim odczuciu jest dziura ale znośna.
Pamiętam jak miałem przyjemność prowadzenia LC 4.0 2015 r ... i tam to dopiero była dziura ..owszem jak już skrzynia pomyślała to auto szło pięknie.

Można zawsze przed wyprzedzaniem zrzucić na sekwencję i z 4 rozpocząć manewr ..

Choć przecież to nie wyścigówka ;)