J15 - okiem użytkownika
Moderator: luk4s7
Re: J15 - okiem użytkownika
W Polsce też będzie zmiana.
Silnik (pisze z pamięci) o 50 wyższy moment i moc 200km; pojemność dalej 2.8.
Cena wyższa o kilka tysięcy - Executive 311 000zł ; Invicible 301 000zł.
Wyposażenie - jakieś drobne zmiany. Któryś ekran delikatnie większy i bodajże android auto/apple car.
W Executive ciemny chrom i tylne lampy w trochę innym designu.
Można już zamawiać u dealerów. Produkcja chyba ruszyła. Dostawa najwcześniej od grudnia.
Auta podobno będą na indywidualne zamówienie klienta; na stock Toyota Polska ma nie zamawiać.
Zmiany nie rewolucyjne - raczej ewolucja.
Czy warto ? Nie wiem. Aczkolwiek sam się zastanawiam, gdyż porządnych terenówek już nie ma i tylko Land Crusierowi najbliżej do nich.
Raczej wysypu nowych 4x4 się nie spodziewam; skoro nawet małe a dzielne Suzuki Jimmy znika z oferty.
Silnik (pisze z pamięci) o 50 wyższy moment i moc 200km; pojemność dalej 2.8.
Cena wyższa o kilka tysięcy - Executive 311 000zł ; Invicible 301 000zł.
Wyposażenie - jakieś drobne zmiany. Któryś ekran delikatnie większy i bodajże android auto/apple car.
W Executive ciemny chrom i tylne lampy w trochę innym designu.
Można już zamawiać u dealerów. Produkcja chyba ruszyła. Dostawa najwcześniej od grudnia.
Auta podobno będą na indywidualne zamówienie klienta; na stock Toyota Polska ma nie zamawiać.
Zmiany nie rewolucyjne - raczej ewolucja.
Czy warto ? Nie wiem. Aczkolwiek sam się zastanawiam, gdyż porządnych terenówek już nie ma i tylko Land Crusierowi najbliżej do nich.
Raczej wysypu nowych 4x4 się nie spodziewam; skoro nawet małe a dzielne Suzuki Jimmy znika z oferty.
Re: J15 - okiem użytkownika
Rozumiem że to pewne info? Ten silnik 177KM zostaje czy będzie tylko ten mocniejszy?
Teraz tylko executive był ponad 300tyś. (306 tyś ) a Invincible 296tyś czyli o 5tyś idą ceny w górę. Czekamy na oficjalne info Toyoty o nowym silniku.
Teraz tylko executive był ponad 300tyś. (306 tyś ) a Invincible 296tyś czyli o 5tyś idą ceny w górę. Czekamy na oficjalne info Toyoty o nowym silniku.
Re: J15 - okiem użytkownika
Tak sprawdzone info. Silnik ma ma być mocniejszy.
Jednak ofertę zostawiłem w domu, jest już oficjalne info u dealerów .Mają ceny i dość okrojoną prezentację.
Jednak ofertę zostawiłem w domu, jest już oficjalne info u dealerów .Mają ceny i dość okrojoną prezentację.
Re: J15 - okiem użytkownika
Czyli tylko w internecie jeszcze nic nie wrzucili..
Re: J15 - okiem użytkownika
Pytałem się dzisiaj w salonie Toyoty kiedy wchodzi J15 z nowym silnikiem i czy maja już jakieś foldery to sprzedawca nic o tym nie wiedział.. :/
Re: J15 - okiem użytkownika
No właśnie chyba niewiele co im zostało.
Przynajmniej tutaj jest przy większości „wyprzedane”.
https://pdf.sites.toyota.pl/spec_lc_2020.pdf
Przynajmniej tutaj jest przy większości „wyprzedane”.
https://pdf.sites.toyota.pl/spec_lc_2020.pdf
Re: J15 - okiem użytkownika
https://moto.pl/MotoPL/7,88389,26258593 ... y-nie.html
jeśli to prawda to przyspieszenie poprawi się bardzo.
W automacie z 12.7sek zeszli do 9,9
cennik:
https://pdf.sites.toyota.pl/spec_lc_my21.pdf
jeśli to prawda to przyspieszenie poprawi się bardzo.
W automacie z 12.7sek zeszli do 9,9
cennik:
https://pdf.sites.toyota.pl/spec_lc_my21.pdf
Re: J15 - okiem użytkownika
Prado ma już nie mieć świateł głównych w technologii LED ..
Re: J15 - okiem użytkownika
Ooo faktycznie! Odetchnąłem z ulgą bo trochę mi było szkoda że nie mam Apple CarPlay u siebie. Z dwojga złego zostałbym jednak zdecydowanie ze światłami LED zamiast CarPlay.mamut pisze:Prado ma już nie mieć świateł głównych w technologii LED ..
Re: J15 - okiem użytkownika
Udało mi się znaleźć jakie zmiany są w nowej mocniejszej wersji silnika 2.8. Okazuje się że te dodatkowe konie i moment 500Nm nie wynika tylko ze zmian w oprogramowaniu.
Zmiany:
- Turbosprężarka o większej średnicy,
- Inny wydech
- poprawiony DPF
- inne pierścienie na tłokach
- poprawione kanały wodne w głowicy (podobno stara miała tendencje do przegrzewania się w czasie jazdy z dużym obciążeniem/przyczepą)
Coś tam jeszcze było ale mi umknęło
Zmiany:
- Turbosprężarka o większej średnicy,
- Inny wydech
- poprawiony DPF
- inne pierścienie na tłokach
- poprawione kanały wodne w głowicy (podobno stara miała tendencje do przegrzewania się w czasie jazdy z dużym obciążeniem/przyczepą)
Coś tam jeszcze było ale mi umknęło
Re: J15 - okiem użytkownika
Spoko Rolkos - napisałem o tym kilka postów wyżej
Za to m.in. cenię Toyotę - ich zmiany nie są tylko wizualne albo samym softem. Jest więc duże prawdopodobieństwo że większa moc nie wpłynie na żywotność silnika (w przeciwieństwie do domowych tuningów samym softem).
Za to m.in. cenię Toyotę - ich zmiany nie są tylko wizualne albo samym softem. Jest więc duże prawdopodobieństwo że większa moc nie wpłynie na żywotność silnika (w przeciwieństwie do domowych tuningów samym softem).
Re: J15 - okiem użytkownika
Z tego co piszą to ten silnik ma szansę żyć dłużej niż obecny (poprawione chłodzenie głowicy). Wiadomo jak było z 1KZ
Re: J15 - okiem użytkownika
Wg mnie nimożliwe jest żeby nic przy automatycznej skrzyni biegów nie majstrowali bo przy manualu sprint do 100km/h nadal jest ponad 11sek!
A przy automacie 9,9sek.
To chyba w wersji z manualem też powinno być coś koło 10sekund albo nawet szybciej niż w automacie.
Użytkownicy 2.8 177KM narzekali na długą reakcję pedału gazu na mocne depnięcie. Może z tym coś właśnie zrobili?
rolkos 2.8D4D 177KM przegrzewał się? czy o innym silniku myślisz.
A przy automacie 9,9sek.
To chyba w wersji z manualem też powinno być coś koło 10sekund albo nawet szybciej niż w automacie.
Użytkownicy 2.8 177KM narzekali na długą reakcję pedału gazu na mocne depnięcie. Może z tym coś właśnie zrobili?
rolkos 2.8D4D 177KM przegrzewał się? czy o innym silniku myślisz.
Re: J15 - okiem użytkownika
W obecnej wersji 177KM skrzynia automatyczna reaguje z dużym opóźnieniem. Myślę że poprawienie tego to parę linii kodu. Natomiast ważny jest wpływ na pozostałe elementy. Szybsza reakcja to większa pokusa dynamicznej jazdy itd. Stad pewnie pozostałe zmiany.
Co do 2.8 to Rolkos tu sieje jakieś zamęty. Nie słychać o jakichkolwiek problemach z tym silnikiem poza DPF w Australii. Tam jednak jest inny system niż u nas. W Europie jest SCR z AdBlue i nie generuje on problemów.
Co do 2.8 to Rolkos tu sieje jakieś zamęty. Nie słychać o jakichkolwiek problemach z tym silnikiem poza DPF w Australii. Tam jednak jest inny system niż u nas. W Europie jest SCR z AdBlue i nie generuje on problemów.