Drgania kierownic ;)
Moderator: luk4s7
Re: Drgania kierownic ;)
Z tego co pamiętam to opony ( Dunlop ) były z tego roku . Rozmawiałem i ze sprzedawca i z działem serwisu . Tam nikt nic nie wie .. znów mam czekać do jutra na info .. maja prześledzić jak do tego doszło … No masakra jakaś … nie jest to moje pierwsze nowe auto ale pierwszy raz sie z czymś takim spotykam … myśle ze nie jest to efekt promocji bo sprzedawca nie wiedział o tych oponach ( po pierwsze pytałem i mówił ze są letnie w chwili oglądania i jazdy próbnej , po drugie dziś tez jak twierdzi nie wiedział ze takie tam były . Jak by miała to być promocja czyli z założenia podniesienie wartości samochodu to na bank by tym sie chwalili ze dorzucają w gratisie czy tam co opony terenowe ..
kwestia podmiany części ? Tez słyszałem takie historie z Aso jak wkładają uzywane części zamiast nowych albo wymieniają dobre części na nowe i tamte znów sprzedają .. ale opony ?? I to teoretycznie lepsze ( at wielosezon zamiast letnich ) w druga stronę bym zrozumiał ze ktos mnie chciał wyrolować z lepszych na gorsze serio poczekam do jutra i jak nie będzie rozwiązania to pisze skargę do Toyoty
kwestia podmiany części ? Tez słyszałem takie historie z Aso jak wkładają uzywane części zamiast nowych albo wymieniają dobre części na nowe i tamte znów sprzedają .. ale opony ?? I to teoretycznie lepsze ( at wielosezon zamiast letnich ) w druga stronę bym zrozumiał ze ktos mnie chciał wyrolować z lepszych na gorsze serio poczekam do jutra i jak nie będzie rozwiązania to pisze skargę do Toyoty
Re: Drgania kierownic [emoji6]
Podmienili na teoretycznie lepsze a praktycznie z wadą w której wiedzieli. Niby promka dla klienta a efektywnie szwindel i oszustwo.
Re: Drgania kierownic [emoji6]
Promka to by była gdybym został o tym poinformowany ze ki wymienia a tak to jakaś cichociemna promka lub utylizacja wadliwych opon kto się kapnie to się kapnie
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Drgania kierownic ;)
Ale w tej sytuacji nie ma za wiele opcji - jeżeli opony zmienił diler - to nie ma opcji żeby "nie wiedział" o fakcie. Ani po co i dlaczego.
Jeżeli natomiast faktycznie nikt nic nie wie - to zmiana musiał nastąpić zanim auto do dilera trafiło - a w takiej wersji nie ma specjalnie wielu opcji. Importer musi mieć takie dane - w jakiej konfiguracji każde auto trafia na nasz rynek.
No chyba ze faktycznie miała być "promocja", i zadecydowała o tym "góra" - jeszcze w Japonii. A wyszła kicha, i teraz nie wiadomo kto ma na posprzątanie sakiewkę odchudzić ...
Jeżeli natomiast faktycznie nikt nic nie wie - to zmiana musiał nastąpić zanim auto do dilera trafiło - a w takiej wersji nie ma specjalnie wielu opcji. Importer musi mieć takie dane - w jakiej konfiguracji każde auto trafia na nasz rynek.
No chyba ze faktycznie miała być "promocja", i zadecydowała o tym "góra" - jeszcze w Japonii. A wyszła kicha, i teraz nie wiadomo kto ma na posprzątanie sakiewkę odchudzić ...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Drgania kierownic ;)
Tak na marginesie - bicie opony NOWEJ klasy A/T, już nie mówiąc o M/T - nie jest niczym nadzwyczajnym. Te są akurat z dosyć niskim profilem, i zjawisko (nawet jeżeli by miało miejsce) nie powinno wpływać na komfort jazdy, przynajmniej do indeksowej (dla danej opony) prędkości - niemniej te rodzaje opon są .... no jakie są. Nie są projektowane do jazdy autostradowej - po prostu. Nawet jeżeli mają odpowiedni indeks prędkości - ten indeks świadczy o jej wytrzymałości (że się przy takiej prędkości nie rozpadnie) - i w zasadzie o niczym więcej.
Dla porównania - gdyby ktoś chciał w taki sposób kwalifikować opony w rozmiarze 35" na 15" felgę - to do reklamacji by było jakieś ... 90% tego co mamy na rynku. Albo i wyżej - bo nie pamiętam jakoś, żebym kiedykolwiek widział równą (na wyważarce) oponę w tym rozmiarze ...
Piszę to dlatemu - że część userów robi taką zamiane z własnej woli (wywala nowe fabryczne i zastępuje oponami A/T - jak auto ma w teren jechać, to jednak sliki nie za bardzo się nadają ...). Wtedy to oni biorą zjawisko na klatę. Ty - miałeś pecha doświadczyć zjawiska odwrotnego - ktoś Cię postanowił "uszczęśliwić" bez pytania ...
Dla porównania - gdyby ktoś chciał w taki sposób kwalifikować opony w rozmiarze 35" na 15" felgę - to do reklamacji by było jakieś ... 90% tego co mamy na rynku. Albo i wyżej - bo nie pamiętam jakoś, żebym kiedykolwiek widział równą (na wyważarce) oponę w tym rozmiarze ...
Piszę to dlatemu - że część userów robi taką zamiane z własnej woli (wywala nowe fabryczne i zastępuje oponami A/T - jak auto ma w teren jechać, to jednak sliki nie za bardzo się nadają ...). Wtedy to oni biorą zjawisko na klatę. Ty - miałeś pecha doświadczyć zjawiska odwrotnego - ktoś Cię postanowił "uszczęśliwić" bez pytania ...
Re: Drgania kierownic ;)
Samochód zanim trafi do dealera jest jeszcze na składzie celnym i doposażeniu w cudowne dodatki akcesoryjne . Mogło się nawet coś zdarzyć podczas transportu. Opcji jest wiele. Dealer może być bogu ducha winny. Takie mogło też przyjechać. Zacznij od sprawdzenia zapasu i dat produkcji opon.
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
- Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
- Kontakt:
Re: Drgania kierownic ;)
Opony Dunlop to raczej nie może być żadna promocja Toyoty. Z takimi oponami mogłeś trafić jeszcze gorzej bo Goodyear robi jeszcze Fuldę, Save i Dębice.
Toyota w promocji dała by coś z Japonii: Yokohamę, Toyo, Falkena, czy Bridgestona, bo oni promują swoje marki.
A taka prawdziwa promocja 4x4 to byłyby jakieś BFGoodriche (czyli Michelin), Cooper AT, a może General Grabber A/T.
Po za tym nie widzę pozostałych akcesoriów 4x4, zderzaka z wyciągarką, snoorkela, czy chociaż bagażnika dachowego, więc raczej nikt tu się nie silił na
przekonanie klienta, że dostaje sprzęt wyprawowy w EXTRA PROMOCJI.
Ciężko powiedzieć, po co ktoś wymyślili założenie A/T, jak reszty osprzętu brak. Na A/T bez wyciągarki za daleko nie zajedziesz.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Drgania kierownic ;)
Już nie przesadzajmy - A/T to nie tylko inny wzór bieżnika (względem szosówki). To opona o mocniejszym oplocie, szczególnie na bokach. Wytrzymalsza na rozdarcie, i również przebicie, pas radialny jest również solidniejszy. Przez to jest sporo cięższa przecież.
Zatem taki "bonus" na miejskie krawężniki - mogę to sobie wyobrazić.
Kwestia kto i dlaczemu. Oraz czy ze świadomością, że są wadliwe (przy czym, trza by jeszcze wiedzieć, ile wynosi dopuszczalne bicie dla tego typu opony, określane przez producenta, żeby je nazwać "wadliwą").
Skład celny czy transport - bardzo mało prawdopodobne. Jak już - to albo diler, albo importer, albo producent.
Diler twierdzi, że o niczym nie wie, producent - raczej by założył coś z własnego rynku. Pozostaje importer - ten, jak Kylon napisał - czasem doposaża część egzemplarzy w spec przydaśki. Dziwne jednak, żeby w oderwaniu od dilera (brak informacji o dodatkach to i brak promocji marketingowej).
Tak czy siak - skoro klient niezadowolony z "prezentu" - to opony powinny być bez gadania zamienione na fabryczne.
Zatem taki "bonus" na miejskie krawężniki - mogę to sobie wyobrazić.
Kwestia kto i dlaczemu. Oraz czy ze świadomością, że są wadliwe (przy czym, trza by jeszcze wiedzieć, ile wynosi dopuszczalne bicie dla tego typu opony, określane przez producenta, żeby je nazwać "wadliwą").
Skład celny czy transport - bardzo mało prawdopodobne. Jak już - to albo diler, albo importer, albo producent.
Diler twierdzi, że o niczym nie wie, producent - raczej by założył coś z własnego rynku. Pozostaje importer - ten, jak Kylon napisał - czasem doposaża część egzemplarzy w spec przydaśki. Dziwne jednak, żeby w oderwaniu od dilera (brak informacji o dodatkach to i brak promocji marketingowej).
Tak czy siak - skoro klient niezadowolony z "prezentu" - to opony powinny być bez gadania zamienione na fabryczne.
Re: Drgania kierownic ;)
Tak czy siak - skoro klient niezadowolony z "prezentu" - to opony powinny być bez gadania zamienione na fabryczne.
W tej kwestii to powinny być zmienione na te same albo tej samej klasy ale sprawne i dobre . Bo wydaje mi się ze sprzedawca nie jest w stanie naprawić tych opon jeśli nie są okrągłe a tu akurat sprzedawca odpowiada za Towar który sprzedał .. ja rozumie ze to nie jest jego wina . Ale jego obowiązkiem jest wiedzieć co sprzedaje ..
drugie ze taki prezent mi się podoba i jak najbardziej może zostać ale ma być dobry , bez bicia , i bezpieczny .
W tej kwestii to powinny być zmienione na te same albo tej samej klasy ale sprawne i dobre . Bo wydaje mi się ze sprzedawca nie jest w stanie naprawić tych opon jeśli nie są okrągłe a tu akurat sprzedawca odpowiada za Towar który sprzedał .. ja rozumie ze to nie jest jego wina . Ale jego obowiązkiem jest wiedzieć co sprzedaje ..
drugie ze taki prezent mi się podoba i jak najbardziej może zostać ale ma być dobry , bez bicia , i bezpieczny .
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
- Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
- Kontakt:
Re: Drgania kierownic ;)
Prezent to, czy nie prezent raczej problem, w dłuższym użytkowaniu może odbić się na całym zawieszeniu i ogólnie samochodzie.
Od wibracji poleci wszystko łącznie z elektroniką, bo ta szybko tworzy zimne luty i uszkodzenia płyt PCB, a elektroniki w tym samochodzie nie brakuje.
Jak coś wibruje to zaraz polecą końcówki i inne normalnie działające podzespoły, w skrajnym przypadku maglownica może polecieć też.
Warto to jak najszybciej rozstrzygnąć, najlepiej na korzyść klienta .
A jeszcze jeden drobiazg, możesz sprawdzić w homologacji co Toyota zaleca dla tego samochodu.
Od wibracji poleci wszystko łącznie z elektroniką, bo ta szybko tworzy zimne luty i uszkodzenia płyt PCB, a elektroniki w tym samochodzie nie brakuje.
Jak coś wibruje to zaraz polecą końcówki i inne normalnie działające podzespoły, w skrajnym przypadku maglownica może polecieć też.
Warto to jak najszybciej rozstrzygnąć, najlepiej na korzyść klienta .
A jeszcze jeden drobiazg, możesz sprawdzić w homologacji co Toyota zaleca dla tego samochodu.
Re: Drgania kierownic ;)
A jakie opony są wpisane w dokumentacji z wydania auta? Tam wszystko powinno być opisane. Prado wyjeżdża fabrycznie na michelin latitude, raczej nie ma opcji żeby był na innych jeżeli jest to normalny zakup w salonie toyoty, na otomoto jak są oferowane te modele to wszystkie są na michelin latitude
Re: Drgania kierownic ;)
Salon w Zabrzu mówisz? Zdecydowanie nie polecam i spodziewam się ,że po prostu zrobili Cię w balona ... Chyba najgorszy salon toyoty
Re: Drgania kierownic ;)
Coraz bardziej zaczynam wierzyć w opinie innych o tym salonie . Dziś rano dzwonili , ze dostanę te Michalin z tego drugiego auta czyli tego co nim niby jeździłem na jedzie próbnej że przełożą opony , wyważa i ze popołudniu do odbioru , popołudniu dzwonią że jednak nie że jutro musza jeszcze jechać na dynamiczne wyważanie No coś tam jeszcze nie pasuje. brak słów … masakra jakaś … aha czyli właściwie jeśli ktoś u nich kupi tego drugiego co stoi to dostanie w prezencie te moje zjebane dunlopy … i pewnie tak było tez stałem się posiadaczem zjebanych opon bo komuś zamienili i wsadzili do tego co stał na placu.. jutro nie dam rady odebrać dopiero w piątek … jeśli będzie coś nie tak , jadę do innego salonu i pisze skargę do toyoty .. koniec bycia miłym
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Drgania kierownic ;)
Każde NORMALNE wyważanie opon - to wyważanie DYNAMICZNE ...
Statycznie też można wyważać - ale to się stosuje dla ... rowerów. Czyli superwąskich kół, gdzie przyjmuje się, że płaszczyzna wyważanie jest tylko jedna, i w środku przekroju opony (i całego koła).
Dla zobrazowania - wyważanie statyczne to taka metoda - w której ustawia sie (równoważy) masę jedynie względem osi obrotu. Czyli koło ma sie zatrzymywać (samoistnie) w randomowej pozycji (stosuje się ekstremalnie małe współczynniki tarcia dla osi obrotu - spec łożyskowanie). Ale nijak taką metodą nie da się wychwycić "szerokiej" opony - a więc czy zainstalować ciężarek na zewnątrz czy od wnętrza felgi.
Po to się właśnie stosuje wyważanie dynamiczne - żeby wychwycić balansowanie (czyli tendencję do obracanie się koła nie wokół osi - a "po stożku", a raczej "klepsydrze".
Cóż - coraz bardziej "nieładnie pachnie" ten diler ...
Statycznie też można wyważać - ale to się stosuje dla ... rowerów. Czyli superwąskich kół, gdzie przyjmuje się, że płaszczyzna wyważanie jest tylko jedna, i w środku przekroju opony (i całego koła).
Dla zobrazowania - wyważanie statyczne to taka metoda - w której ustawia sie (równoważy) masę jedynie względem osi obrotu. Czyli koło ma sie zatrzymywać (samoistnie) w randomowej pozycji (stosuje się ekstremalnie małe współczynniki tarcia dla osi obrotu - spec łożyskowanie). Ale nijak taką metodą nie da się wychwycić "szerokiej" opony - a więc czy zainstalować ciężarek na zewnątrz czy od wnętrza felgi.
Po to się właśnie stosuje wyważanie dynamiczne - żeby wychwycić balansowanie (czyli tendencję do obracanie się koła nie wokół osi - a "po stożku", a raczej "klepsydrze".
Cóż - coraz bardziej "nieładnie pachnie" ten diler ...
Re: Drgania kierownic [emoji6]
Sprawdz jaki jest zapas, powinien byc identyczny z pozostalymi oponami, i napisz do Toyota Motor Polandpiontas83 pisze:a teraz najlepsze kur... chyba zgłosze to do toyoty znalazłem fotke z dnia kiedy oglądałem auto przed zakupem , stoi na michelin latitude . czyli miedzy oglądaniem a zakupem zostały zamienione koła , niby na lepsze a normalnie na gorsze ..Darek_LC_J95 pisze: ↑06 gru 2022, 12:15Wiem tylko jak coś do Bridgestone ma w tym rozmiarze A/T, a Michelin chyba nie ...
Sent from my iPhone using Tapatalk