Awaria układu SCR LC 2015

Moderator: luk4s7

rzemanki
Posty: 68
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:23

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: rzemanki »

luk4s7 pisze:
14 wrz 2021, 22:30
Wyłączenie oznacza brak oczyszczania filtra czyli zapchasz go i dopiero będzie problem. Mam wrażenie że ten system potrafi działać również w niskich temperaturach. Na południowych rubieżach RP bywają temperatury sporo poniżej -20°C i auta żyją. Nie wspominając już o Norwegii czy Islandii (patrz auta ArcticTrucks) i też to jakoś żyje. Nie znam szczegółów ale obstawiam że jak AdBlue zamarznie to auto odpala bez niego dopóki grzałka nie rozpuści tego siuwaksu tak aby działało. Nie mam na to technicznych dowodów ani nawet opinii z dobrych źródeł ale na logikę tak to trochę być powinno.
No bo gdyby nie to co, zamarza i trzeba lawetę do serwisu? Eee….
W instrukcji jest następująca informacja: "Przed rozpoczęciem dłuższej jazdy na obszarze, gdzie niemożliwe jest uzupełnienie roztworu AdBlue, należy skontaktować się z autoryzowaną stacją obsługi Toyoty lub innym specjalistycznym warsztatem".
Uczyniłem tak. Uzyskałem odpowiedź, iż mam sobie kupić więcej AdBlue na zapas. Ciekawe ile mam go kupić i jak będzie działał przy minus 50 stopniach? Aż tak nie wierzę w grzałkę Toyoty.
Powinien zbiornik starczyć na 8000km zgodnie z instrukcją. Na chwilę obecna po 2000km zapaliła się informacja, że AdBlue skończy się za 2400km- jazda po Polsce; bez mrozów póki co i innych niespodzianek.
Dlatego zgodnie z instrukcją, szukam namiarów na "lub innym specjalistycznym warsztatem" :D Będę zobowiązany za takowe.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: luk4s7 »

Wybierasz się na Syberię czy do innej Mongolii? Bo w Europie nawet na dalekiej północy kupisz AdBlue bez problemu.
Jeśli jednak kraje mniej cywilizowane to większym zmartwieniem będzie diesel dobrej jakości i brak lawety w stepie kiedy jednak coś pójdzie nie tak. Mimo że J15 to świetnie i trwałe auto, jak komputer czy inny czujnik odmówi współpracy to młotkiem nie naprawisz. Na takie wyprawy są HZJ’ty serii 7…

Nie mam zamiaru Cię przekonywać dalej więc obserwuje z ciekawością czy uda Ci się Twój plan.

A co do zużycia AdBlue to mierzę je od 45k km i nie przekracza 1,4l/1000km. Czyli na wyprawę rzędu 10000km potrzebujesz bańkę 20l (z zapasem licząc). Zrobisz tyle bez kontaktu z cywilizacją gdzie jest AdBlue? Zakładając że wyjedziesz autem zatankowanym do pełna to wystarczy na 20k km.

rzemanki
Posty: 68
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:23

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: rzemanki »

luk4s7 pisze:
14 wrz 2021, 23:04
Wybierasz się na Syberię czy do innej Mongolii? Bo w Europie nawet na dalekiej północy kupisz AdBlue bez problemu.
Jeśli jednak kraje mniej cywilizowane to większym zmartwieniem będzie diesel dobrej jakości i brak lawety w stepie kiedy jednak coś pójdzie nie tak. Mimo że J15 to świetnie i trwałe auto, jak komputer czy inny czujnik odmówi współpracy to młotkiem nie naprawisz. Na takie wyprawy są HZJ’ty serii 7…

Nie mam zamiaru Cię przekonywać dalej więc obserwuje z ciekawością czy uda Ci się Twój plan.

A co do zużycia AdBlue to mierzę je od 45k km i nie przekracza 1,4l/1000km. Czyli na wyprawę rzędu 10000km potrzebujesz bańkę 20l (z zapasem licząc). Zrobisz tyle bez kontaktu z cywilizacją gdzie jest AdBlue? Zakładając że wyjedziesz autem zatankowanym do pełna to wystarczy na 20k km.
Syberia.
Auto zresztą tam zostanie na dłużej.
Diesel faktycznie ma tam różną jakość.
Notabene czasem i z benzynowymi silnikami miałem problemy z racji kiepskiej jakości paliwa. Dotyczyło to zatankowania 95 oktan bo wlanie 92 nie sprawiało problemów (pewnie większa sprzedaż i rotacja w zbiornikach stacji).
Laweta nie jest problemem tylko daleko do serwisu. Ponadto bez sensu jest jeździć co chwilę do nich.

cahir
Posty: 79
Rejestracja: 21 kwie 2014, 22:01

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: cahir »

Ciąg dalszy problemów.. wymienili wtryskiwacz SCR w ASO 4500zł, a problem ten sam 10l adblue na bak. W pizdu z tymi ekologicznymi gównami!!!!
Wracam z reklamacją. I znowu samochód uziemiony na jakiś czas....

cahir
Posty: 79
Rejestracja: 21 kwie 2014, 22:01

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: cahir »

Samochód od czwartku w ASO, brak jakichkolwiek informacji do kiedy. Mają niby konsultować ten przypadek z TMP.
Uważam, że problemy "ekologiczne" w tlc mogą za chwilę nas wszystkich w jakiejś formie dotyczyć, fajnie byłoby stworzyć dział "unieszkodliwianie" rozwiązań ekologicznych, oczywiście dla chcących mających powagę wysoce niemoralnej decyzji itd. Nawet nigdy nie wiedziałem jak lubiłem plastikowe słomki w McDonald..😊

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: luk4s7 »

Ale to jest przypadłość Twojego egzemplarza. Wiem że to słabe pocieszenie ale wiele aut jeździ z SCRem i to często głównie po mieście i nic się nie dzieje. Także szczerze współczuję ale żeby od razu wywalać to we wszystkich autach to chyba trochę przesada.

cahir
Posty: 79
Rejestracja: 21 kwie 2014, 22:01

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: cahir »

Pytanie jakie mają przebiegi? Czy jeżeli teraz ich to nie dotyczy czy za chwilę również nie będzie. Wiesz masz rację możemy nie poruszać trudnych kwestii i zająć się problemami piszczących klocków hamulcowych itd. Kolejne pytanie ile jest LC 150 w Polsce, napewno prosciej jest omawiać problemy np passata, którego jest po prostu więcej.

cahir
Posty: 79
Rejestracja: 21 kwie 2014, 22:01

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: cahir »

Zawsze zależało mi tylko na maxymalnie merytorycznej próbie rozwiązywania problemów cena/jakości, oraz zostawienia czegoś w tej dyskusji dla potomnych.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: luk4s7 »

cahir pisze:Zawsze zależało mi tylko na maxymalnie merytorycznej próbie rozwiązywania problemów cena/jakości, oraz zostawienia czegoś w tej dyskusji dla potomnych.
No więc należy to naprawić i jak już się to stanie to opisać potomnym co było przyczyną.
Znam osobiście 3 auta - jeden z przebiegiem prawie 60k km, drugi prawie 50k i jeden niemalże 100k km. We wszystkich trzech działa ten system poprawnie i zużycie AdBlue jest w normie.

Jak widzisz nie odpisał nikt to zna się na usunięciu tego. Może nikt nie robi w tych autach bo jest ich za mało? A może za mało klientów chce usunięcia bo nie mają problemu? Nie wiem. Nie mam zamiaru się spierać. Pokazuje tylko inny punkt widzenia.

Naprawdę Ci współczuję. Nie wiem jak to jest wozić się z takim problemem ale doskonale się mogę domyślić. Także nie umniejszam Twojemu wk… zdenerwowaniu.

cahir
Posty: 79
Rejestracja: 21 kwie 2014, 22:01

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: cahir »

Dzięki, ja mam 132k. Gdyby to była awaria czegoś klasycznego to nawet bym nie pisał. Jak sytuację ogarnę to napiszę.

cahir
Posty: 79
Rejestracja: 21 kwie 2014, 22:01

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: cahir »

Aktualizacja z ASO, awaria pompy ad blue. Cena Aso nowa 9000zł. Pozostawiam bez komentarza.

Awatar użytkownika
Michu_1
Posty: 191
Rejestracja: 02 cze 2013, 21:58
Auto: J 95
Kontakt:

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: Michu_1 »

i jak tu nie kochać starych samochodów ... :(

Wiener
Posty: 129
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:21

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: Wiener »

cahir pisze:
17 sie 2021, 23:35
Ciekawe czy jak ludzie kupują LC na bliski wschód/Afrykę/daleką Rosję to mają dostęp do.. ASO, albo dobrych mechaników z komputerami itd:)
Eurowersja z 2.8 cuckdieslem jest nomen omen na nasz unijny rynek. My europejczycy lubimy drogie i awaryjne samochody. Zapewniam, że poza Australią, w której lubią diesla za giga-zasięg z dodatkowymi zbiornikami paliwa nikt by tej naszej Toyoty Prado z 2.8d nie kupił. Rosja śmiga na 4.0 i ewentualnie 2.8d zgodnym z euro5 oraz na 4.6/5.7. Afryka? No raczej nie 2.8d. Bliski wschód? Tam Prado to biedowóz i raczej się wożą 200kami i teraz migrują na 300.

I ponawiam: to nie nowość samochodu jest problemem, a zapędy eurokratów w Brukseli. Zapewniam, że w tej samej 150ce 4.0 się nic takiego nie dzieje. Też patrząc na problem od strony moralno-etycznej przy przejściu na ciemną stronę mocy nie widzę problemu: ile po naszych drogach jeździ gruzów z lat 90, które kopcą dużo bardziej od 150ki na ciemnej stronie mocy. O traktorach nie wspominając.

ODPOWIEDZ