Strona 1 z 1

J150 a 3 akumulator

: 28 sty 2021, 22:03
autor: Kaczuszka
Chcę dołożyć 3ci akumulator w bagażniku, w przyszłości będzie to aku głębokiego rozładownia na chwilę obecną zwyklas, obecnie będzie zasilał webasto zamontowane w bagażniku, a w przyszłości będzie zasilał jeszcze lodówkę i pewnie jakiś mały kompresor, doładowywany będzie z alternatora jak i z panela fotowoltaicznego

i tutaj moje pytanie
- czy ma znaczenie od którego aku ciągnę plus
- czy masa od aku czy z budy?
- jakie zabezpieczenie zastosować pomiędzy akumulatorami aby np. 3ci doładowywał się dopiero jak 1ka i 2ka będzie na full, a zarazem aby mógł wspomóc 1ke i 2ke w zimie na Syberii czy Nordkappie

Re: J150 a 3 akumulator

: 29 sty 2021, 08:50
autor: endurance
zerknij na produkty intelle.pl lub ctek

Re: J150 a 3 akumulator

: 29 sty 2021, 10:39
autor: stachu_l
Warto też poszukać i poczytać bo to było trochę wątków w tym temacie:
viewtopic.php?f=2&t=18745
viewtopic.php?p=240071#p240071
viewtopic.php?p=192062#p192062
Pewno jeszcze jakieś są.

Takie wyniki dało wyszukiwanie "akumulator hotelowy" - nazwa pochodzi od jego funkcji a nie od tego, że przebywa czy jest produkowany w hotelu/dla hotelu. Dotyczy to pojazdów typu kamper czy jachtów - akumulatory silnika są oddzielone i zasilają tylko rzeczy niezbędne do pracy silnika lub ewentualnie oryginalną instalację samochodu bo tak jest prościej. Akumulator hotelowy zasila funkcje związane z zamieszkaniem - oświetlenie wnętrza, lodówki, przetwornice na 230V AC itp. Generalnie wszystko to co jest używane na postoju a mogło by rozładować akumulator rozruchowy.

Na bazie LC120 (myślę, że w LC150 w tym względzie niewiele się zmieniło):
- Lewy czy prawy - akumulatory miedzy sobą są połączone tak grubym przewodem, że powinno być wszystko jedno.
- układy 3 zasadnicze wersje
- manualna z "heblem" tylko dla ludzi dobrze zorganizowanych i pamiętających o przełączaniu "hebla"
Nie kompensuje spadków napięcia - grube kable do bagażnika aby osiągnąć stosunkowo wysoki prąd ładowania.
- Z separatorem - pilnuje za nas łączenia i rozłączania ale nadal nie kompensuje spadków napięć - grube kable
- z przetwornicą DC-DC (taki jak wzmiankowany Ctek) - pilnuje poprawnego naładowania akumulatora, często przygotowane na pracę z solarem

Poczytaj powyższe wątki i pytaj jak nadal nie będzie jasne.