Pneumatyka i AVS executive

Moderator: luk4s7

Przemek911
Posty: 11
Rejestracja: 23 paź 2020, 22:47

Pneumatyka i AVS executive

Post autor: Przemek911 »

Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem szczęsliwym posiadaczem lc 150 my. 2017.
Obecnie mam możliwość kupić nowego landka w polifcie. Wizualnie jeśli chodzi o my 2021 podoba mi się wersja executive czyli black pakiet.
I tu rodzi się moje pytanie co szanowni forumowicze myślicie o nieodłącznym elemencie wersji executive czyli avs wraz z pneumatyką.
Jak sprawuje się na codzień....jak jest z precyzją prowadzenia, jak z awaryjnością.
Proszę o rzeczowe opinie 😁.

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Pneumatyka i AVS executive

Post autor: Cruiser »

Ja od prawie 4 lat i 130kkm jeżdżę z pneumatyką i nie ma żadnych problemów. Jeździ się wygodnie, fajne jest to, że po załadowaniu auta na max dalej stoi niewzruszenie w tej samej pozycji.

Przemek911
Posty: 11
Rejestracja: 23 paź 2020, 22:47

Re: Pneumatyka i AVS executive

Post autor: Przemek911 »

Czy faktycznie ustawienie sport powoduje odczuwalne utwardzanie auta?

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Pneumatyka i AVS executive

Post autor: Cruiser »

Jest powiedziałbym „delikatnie” utwardzony. Jak dla mnie, to jest to naprawdę delikatnie. Moja zdanie może być jednak wypaczone. W drugim samochodzie, jak ustawiam zawieszenie na tryb „Race”, plomby mi wypadają nawet jak najadę na leżącą monetę na drodze.
W Landzie praktycznie cały czas jeżdżę na Comforcie. W sumie to nie wiem, po co jest opcja Sport w tym aucie. Ni pies, ni wydra.

Przemek911
Posty: 11
Rejestracja: 23 paź 2020, 22:47

Re: Pneumatyka i AVS executive

Post autor: Przemek911 »

Moje prado stoi na 17stkach....jest delikatnie zamiętkie przy dużych prędkościach...myślę że felga 19stka załatwi sprawę w nowym aucie.
No a teraz dylemat pneumatyka czy invicilbe...🤔

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Pneumatyka i AVS executive

Post autor: Cruiser »

Im większa felga w stosunku do opony, tym komfort zawsze mniejszy. Mój jest jeszcze na 18 calach. Executive 2016.

Przemek911
Posty: 11
Rejestracja: 23 paź 2020, 22:47

Re: Pneumatyka i AVS executive

Post autor: Przemek911 »

Tak ale jednak przekłada się to na precyzję prowadzenia...
18stka w landzie to idealny kompromis

Awatar użytkownika
Beduin
Klubowicz
Posty: 358
Rejestracja: 12 cze 2014, 14:39
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: Pneumatyka i AVS executive

Post autor: Beduin »

Każda 18stka w Landzie doda uroku kierownikowi

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Pneumatyka i AVS executive

Post autor: Cruiser »

Wysoka i wąska zwłaszcza.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Pneumatyka i AVS executive

Post autor: luk4s7 »

A najlepiej cztery osiemnastki
Precyzja prowadzenia w LC to trochę naciągane pojęcie. Buja się to bo jest na ramie i środek ciężkości wysoko. Minimalnie sytuacje poprawia KDSS ale to odczuwalne jest dopiero przy bardzo dynamicznej jeździe w zakrętach. Kto by jednak szafę gonił po ciasnych zakrętach.
Mam okazje pojeździć wersją Prado czyli zwykły zawias na 17” bez KDSS oraz Invincible czyli dalej zwykły zawias ale z KDSS i na 19”. Przy zwykłej jedzie tylko trochę mniej komfortu i trochę wyraźniej odczuwalne nierówności drogi w Invincible. Tryb Sport nie wnosi prawie nic.
No ale może to tylko ja jestem tak niewzruszony. Kupiłem Prado świadomie bo uważam że to najlepszy stosunek ceny do wyposażenia. Rozumiem jednak że w leasingu rata wyższa od paręset złotych nie robi różnicy i ogromna większość aut to przynajmniej Invincible.

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Pneumatyka i AVS executive

Post autor: Cruiser »

KDSS’u bym już teraz nie odpuścił. Pamiętam, jak w pierwszym Landzie wysypał się i nie poznawałem auta w zakrętach. Takie bujanie auta odczuwałem w LR Discovery, Mercu ML a teraz w Volvo XC90 ochrzczonym przeze mnie „jeżdżącą wanną z ciepłą wodą”. Ten system to dla mnie akurat „mistrzostwo” w tak dużym i ciężkim aucie.

Przemek911
Posty: 11
Rejestracja: 23 paź 2020, 22:47

Re: Pneumatyka i AVS executive

Post autor: Przemek911 »

Miałem hila obecnie mam prado 177km i jestem w nim zakochany, mam obecnie możliwość kupna nowego auta ,prado oddaje żonie. Kupujac coś nowego nie bardzo pasuje kupno dokładnie takiego samego jak mam....stąd ta rozkminka pomiędzy invicible i exexutive.
Za lepszą wersją napewno przemawiają bajery..tj wentylowane fotele 4 kamery magnetofon jbl.
Jeżeli chodzi o executive poproatu podoba mi się ten black pakiet z ciemnym chromem i ciemnymi lampami z tyłu...jednak nie mam przekonania do pneumatyki..

Przemek911
Posty: 11
Rejestracja: 23 paź 2020, 22:47

Re: Pneumatyka i AVS executive

Post autor: Przemek911 »

W sumie to na początku myślałem o prado 204km w innym kolorze niż moje .....ale brak ledów je zdyskwalifikował

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Pneumatyka i AVS executive

Post autor: Cruiser »

To może określ, do czego potrzebujesz tego auta? Jak do zabawy w terenie, pneumatyka nie jest potrzebna. Jak do wożenia dupska po czarnym - dlaczego nie? Tyle, że do jazdy w terenie to już Twoja żona będzie miała dobre auto. Może kup jej najbardziej wypasioną wersję i zostaw sobie Prado? U mnie był podobny dylemat. Ja zostałem jednak przy „pastuchowozie”

Przemek911
Posty: 11
Rejestracja: 23 paź 2020, 22:47

Re: Pneumatyka i AVS executive

Post autor: Przemek911 »

lubie teren ...na codzień jeżdżę po asfalcie i drogach gruntowych.....zastanawiałem się nad tym jak w terenie jeżdzi 19stka

ODPOWIEDZ