Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

Moderator: luk4s7

Wiener
Posty: 129
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:21

Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

Post autor: Wiener »

Witam!

Ze strony toyoty zniknęła jedyna wersja LC150, która mi się podoba, mianowicie wolnossąca 4.0. Czy Toyota przestała te samochody produkować? Importować na rynek Polski? Czy może ma to związek z wprowadzeniem następnej generacji? 4.5TD zniknął z oferty w LC200 tuż przed faceliftingiem.

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

Post autor: Cruiser »

Też to ostatnio zauważyłem. W sumie nic dziwnego. W zeszłym roku byłem podobno jedyną osobą, która zamówiła auto z tym silnikiem. Można jeszcze zamówić w Austrii, cena tam jednak zabija. Za max wyposażenie chcą 90.000 EUR. Mają dodatkowo coś takiego jak nasza akcyza tylko od luksusu.

Wiener
Posty: 129
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:21

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

Post autor: Wiener »

W Austrii to w ogóle są dziwni, ale spokojnie, na export nie płaci się tych podatków (36% mają chyba na prado).
Co im za różnica, ile osób zamówi samochód z tym silnikiem? Po prostu załadują z fabryki wśród 10 diesli jedną benzynę...
Czy ma ktoś potwierdzone informacje, że nie będzie już można kupić LC 150 w 4.0? Wtedy zostanie tylko import Lexusa GXa ze wschodu...

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

Post autor: Cruiser »

Dostałem odpowiedź, że jest dostępna. Dealer musi jednak stworzyć specjalne zamówienie i zlecić produkcję w Japonii.

Wiener
Posty: 129
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:21

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

Post autor: Wiener »

Dzięki za odpowiedź. To prado 4.0 jest składane na zamówienie w Japonii, a prado 2.8 diesel tłuczone są we Władywostoku?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

Post autor: Rokfor32 »

4.0 jest powszechnie tłuczona - ale w innych specyfikacjach. Głównie GCC albo ARL.

EU to określona konkretnie opcja, określona homologacją, np. inne normy emisji, co pociąga inne kompy, czy detale osprzętu silnika, inne wymagania co do elektroniki, np. ESP czy podobne wynalazki - gdzie indziej niekoniecznie niezbędne.

Więc jeżeli tego nie sprzedaje się w EU na setki czy tysiące - to i nie ma co się dziwić, że koncern nie ma ochoty składać te modele "na zapas".

Nomad
Posty: 307
Rejestracja: 17 paź 2016, 23:00

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

Post autor: Nomad »

Wiener pisze:Dzięki za odpowiedź. To prado 4.0 jest składane na zamówienie w Japonii, a prado 2.8 diesel tłuczone są we Władywostoku?
To żart czy prowokacja ?

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

Post autor: tadeo »

A kiedy będzie 170 ? :)

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

Post autor: dohap »

Kazdy samochod produkuje sie w tej chwili pod ind zamowienie. Od lat nie robi sie aut na stock, te czasy juz dawno minely, to nieoplacalne. Importer zamawia okreslone auta w okreslonej konfiguracji, i to dlatego nietypowych nie ma w salonach, bo to importer nie chce wziac niechodliwego towaru, a stoi to co schodzi szybko. Kazdy koncern ma taka polityke i nie ma znaczenia, czy model jest popularniejszy czy nie.

Nomad
Posty: 307
Rejestracja: 17 paź 2016, 23:00

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

Post autor: Nomad »

"Indywidualne" zamówienie...hmm chyba tylko wtedy gdy mieści się w konfiguracji katalogowej
typu "indywidualny" wybór silnika , koloru i wersji wyposażenia. Tyle z indywidualności.
Ja chciałem indywidualnie skonfigurować wersję katalogową J15 z jednym wyjątkiem - koło na tylnych drzwiach - niemożliwe na rynek polski.
I tyle z mojego indywidualizmu :-)

Nomad
Posty: 307
Rejestracja: 17 paź 2016, 23:00

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

Post autor: Nomad »

Nieco więcej indywidualizmu oferuje np. Q7 no ale Toyota ..... :-)

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

Post autor: dohap »

Tak, oczywiscie w obrebie tej indywidualnosci ktora dopuszcza importer, i pozycja importera wobec producenta decyduje o tym, czy producent ma ochote spelniac kaprysy. Niemniej kazde auto jest zamawiane przez importera, praktycznie nie ma aut na placach jak 30 lat temu.
Kola na tylnych drzwiach, podobnie jak cholernej owiewki na maske do j200, nie ma dlatego, ze tmp ma to w d... i nie bedzie sobie glowy zawracac pojedynczymi czesciami.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

Post autor: rolkos »

Gdzie te czasy dolara po 2zł, 4Runner nie dość że lepiej wygląda to 4.0 jest standardem, a cena wyjściowa 34 tyś. USD.

Wiener
Posty: 129
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:21

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

Post autor: Wiener »

Nomad pisze:
Wiener pisze:Dzięki za odpowiedź. To prado 4.0 jest składane na zamówienie w Japonii, a prado 2.8 diesel tłuczone są we Władywostoku?
To żart czy prowokacja ?
Nieaktualne dane. LC tłukli we Władywostoku od 2013 do 2015. W sumie to świetna wiadomość, że robią je w Japonii.
http://automotivelogistics.media/news/t ... from-japan

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

Post autor: tadeo »

HALO, a jakieś ploty o następcy ktoś słyszał ?

ODPOWIEDZ