Jaka klasyczna Toyota na początek J70?

Moderator: luk4s7

bubuja1
Posty: 15
Rejestracja: 08 sty 2012, 10:02
Auto: Hilux 3.0 D4-D
Kontakt:

Jaka klasyczna Toyota na początek J70?

Post autor: bubuja1 »

Witam wszystkich,

Od jakiś 3 lat ujeżdżam Hiluxa 3.0 D4D z 2009r. No i po zabawach w terenie widzę jego wady i zalety jako auto terenowe.
Pewne jest że kompromisy są ciężkie i nie ma auta, które nadaje się do jazdy po czarnym i po terenie.
Zapadła decyzja aby spokojnie pochylić się nad zakupem auta o większych możliwościach terenowych.
Z racji miłości do klasycznych aut rozsądnym autem wydaje się J70 - poboczny wątek moich zainteresowań zabytkami.
Auto będzie przeznaczone do nauki ale docelowo jako baza do budowy czegoś mocniejszego (jak bakcyl złapie).
Chciałbym poszukać seryjnej Toyotki i tu pytania do Was bo nie mogę znaleźć informacji.
1. Na który dokładnie model się zdecydować 70 czy 73?
2. czy różnica rozstawy osi w tych autach będzie bardzo odczuwalna?
3. wiem, że były wersje mocniejsze na resorach i słabsze na sprężynach - którą wybrać?
4. jak duże opony można założyć do serii?
5. na co zwracać szczególną uwagę podczas oględzin/zakupu
6. a może moje zainteresowanie powinienem przekierować na inne auto?

Za wszelkie info będę wdzięczny.

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?

Post autor: Addams »

Użyj chłopie wyszukiwarki bo na te pytania to jest już 100 odpowiedzi

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2513
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?

Post autor: kpeugeot »

ile masz kasy?

mozesz szukać kzj 70 - to chyba najlepsza opcja - ale cenowo górna półka
jak tanio to szukaj lj70 - diesel
lub rj 70 - z benzyną

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?

Post autor: czobi »

poczytaj , prosciej przyjedz sobie na tlc camp bedziesz mial 100 koyotow i wymadrzaluchow w jednym miejscu.

bubuja1
Posty: 15
Rejestracja: 08 sty 2012, 10:02
Auto: Hilux 3.0 D4-D
Kontakt:

Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?

Post autor: bubuja1 »

Dzięki za łagodne potraktowanie, rzeczywiście nie widziałem.
kasa jaką chce przeznaczyć to ok 20 - 25 tysi. Nie boje się słabej blachy bo nie jedno auto się zrobiło gorzej z kiepską mechaniką...

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?

Post autor: MaxLux »

Ty to masz szczescie - kup od kolegi @tadeo pieknego KZJ'ta 70 ladnie ubranego wszystkomajacego w cenie 27 i bedzie pan mega zadowolony

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?

Post autor: Addams »

To byłby super wybór

bubuja1
Posty: 15
Rejestracja: 08 sty 2012, 10:02
Auto: Hilux 3.0 D4-D
Kontakt:

Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?

Post autor: bubuja1 »

Zakładałem poszukiwanie auta w oryginale i późniejsze modyfikacje.
Wydaje mi się, że gotowe auto będzie ciężkie do zweryfikowania pod względem technicznym.
Jakie Wasze zdanie?

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2513
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?

Post autor: kpeugeot »

jeśli szukasz auta w teren to bez sensu jest kupowanie golasa, nakład na zakup auta a potem jego modyfikacje przerośnie twój budżet.

sama zawiecha i zderzaki i winda to wydatek koło 10 tys

bubuja1
Posty: 15
Rejestracja: 08 sty 2012, 10:02
Auto: Hilux 3.0 D4-D
Kontakt:

Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?

Post autor: bubuja1 »

Z jednej strony się zgadzam z drugiej jednak strony warto zrobić coś samemu i wiedzieć co się ma...
Musze się przespać i pomyśleć, może rzeczywiście skontaktuje się z @tadeo...
Mam złe praktyki z aut zabytkowych tu niestety nie ma co wierzyć w dobrą renowacje poprzedniego właściciela.

Awatar użytkownika
rybkabartek
Posty: 167
Rejestracja: 10 sty 2012, 20:59
Auto: LJ70
Kontakt:

Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?

Post autor: rybkabartek »

Ja osobiście popieram wybór szukania auta w oryginale - auto nie było męczone w terenie, większe cięższe koła nie oddziaływały negatywnie na podzespoły, a dodatkowo mamy możliwość przeróbki tego auto "pod siebie".
W garażu stoi LJ73 i LJ70, zmierzyłem rozstawy osi - w 73 rozstaw jest większy o około 25-27cm.
Osobiście uważam że większe znaczenie ma to czy masz ochotę pojeździć bez dachu czy takiego widzimisia nie masz : ), jednak montowanie hardtopu nie trwa pięć minut (a w Patrolach K160, K260 montaż jest szybciutki)
Jeżeli chodzi o wybór między LJ a HZJ to dla zdrowia (kręgosłup) polecam LJtkę - na sprężynach.. komfortowa, jeszcze przy amortyzowanych fotelach - rewelacja.
Większych opon jak 32" do oryginału bym nie zakładał - z przodu będą ocierać
Pozdrawiam.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?

Post autor: MaxLux »

bubuja1 pisze:Z jednej strony się zgadzam z drugiej jednak strony warto zrobić coś samemu i wiedzieć co się ma...
Musze się przespać i pomyśleć, może rzeczywiście skontaktuje się z @tadeo...
Mam złe praktyki z aut zabytkowych tu niestety nie ma co wierzyć w dobrą renowacje poprzedniego właściciela.
Akurat auto od tadeo jest ladnie utrzymane, zawsze solidnie serwisowane w najlepszych warsztatach w krakowie
wedlug mnie to pewniak i jak za tak kase to jak za darmo.

Kupno "golasa" to tez ryzyko, wiele bylo przypadkow ze w ladnie wygladajacym zewnetrzne aucie silnik byl padniety, napedy przemeczone bo laik jezdzil na zapietym 4x4 po czarnym ...
w koncu te auta maja prawie 20 lat !! :shock:

lepiej jest wziac od kogos kto utrzymywal, serwisowal i eksploatowal z glowa, gdzie naprawa z 5-10 tys nie stanowila
dla kogos bariery nie do przeskoczenia, co niktorzy zaczynaja kundlic auta i stosowac rozne patenty prowadzace do padliny technologicznej

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?

Post autor: czobi »

historia bedzie taka...
poznasz 18 mechanikow,
z 14 poklocisz sie na smierc, z 3 bedziesz pil herbate a potem nawet wode mineralna
poznasz ich rozterki i rodziny a nawet pesel. z ostanim wejdziesz w staly dlugi zwiazek.
napiszesz 17 watkow jak to auto zrobic i naprawiac, dzielnie ci beda odpowiadac
bedziesz tracil czas na myslenie i weryfikowanie tych opcjii, zamawial ten caly szpej,
wykonasz milion telefonow, wydasz kilka workow szmalu, po 3latach powstanie
... kzj do rycia w gnoju na 32" MT albo AT ze snorklem i winczem. czy jest sens?
nie

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1494
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?

Post autor: MariuszS »

Akurat teraz jest tak, że sporo osób zmienia swoje nastawienie do off-roadu, i wymieniają krótkie "pompy do gnoju" na długie wyprawówki rodzinne.
Masz, więc, niepowtarzalną okazję, by nabyć dobrze wyposażonego i utrzymanego "króciaka", przy którym ktoś wcześniej już długo myślał i włożył kasę, której nie da się odzyskać przy sprzedaży.
PS. Ostatnio mam okazję podziwiać z bliska taki właśnie przypadek, wprawdzie nie Toyota, ale też "wypasione krótkie", za połowę sumy cen "golasa" i "szpeju" :-)

Awatar użytkownika
milczacy
Posty: 2216
Rejestracja: 22 lut 2009, 15:01
Auto: Hilux 2008 wycieczkow?z
Kontakt:

Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?

Post autor: milczacy »

ja, jako "off-roader" z krótkim stażem powiem tylko tyle, że naprawdę warto słuchać bardziej doświadczonych kolegów :)

ODPOWIEDZ