LC 120 parę pytań

Moderator: luk4s7

TomaMic
Posty: 2
Rejestracja: 06 sty 2011, 12:58
Auto: LC 120
Kontakt:

LC 120 parę pytań

Post autor: TomaMic »

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem tu nowy, noszę się z zamiarem kupna 120 w roczniku 05-08 i w związku z tym mam pytania:
silnik 166 - 173 KM - jakie są różnice techniczne, czy jest to odczuwalne podczas jazdy (jakie mają momenty)?
Skrzynia: automat - manual, (awaryjność, czas przełączania automatu)?
Zawieszenie: pneumat czy standard- (awaryjność - komfort)?
Ogólne różnice między 06-07r, bo chyba wtedy był jakiś lift

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam

Łukasz
Posty: 54
Rejestracja: 11 sty 2010, 10:48
Auto: LC120, D4D, 173 KM

Re: LC 120 parę pytań

Post autor: Łukasz »

Po pierwsze wypadałoby przeczytać Regulamin forum i przywitać się w odpowiednim wątku-dopiero później walić z grubej rury.

ad quaestionem

1.Silnik
W sumie występuje trzy wersje diesla w 120 od początku do końca produkcji(piszę o rynkach EU). W latach 02-2003 miał 163PS.
Od 04 pojawiła sie wersja 166PS i 5 stopniowa skrzynia automatyczna-wcześniej była 4 stopniowa. Wersja 173PS występuje od połowy 2007roku- ma 410 Nm, wcześniejsze wersje miały około 340-350Nm. Nie jeżdziłem taką słabszą ale to prawie 20% różnicy w NM także raczej odczuwalna różnica.

2.Skrzynia-mam manualną 6 biegową-długie skoki drążka, działa precyzyjnie. Nie chciałem automatu bo nie podobała mi się jego praca i nie przemawiał do mnie argument, że w takim aucie nie wypada mieć manuala.Także o automacie niewiele napiszę bo w Toyocie dla mnie to słaba i archaiczna konstrukcja.

3.Zawieszenie: polecam standardowe z racji braku awaryjności, pneumatyczne-bardzo zawodne ale na pewno odrobinę bardziej komfortowe. O awaryjności pneumatyki możesz poczytać w dziale 120.

4.Osobiście lifting rozpoznaję po dodaniu sterowania radiem w kole kierownicy-no i podniesieniu mocy silnika do 173PS 410Nm. W polskiej specyfikacji skonfigurowano też troszkę inaczej wersje wyposażenia.Lifting to przełom 07/08.

Dużo o aucie możesz wyczytać w dziale 120. Wszystko zależy jakie chcesz wyposażenie, rocznik i ile jesteś w stanie wydać na 120

TomaMic
Posty: 2
Rejestracja: 06 sty 2011, 12:58
Auto: LC 120
Kontakt:

Re: LC 120 parę pytań

Post autor: TomaMic »

Ok, przepraszam nie czytałem regulaminu.
Dziękuję Łukasz za konkretne odpowiedzi,
zamierzam kupic wersje full, czyli skóra (ciemna) i navi,
oczywiście wolałbym wersję 173 KM, ale budżet 120 tys może to ograniczyć,
bo niebardzo jest w czym wybierać.
Jeśli mocy będzie mało to się go podkręci, ale to już wyjdzie w praktyce.
Jeszcze raz dziękuję i podrawiam

p_ozim
Posty: 112
Rejestracja: 31 maja 2010, 05:37
Auto: J 120
Kontakt:

Re: LC 120 parę pytań

Post autor: p_ozim »

Witaj!!! Ja mam D-4D z 2004r. Od początku znam historie tego auta ponieważ jeżdził min mój tato.Samochód super Tylko jak wziołem go w swoje rece to musiałem parę rzeczy porobic (poczytaj moje posty) Najważniejsze przed zakupem to sprawdzić czy niie miał go ktoś kto więcej czasu spedził w terenie niz normalnie uzytkując auto. W manualu przy 100tys wymieniono sprzęgło i na gwarancji alternator. Takto to wszystko ok. Od poczatku oryginalne oleje itp.Napewno ekspolatacja takiego autka jest wiele kosztowniejsza niz osobówki. Olej skrzynie , mosty silnik opony .Co 10 tys smarowanie wszystkich krzyzaków.Jedynym problemem jakim jest to chyba u wszystkich to słabe zabezpieczenie ramy przed korozja. Ja mam pneumatyczne zawieszenie i jak chcesz kupic wypasa (SOL)to napewno bedziesz je miał.Jeżeli jezdzisz w lekkim terenie to niepowinienes miec wiekszych problemów.Tylko przed zakupem dobrze je sprawdż.Auto ma 180 tys i żadnych wycieków. Mozesz jeszcze zwrócic uwage na obręcz kół aluminiowych w niektórych Toyotach robia sie pęcherzyki i odpyskują. Jedyna wadą wnetza natomiast u mnie jest słaba skóra na siedzeniach z przodu.Po prostu sie przecierana bokach.Samochód należy raczej do wysokich i przy wsiadaniu i wysiadaniu mocno sie napiera na nią. Jak masz trosze więcej pytań to pisz ......

pozdrawiam p_ozim

gladki96
Posty: 20
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:21
Auto: Rav4 III '06r. D-4d 136 HP
Kontakt:

Re: LC 120 parę pytań

Post autor: gladki96 »

Odnośnie silnika z tego co ja wiem, to auto na początku miało 163 HP i 343NM oraz skrzynie 5man lub 4 aut. W 2005 podnieśli moc o 3 HP, moment wzrósł do 410Nm i dodali po jednym przełożeniu czyli manual 6 biegów i aut 5. W 2007r. podnieśli moc do 173 HP ale moment został taki sam. A pneumatyka tyłu występowała wtedy gdy był 3 rząd siedzeń.

ODPOWIEDZ