Jaką wybrać j7

Moderator: luk4s7

Wiktor
Posty: 31
Rejestracja: 25 lis 2010, 18:27
Auto: hzj 73
Kontakt:

Jaką wybrać j7

Post autor: Wiktor »

Przymierzam się do kupna jakiegoś 4x4, najchętniej LC, którąś z 70-tek i tu mam kilka pytań do biegłych w tym temacie.
1. Czy HZJ 4.2 występował na sprężynach?
2. Czy HZJ 4.2 występował w najkrótszej budzie?
3. Jak nie 4.2 to jaki silnik wybrać?

Kameleon

Re: Jaką wybrać j7

Post autor: Kameleon »

1. Czy HZJ 4.2 występował na sprężynach?--- Sprężyny z przodu a tył na resorze w HZJ71-74-78-79
2. Czy HZJ 4.2 występował w najkrótszej budzie?--- tak w HZJ70 lub 71
3. Jak nie 4.2 to jaki silnik wybrać? Wybierz 13B-T w BJ73

Wiktor
Posty: 31
Rejestracja: 25 lis 2010, 18:27
Auto: hzj 73
Kontakt:

Re: Jaką wybrać j7

Post autor: Wiktor »

Kameleon pisze: Sprężyny z przodu a tył na resorze w HZJ71-74-78-79
Ok. Może być. ale takie auto pewnie ciężko znaleźć i tu kilka kolejnych pytań:
1. Czy takiego z resorami ciężko przerobić na sprężyny i czy to się opłaca?
Kameleon pisze: Wybierz 13B-T w BJ73
2. Czy taki BJ73 z 13B-T wstępował na sprężynach?

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Jaką wybrać j7

Post autor: Jerzy23 »

Jeśli auto ma byc względnie nowe to poszukaj FZJ76, heavy duty 4,5 L benzyna. Silnik nieco unowocześniony w stosunku do starszej wersji. Jak w dieslu to HZJ76. Wersja 76 bedzie najbardziej funkcjonalna z rodziny J7.

HZJ71 w chwili obecnej nie jest juz produkowany, ale nie jestem pewien czy to na 100% prawda. Ja nie widzialem takiej wersji dotychczas.

Kameleon

Re: Jaką wybrać j7

Post autor: Kameleon »

Wiktor pisze:Czy takiego z resorami ciężko przerobić na sprężyny i czy to się opłaca?
Napisz lepiej do czego ma służyć to auto :?:
Silniki 1HZ 4,2d w serii J7 to auta HD bardziej do pracy -stąd te resory które są odporne na ładunek, a pytasz o wersje na sprężynkach LD do rekreacji i zabawy w terenie :mrgreen:
Wiktor pisze:Czy taki BJ73 z 13B-T wstępował na sprężynach?

Seria BJ to Toyota HD na resorach z przodu i z tyłu o pancernym silniku i mostach :!:

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Jaką wybrać j7

Post autor: sebastian44 »

Wydaje mi się że rozchodzi się o szeroko rozumianą rekreację. Do tego najlepszy KZJ70, buda krótka, silnik mocny i na spręzynach.Obejdzie się bez przeróbek, narzekań i szukania, bo to jest KZJ i najczęściej występował w wersji krótkiej. BJ nie była na sprężynach, raczej w wersji 73, HZJ 4.2D tez raczej 73 i do tego na resorach. Jak dla mnie do tych oczekiwań to tylko KZJ70. Przeróbki nieopłacalne i awaryjne :wink:

Wiktor
Posty: 31
Rejestracja: 25 lis 2010, 18:27
Auto: hzj 73
Kontakt:

Re: Jaką wybrać j7

Post autor: Wiktor »

Auto ma być trochę do rekreacji, a głównie do pracy (nie bedzie przewoził ciężkich ładunków) 50% droga 40% lekki teren 10% ciężki teren. To ma być diesel maksymalnie prosty i w miare dynamiczny, dlatego pomyślałem o HZJ. Nadwozie 70-73. Sprężyny z przodu bo chcę żeby miał choć troche komfortu.
Może wziąć takiego na resorach, jeśli różnica w komforcie jest niewielka?

Kameleon

Re: Jaką wybrać j7

Post autor: Kameleon »

Wiktor pisze:Auto ma być troche do rekreacji a głównie do pracy (nie bedzie przewoził ciężkich ładunków) 50% droga 40% lekki teren 10% ciężki teren. To ma być diesel maksymalnie prosty i w miare dynamiczny, dlatego pomyślałem o HZJ. nadwozie 70-73 .Sprężyny z przodu bo chce żeby miał choć troche komfortu.
Może wziąść takiego na resorach jeśli różnica w komforcie jest niewielka?
Szukaj zatem HZJ74 a dla poprawy komfortu wymiana resorów na wersję soft i będzie OK :mrgreen:

Wiktor
Posty: 31
Rejestracja: 25 lis 2010, 18:27
Auto: hzj 73
Kontakt:

Re: Jaką wybrać j7

Post autor: Wiktor »

Kameleon pisze: Szukaj zatem HZJ74 a dla poprawy komfortu wymiana resorów na wersję soft i będzie OK :mrgreen:
Pewnie tak trzeba będzie zrobić.

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: Jaką wybrać j7

Post autor: Gałka »

pamiętaj tylko , że HZJ74 nie ma zdejmowanych nadstawek ( szyb) tylnych drzwi więc i budy nie ma po co zdejmować. Ale może nie musisz.

Wiktor
Posty: 31
Rejestracja: 25 lis 2010, 18:27
Auto: hzj 73
Kontakt:

Re: Jaką wybrać j7

Post autor: Wiktor »

Gałka pisze:pamiętaj tylko , że HZJ74 nie ma zdejmowanych nadstawek ( szyb) tylnych drzwi więc i budy nie ma po co zdejmować. Ale może nie musisz.
A czy HZJ 73 ma podobnie? Budy niemam zamiaru ściągać. Wolał bym taką z całymi drzwiami bo w moim przypadku im prościej tym lepiej.
Czym różni się HZJ 73 od 74? Bo 73 łatwiej znaleść.

Kameleon

Re: Jaką wybrać j7

Post autor: Kameleon »

Wiktor pisze:[
Czym różni się HZJ 73 od 74? Bo 73 łatwiej znaleść.
HZJ73- przód resor i tył resor
HZJ74- przód sprężyna i tył resor

ManiakTG
Posty: 45
Rejestracja: 17 maja 2010, 03:23
Auto: hzj 71
hzj 74
Kontakt:

Re: Jaką wybrać j7

Post autor: ManiakTG »

hzj 71 jest modelem nadal produkowanym generalnie malo jest tych Malenstw ale to tylko z tego wzgledu iz zazwyczaj ludzie kupuja dlugie wersje by zrobic z niej porzadna wyprawowke na ktorej mozna polegac w 100% :D

natomiast wersja krotka Hzj 71 czyli Malenstwo ktore sprzedaję
nadaje sie idealnie w teren lub do lasu...
rozstaw osi
hzj 74 2600
hzj71 2310

Malenstwo obraca sie praktycznie w miejscu :D
z czystym sercem moge Koledze polecic zarowno 74 jak i 71
z tym ze wersja dluga HZJ74 w stylu i sposobie jazdy przypomina bardziej ciezarowke ktora bezproblemowo radzi sobie w kazdym terenie...
natomiast w hzj 71 podrozujemy jak terenowka

przerobienie tylu Toyotki z pior na sprezyny nie stanowi wiekszego problemu natomiast zadales pytanie czy jest roznica w komforcie....

jest i to dosc duza piora nie sa w stanie wylapac malych dziur oraz nierownosci natomiast sprezyny nie maja problemow z tym
:D :D

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: Jaką wybrać j7

Post autor: Kwiatec »

ManiakTG pisze:hzj 71 jest modelem nadal produkowanym generalnie malo jest tych Malenstw ale to tylko z tego wzgledu iz zazwyczaj ludzie kupuja dlugie wersje by zrobic z niej porzadna wyprawowke na ktorej mozna polegac w 100% :D

natomiast wersja krotka Hzj 71 czyli Malenstwo ktore sprzedaję
nadaje sie idealnie w teren lub do lasu...
rozstaw osi
hzj 74 2600
hzj71 2310

Malenstwo obraca sie praktycznie w miejscu :D
z czystym sercem moge Koledze polecic zarowno 74 jak i 71
z tym ze wersja dluga HZJ74 w stylu i sposobie jazdy przypomina bardziej ciezarowke ktora bezproblemowo radzi sobie w kazdym terenie...
natomiast w hzj 71 podrozujemy jak terenowka

przerobienie tylu Toyotki z pior na sprezyny nie stanowi wiekszego problemu natomiast zadales pytanie czy jest roznica w komforcie....

jest i to dosc duza piora nie sa w stanie wylapac malych dziur oraz nierownosci natomiast sprezyny nie maja problemow z tym
:D :D
dział handlowy jest w innej części tego forum. przetań reklamować paździerza w okazyjnej cenie gdzie popadnie bo to nie otomoto.

ManiakTG
Posty: 45
Rejestracja: 17 maja 2010, 03:23
Auto: hzj 71
hzj 74
Kontakt:

Re: Jaką wybrać j7

Post autor: ManiakTG »

kwiatec niski poziom Twojej kultury
a wysoki upierdliwosci jest poprostu porazajacy

wypowiadam sie na temat postu

a to iz zawarlem w wypowiedzi swoje spotrzezenia odnosnie uzytkowania hzj 71 i hzj 74 ma nakreslic koledze co wybrac
ani razu nie powiedzialem zeby odemnie kupil...

pazdziezem Malenstwo nie jest ale oczywiscie ty wiesz wiecej na podstawie zdjec :D :D :lol: :lol: :roll:
zdaje sobie sprawe ze to duzo kasy i nie kazdego stac na Hzj w takim stanie

zal ci kwiatec kup sobie wreszcie ta j7 zamiast tego l200 i sie od ....

jak cie cos boli to sie odezwij na priv albo komorke moja tez masz podana :D :D

pozdrawiam

ODPOWIEDZ