LC 90 - zakup, wyposazenie, awaryjnosc

Moderator: luk4s7

Duda1
Posty: 7
Rejestracja: 16 lut 2010, 16:57
Auto: jeszcze brak
Kontakt:

LC 90 - zakup, wyposazenie, awaryjnosc

Post autor: Duda1 »

Witam. Jako ze przymierzam sie do zakupu LC 90 z okolic lat 97-00 najchetniej 5d potrzebuje Waszej porady.

1. Które modele miały blokade tylnego mostu - czy jakos na 1 rzut oka mozna poznac (na aukcjach) ktora ma, a która nie. Nie wiem czy to ma cos ze soba wspolnego, ale wszystkie ktore maja w opisie ze jest blokada maja zyroskop (czy kompas) Blokada wystepowala w 3d I 5d?
LC wg mojego uznania jest calkiem dzielnym autem wycieczkowym, ale dopiero po małym lifcie i tylko z blokada tylnego mostu staje sie dzielnym autem terenowym, dlatego tez szukam wlasnie takiej wersji... chyba ze podpowiecie jaki jest koszt zalozenia LR (nie LSD) do takiego modelu

2. Blokade centralnego dyfra maja wszystkie wersje?

3. Jakie wyposazenie bylo w seryjnych LC, a jakie dodatkowe i co jest pozadane/wskazane.

4. Z wyborem silnika nie bedzie wiekszego problemu, bo pojezdzilem 3.0TD 125KM i o dziwo wydaje sie byc wystarczajacy (na codzien jezdze b. mocna osobowka, wiec tymbardziej sie zszokowalem). Po zmianie softu w ECU powinien jeszcze przyjemniej pracowac. Pytanie natomiast pojawia sie przy 3.4 V6 (plusem napewno jest cena zakupu i bogatsze wyposazenie) - bo jutro taka bede ogladal. Ile toto pali? Nie jest nazbyt awaryjne? Jestem przeciwnikiem LPG, ale w wypadku tego silnika moze to byc konieczne, wiec jak znosi instalacje?

5. Ostatnie wazne pytanie to jak wyglada z wytrzymaloscia automatów - szczególnie tych w TD - radza sobie z przekazywaniem duzego momentu i nie padaja jak muchy?

Pytan pewnie sie pojawi jeszcze sporo :)

Pozdrawiam

aaawaldi
Posty: 158
Rejestracja: 06 cze 2009, 20:49
Auto: KDJ 95
Kontakt:

Re: LC 90 - zakup, wyposazenie, awaryjnosc

Post autor: aaawaldi »

Proponuję na początek, abyś poczytał istniejące wątki - znajdziesz tam odpowiedzi na wszystkie swoje pytania.

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: LC 90 - zakup, wyposazenie, awaryjnosc

Post autor: Cobra »

Silnik diesla czyli 1 KZ-TE jest bardzo wytrzymały i bardzo mało awaryjna jednostka...

Ja użytkuje od grudnia v6 z 1999 roku. Automat. Na gazie...

Toyota ogólnie nie lubi gazu. Oczywiście jak założysz dobrą instalację( pełna sekwencja) to powinno chodzić.

Silnik ten benzynowy jest też bezawaryjny.

Jeżeli chodzi o spalanie... To jest odrębna kwestia... Ja mam automat i ciężką nogę. Na benzynie w trasie pali mi 14,2 (LPG 17,7) przy prędkości 120-140 km/h

jeżeli chodzi o miasto ;/ 18,9 benzyny... i gazu koło 23 litrów...

Co do automatów to nie było większych problemów... Co prawda wszystko zależy od użytkowania. Słyszałem o gościu który przy 90 tys. wymienił w tym samochodzie skrzynie...

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: LC 90 - zakup, wyposazenie, awaryjnosc

Post autor: Rafi »

Duda1 pisze: 1. Które modele miały blokade tylnego mostu - czy jakos na 1 rzut oka mozna poznac (na aukcjach) ktora ma, a która nie. Nie wiem czy to ma cos ze soba wspolnego, ale wszystkie ktore maja w opisie ze jest blokada maja zyroskop (czy kompas) Blokada wystepowala w 3d I 5d?
LC wg mojego uznania jest calkiem dzielnym autem wycieczkowym, ale dopiero po małym lifcie i tylko z blokada tylnego mostu staje sie dzielnym autem terenowym, dlatego tez szukam wlasnie takiej wersji... chyba ze podpowiecie jaki jest koszt zalozenia LR (nie LSD) do takiego modelu
Taka głupia odpowiedź, ale prawdziwa- miały te co miały ;) Poznasz głównie po jej włączniku poniżej kierownicy :D Raczej nie łączyłbym tego z żyroskopem. Po prostu na niektóre rynki był w opcji, na niektóre był w serii w niektórych wersjach- trudno byłoby dziś odpowiedzieć na to pytanie jakoś konstruktywnie.
Duda1 pisze: 2. Blokade centralnego dyfra maja wszystkie wersje?
Tak.
Duda1 pisze: 3. Jakie wyposazenie bylo w seryjnych LC, a jakie dodatkowe i co jest pozadane/wskazane.
Były wersje bez niczego, większość ma podstawową elektrykę- lusterka, szyby i też ABS, sporo ma klimę która co raczej nie jest zaskakujące jest zajebistą rzeczą. Najbogatsze wersje miały skórę, podgrzewane fotele. Nie ma tu żadnej większej filozofii. Fajnie jak jest klima, fajnie też jak jest Webasto, fajnie jak w wersji 3d jest tylna półka, bo często jej nie ma.
Duda1 pisze: 4. Z wyborem silnika nie bedzie wiekszego problemu, bo pojezdzilem 3.0TD 125KM i o dziwo wydaje sie byc wystarczajacy (na codzien jezdze b. mocna osobowka, wiec tymbardziej sie zszokowalem). Po zmianie softu w ECU powinien jeszcze przyjemniej pracowac. Pytanie natomiast pojawia sie przy 3.4 V6 (plusem napewno jest cena zakupu i bogatsze wyposazenie) - bo jutro taka bede ogladal. Ile toto pali? Nie jest nazbyt awaryjne? Jestem przeciwnikiem LPG, ale w wypadku tego silnika moze to byc konieczne, wiec jak znosi instalacje?
Żadnego softu nie zmienisz, bo to klasyczny turbodiesel na pompie, a nie Common Rail. Możesz co najwyżej zamontować intercooler, jak zrobisz to porządnie to auto będzie miało pewnie ze 140 koni. Plusy benzyny są też inne- jest praktycznie bezawaryjna i nadaje autu niezłe osiągi. Co do gazu to z porządną instalacją nie powinno być problemów, z drugiej strony głowice Toyoty nie są do tego paliwa stworzone. Trzeba by zacząć od bardzo porządnej instalacji i od bardzo dobrego gazownika. Ja mam 3,4 w manualu i pali mi 13,5-14,5 trasa/trochę miasto/trochę teren, nie zdecydowałem się na gaz, ale po pierwsze ma 3d (mniejszy bagażnik), a po drugie jeżdżę nią mało.
Duda1 pisze: 5. Ostatnie wazne pytanie to jak wyglada z wytrzymaloscia automatów - szczególnie tych w TD - radza sobie z przekazywaniem duzego momentu i nie padaja jak muchy?
Automaty są generalnie mocne jak w każdej Toyocie, na pewno nie zabija ich moment w żadnym z diesli czy V6. Zabić je mogą jedynie użytkownicy, którzy nie wymieniają w nich oleju na czas, dają w palnik na zimno, zrzucają na Neutrala w czasie jazdy czy toczenia się. Niestety mówimy o autach średnio 10-12 letnich i nie wiadomo kto jak tego wcześniej używał. Może być w super stanie taka skrzynia, może być zabita. Ja ucząc się na cudzych błędach, a czytałem sporo o problemach z tego typu skrzyniami w używanych autach, wśród moich znajomych sporo było przypadków płakania nad automatem, zdecydowałem, że szukam tylko i wyłącznie manuala. Tańszego w naprawach (i przy okazji jest oszczędniej). Chociaż na pewno nie twierdzę, że automat to zło, tyle że wymaga dokładniejszego sprawdzenia. Przede wszystkim auto z automatem ma chętnie pełzać i bardzo ładnie przerzucać z 2 na 3 bieg.

Duda1
Posty: 7
Rejestracja: 16 lut 2010, 16:57
Auto: jeszcze brak
Kontakt:

Re: LC 90 - zakup, wyposazenie, awaryjnosc

Post autor: Duda1 »

Dzięki za odpowiedzi i wyrozumiałość dla nowego usera :)
szukałem tych odp ale ciężko było znalesc.

Podpowiecie jeszcze jaki jest koszt dolozenia blokady, bo może nie ma co traktować tego jako wyznacznika zakupu auta?

Awatar użytkownika
oskar
Posty: 437
Rejestracja: 06 lut 2010, 16:33
Auto: KDJ95'02
Kontakt:

Re: LC 90 - zakup, wyposazenie, awaryjnosc

Post autor: oskar »

Witam
Czytam, że kolega jest na podobnym etapie do mnie, więc tym bardziej będę śledził wątki.
Dowiedziałem się już z powyższych odpowiedzi jak z grubsza rozpoznać autko z blokadą tylnego dyfra. Właśnie intrygowało mnie to pokrętło poniżej kierownicy z lewej :D

aaawaldi
Posty: 158
Rejestracja: 06 cze 2009, 20:49
Auto: KDJ 95
Kontakt:

Re: LC 90 - zakup, wyposazenie, awaryjnosc

Post autor: aaawaldi »

Poczytajcie koniecznie na tym wątku działającą i zepsutą blokadę , to częsta usterka :
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=778" onclick="window.open(this.href);return false;

Duda1
Posty: 7
Rejestracja: 16 lut 2010, 16:57
Auto: jeszcze brak
Kontakt:

Re: LC 90 - zakup, wyposazenie, awaryjnosc

Post autor: Duda1 »

Nie wiem czy dobrze zinterpretowalem ten temat, ale wychodzi na to ze blokade warto miec, ale i tak zalozyc silownik + kompresor z ARB i miec problem silniczkowy z glowy. Zawsze to wyjdzie pewnie z 2-3k taniej niz zakladanie nowej blokady

Duda1
Posty: 7
Rejestracja: 16 lut 2010, 16:57
Auto: jeszcze brak
Kontakt:

Re: LC 90 - zakup, wyposazenie, awaryjnosc

Post autor: Duda1 »

Nie widzialem mozliwosci edycji posta - jak jest to sorki.

Przegladalem jeszcze Wasze tematy o roznego rodzaju wyprawach - np do Libii. Swietna sprawa i u mnie pewnie LC bedzie pełnił role "wyprawówki" i tu pojawia sie pytanie. Benzynówki (ze wzgledu na niewielki zasieg) w ogole nadaja sie na takie eskapady? Ktos jezdzi 3.4 na takie imprezy?

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: LC 90 - zakup, wyposazenie, awaryjnosc

Post autor: Rafi »

To zależy gdzie te wyprawy i jakie hardcorowe. 5VZ-FE to nie V8 big block, pali sporo, ale w normie. Wydaje mi się, że w długiej 95 montuje się bez problemu drugi zbiornik paliwa i jedziesz. Oczywiście o spalaniu jak w dieslu zapomnij, ale jest też druga strona medalu- jadąc np. na wschód Europy nie martiwsz się za bardzo o jakość paliwa (jak w D4-D), do tego jest to dosyć pancerny silnik. No i co by nie mówić naprawdę radzi sobie bardzo dobrze z tym autem, podjazy z reduktorem wywołały głupi uśmiech na twarzach moich kolegów jeżdżących dużo bardziej zmotanymi autami z dieslami. Ja podróżując sobie spokojnie robię na baku (zostawiając bezpieczną rezerwę) 600 km, ale też mam najbardziej ekonomiczną wersję (manual i 3 drzwiowe nadwozie). Myślę, że na wyprawy najlepszy jest diesel 1KZ, ale benzyny bym nie przekreślał.

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: LC 90 - zakup, wyposazenie, awaryjnosc

Post autor: Cobra »

pod spodem 95 wejdzie na pewno jakiś zbiornik.. można też powiększyć standardowy...

sądzę że w sumie 180 litrów to bez problemu by weszło...

w libii na przeliczeniu na nasze to tanie paliwo...

Duda1
Posty: 7
Rejestracja: 16 lut 2010, 16:57
Auto: jeszcze brak
Kontakt:

Re: LC 90 - zakup, wyposazenie, awaryjnosc

Post autor: Duda1 »

Jescze dziś się pojawiło 1 waNe pytanko
czy przy przelaczeniu na reduktor (oczywiście na N - autat) może coś delikatnie zgrzytnac?
Wg mnie nie, a wg mechanika który sprawdzał to auto to nic groźnego

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: LC 90 - zakup, wyposazenie, awaryjnosc

Post autor: Rafi »

Raczej na pewno nie powinno, koledzy mają automaty i na pewno napiszą jak to u nich wyglada ;)

Awatar użytkownika
górnik
Posty: 32
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:35
Auto: Land Cruiser 95
Kontakt:

Re: LC 90 - zakup, wyposazenie, awaryjnosc

Post autor: górnik »

Mam automat i nic nie zgrzyta w opisanej przez Ciebie sytuacji.

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: LC 90 - zakup, wyposazenie, awaryjnosc

Post autor: Cobra »

u mnie też nic nie zgrzyta... uuuu szykuje się sprawdzenie reduktora widzę...

ODPOWIEDZ