V8 z niemiec
Moderator: luk4s7
V8 z niemiec
witam,
juz prawie dojrzalem do kupna
zaczalem wertowac Allegro w poszukiwaniu uzywki bo chcial bym go na dzien dobry podniesc i postawic na 35", znalazlem lekko ponad rocznego
http://allegro.pl/item870050071_toyota_ ... iekna.html
220tysi ale bez faktury tylko umowna KS, czyli vat w plecy tak jak bym bral netto pozatym z uzywek nic ciekawego, wiec caly misterny plan w...
Poszperalem dalej i znalazlem to http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10568180 12tysi drozej ale nowka, z tym ze zastanawia mnie ta moc i dodatkowy zbiornik paliwa +45 litrow oraz brak opisanego kraju pochodzenia...
I wtedy znalazlem to http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6293120
pelen wypas jak na bulwarowke przystali i 46 tysi drozej od najtanszej uzywki, po odjeciu amortyzacji z kieszeni ubywa nieco ponad 200 tysi wiec tragedii nie ma a jezdze igielka
I teraz moje pytanie, czy ktos z Was wie na jakich zasadach kupuje sie te "Presidenty" w Niemczech, czy zwykly zjadacz chleba z gotowka moze tam sobie pojechac i takowego zakupic na firme i po przywiezieniu odebrac vat wrzucic w amortyzacje i normalnie uzytkowac jako ciezarowke? bo skoro mieszkam w Szczecinie i do najblizszego dealera w Schwedt mam 20km, a Szczecinski ASO smierdzi...?
no to ide spac...
Maciek
juz prawie dojrzalem do kupna
zaczalem wertowac Allegro w poszukiwaniu uzywki bo chcial bym go na dzien dobry podniesc i postawic na 35", znalazlem lekko ponad rocznego
http://allegro.pl/item870050071_toyota_ ... iekna.html
220tysi ale bez faktury tylko umowna KS, czyli vat w plecy tak jak bym bral netto pozatym z uzywek nic ciekawego, wiec caly misterny plan w...
Poszperalem dalej i znalazlem to http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10568180 12tysi drozej ale nowka, z tym ze zastanawia mnie ta moc i dodatkowy zbiornik paliwa +45 litrow oraz brak opisanego kraju pochodzenia...
I wtedy znalazlem to http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6293120
pelen wypas jak na bulwarowke przystali i 46 tysi drozej od najtanszej uzywki, po odjeciu amortyzacji z kieszeni ubywa nieco ponad 200 tysi wiec tragedii nie ma a jezdze igielka
I teraz moje pytanie, czy ktos z Was wie na jakich zasadach kupuje sie te "Presidenty" w Niemczech, czy zwykly zjadacz chleba z gotowka moze tam sobie pojechac i takowego zakupic na firme i po przywiezieniu odebrac vat wrzucic w amortyzacje i normalnie uzytkowac jako ciezarowke? bo skoro mieszkam w Szczecinie i do najblizszego dealera w Schwedt mam 20km, a Szczecinski ASO smierdzi...?
no to ide spac...
Maciek
Re: V8 z niemiec
Witam... z kupnem w niemczech samochodu na firmę nie jest takie trudne.. Wystarczy że masz Nip Europejski... Możesz wystąpić o niego jeśli nie masz i czekasz jakiś tydzień do dwóch. W zależności od urzędu.
A co do podniesienia i kół to fajna sprawa:) Wszystko sobie wrzucisz w koszty i jazda
Tutaj masz coś takiego http://www.tlc.org.pl/viewtopic.php?f=20&t=307
i oczywiście możesz kupić coś takiego...
tu masz sklep z częściami off-roadowymi
tak wygląda zrobiony samochód przez:
http://www.wyprawa4x4.pl/go/_gallery/sh ... .php?id=69
http://www.wyprawa4x4.pl/go/_search/index.php
Powodzenia... Jak kupisz autko i je zaczniesz uzbrajać to pochwal się...
A co do podniesienia i kół to fajna sprawa:) Wszystko sobie wrzucisz w koszty i jazda
Tutaj masz coś takiego http://www.tlc.org.pl/viewtopic.php?f=20&t=307
i oczywiście możesz kupić coś takiego...
tu masz sklep z częściami off-roadowymi
tak wygląda zrobiony samochód przez:
http://www.wyprawa4x4.pl/go/_gallery/sh ... .php?id=69
http://www.wyprawa4x4.pl/go/_search/index.php
Powodzenia... Jak kupisz autko i je zaczniesz uzbrajać to pochwal się...
Re: V8 z niemiec
juz znalazlem, jeszcze dogaduje cene, niestety czarnuch z bezowa tapicerka
czy wszystkie V8 sa traktowane przez Polski US jako ciezarowe i mozna je wrzucic w amortyzacje? czy musza byc np 5 a nie 7 siedzeniowe, lub musza posiadac jakis dodatkowy certyfikat? czy wystarczy niemiecka faktura zakupowa?
Pzdr
Maciek
czy wszystkie V8 sa traktowane przez Polski US jako ciezarowe i mozna je wrzucic w amortyzacje? czy musza byc np 5 a nie 7 siedzeniowe, lub musza posiadac jakis dodatkowy certyfikat? czy wystarczy niemiecka faktura zakupowa?
Pzdr
Maciek
Re: V8 z niemiec
Jeżeli chodzi o v8 to najlepiej będzie zrobić homologację przez toyotę... bo jeśli nie ma kratki i nie ma karcie pojazdu że jest to samochód ciężarowy to nie będziesz mieć zwrotu vatu...
Pamiętaj że wrzucając samochód jako amortyzacja samochód musi być w firmie przez jakiś czas. 2 lata albo 3... teraz dokładnie nie pamiętam...
Odliczenie Vatu nawet bez certyfikatu da radę.... Tylko w przypadku kontroli niestety bez certyfikatu mogą się przyczepić.... napiszę ci wieczorem co i jak dokładnie bo się dowiem
Pamiętaj że wrzucając samochód jako amortyzacja samochód musi być w firmie przez jakiś czas. 2 lata albo 3... teraz dokładnie nie pamiętam...
Odliczenie Vatu nawet bez certyfikatu da radę.... Tylko w przypadku kontroli niestety bez certyfikatu mogą się przyczepić.... napiszę ci wieczorem co i jak dokładnie bo się dowiem
Re: V8 z niemiec
Walkie pisze:juz znalazlem, jeszcze dogaduje cene, niestety czarnuch z bezowa tapicerka
czy wszystkie V8 sa traktowane przez Polski US jako ciezarowe i mozna je wrzucic w amortyzacje? czy musza byc np 5 a nie 7 siedzeniowe, lub musza posiadac jakis dodatkowy certyfikat? czy wystarczy niemiecka faktura zakupowa?
Pzdr
Maciek
Sprowadziłem sobie V8 w 2008 roku z Niemiec z salonu.
Wbrew pozorom nie jest to takie proste... Samochód przerobiony w Niemczech na 5/7 miejscowy LKV nie upoważnia do odpisu VAT jak za cięzarowy... oczywiście możesz sobie odpisa ale jak Cie skontrolują to zwrócisz z odsetkami...
Mam temat dogłębnie przecwiczony także w kwesti odliczenia Vat i jednorazowej amortyzacji w ramach pomocy UE (De minimis) jeśli chcesz informacji napisz na email; mariusz@ana.com.pl.
Pozdrawiam
Re: V8 z niemiec
Cobra pisze:Jeżeli chodzi o v8 to najlepiej będzie zrobić homologację przez toyotę... bo jeśli nie ma kratki i nie ma karcie pojazdu że jest to samochód ciężarowy to nie będziesz mieć zwrotu vatu...
Pamiętaj że wrzucając samochód jako amortyzacja samochód musi być w firmie przez jakiś czas. 2 lata albo 3... teraz dokładnie nie pamiętam...
Odliczenie Vatu nawet bez certyfikatu da radę.... Tylko w przypadku kontroli niestety bez certyfikatu mogą się przyczepić.... napiszę ci wieczorem co i jak dokładnie bo się dowiem
Z szacunkiem, albo wiemy albo nie wiemy... Jak nie wiemy to nie piszmy bo mozemy kogoś z forumowiczow wpakowac na minę...
Co to znaczy: Odliczenie Vatu nawet bez certyfikatu da radę....
To znaczy, że możesz sobie nieprawnie odpisac... tak samo można sobie odpisac VAT od osobowego jak od cięzarowego... tylko jest to niezgodne z prawem i zakończy się zwrotem Vatu z odsetkami i często dodatkową karą...
Nie rozprzestrzeniajmy informacji błędnych mogących skutkowa poważnymi konsekwencjami karno-skarbowymi...
Pozdrawiam
Re: V8 z niemiec
tez mi sie wydawalo ze cos za rozowo to wyglada i nikt by w Polsce aut nie kupowal
no ale coz trzeba bedzie powalczyc
dzieki Maniek za namiary, we wtorek juz cos bede wiedzial
no ale coz trzeba bedzie powalczyc
dzieki Maniek za namiary, we wtorek juz cos bede wiedzial
Re: V8 z niemiec
Ok to pisze to czego sie dowiedzialem
opcja 1 - w Niemczech mozna sobie zamowic w salonie V8 jako auto ciezarowe, cena przeróbki okolo 4-5tys ojro wtedy odbieramy LKV (ciezarowke) auto z kratka za pierwszym rzedem siedzen 2 osobowe jaknajbardziej honorowane w Polsce.
opcja 2 - rowniez w Niemczech zrobienie TUV na auto przez Dekre, cena okolo 500-1000 ojro, auto jest rejestrowane na niemiecka firme (trzeba takowa znalezc) robiony jest TUV a nastepnie ta firma sprzedaje auto jako LKV do polski, robia to Niemieccy handlarze.
opcja 3 - kupno auta od handlarza w Polsce (namiar moge udostepnic) auto jest sprowadzane z Austrii z austryjacka HOMOLOGACJA (trudne acz wazne slowo, zwlaszcza dla Polskich urzednikow ) rowniez kratka za pierwszym rzedem siedzen oraz komplet tylnych siedzen do ponownego wstawienia pelna faktura VAT i odpis podatku dochodowego jezeli na firme.
ponoc istnieje opcja 4 dla chcących kupic V8 nie na firme, ponoc jezeli zrobi sie w niemczech TUV to mozna kupic auto jako ciezarowe, za cene pomniejszona o niemiecki podatek MVST19% i po sprowadzeniu nie placic VAT 22% gdyz jest to ciezarowka, aczkolwiek tego rozwiazania nie jestem pewien
Pozdrawiam
Maciek
opcja 1 - w Niemczech mozna sobie zamowic w salonie V8 jako auto ciezarowe, cena przeróbki okolo 4-5tys ojro wtedy odbieramy LKV (ciezarowke) auto z kratka za pierwszym rzedem siedzen 2 osobowe jaknajbardziej honorowane w Polsce.
opcja 2 - rowniez w Niemczech zrobienie TUV na auto przez Dekre, cena okolo 500-1000 ojro, auto jest rejestrowane na niemiecka firme (trzeba takowa znalezc) robiony jest TUV a nastepnie ta firma sprzedaje auto jako LKV do polski, robia to Niemieccy handlarze.
opcja 3 - kupno auta od handlarza w Polsce (namiar moge udostepnic) auto jest sprowadzane z Austrii z austryjacka HOMOLOGACJA (trudne acz wazne slowo, zwlaszcza dla Polskich urzednikow ) rowniez kratka za pierwszym rzedem siedzen oraz komplet tylnych siedzen do ponownego wstawienia pelna faktura VAT i odpis podatku dochodowego jezeli na firme.
ponoc istnieje opcja 4 dla chcących kupic V8 nie na firme, ponoc jezeli zrobi sie w niemczech TUV to mozna kupic auto jako ciezarowe, za cene pomniejszona o niemiecki podatek MVST19% i po sprowadzeniu nie placic VAT 22% gdyz jest to ciezarowka, aczkolwiek tego rozwiazania nie jestem pewien
Pozdrawiam
Maciek
Re: V8 z niemiec
Sprawdź sobie ceny na litwie.
http://www.mototoja.lt/toyota.php/lt/naudoti-auto
http://www.mototoja.lt/toyota.php/lt/naudoti-auto
Re: V8 z niemiec
Jest jeszcze jedno małe "ale" w temacie...LKV w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego...
A mianowicie klasyfikacja taryfowa urzędu celnego w kwestii zwolnienia z akcyzy. Nie wystarczy zrobić zmian w papierach przez kolesi z ogłoszeń na allegro z PKV na LKV.
Radzę poczytać "Noty wyjaśniające do Nomenklatury Scalonej Wspólnot Europejskich (2008/C 133/01) z 30 maja 2008 Dz. Urzedowy Unii Europejskiej lub przepytać znajomego celnika co kwalifikuje pojazd do taryfy 8704 czyli jako pojazd ciężarowy. Ew. lektura dodatkowa: http://sipdata-psp.lex.pl/dane/monitory ... 0/87.pdfod" onclick="window.open(this.href);return false; strony 147
Urząd ma 5 lat aby sprawdzić podatnika... i później tym gorzej bo zwracamy z odsetkami.
Przy okazji uprzedzę ew. pytania - Nie jestem celnikiem, pracownikiem US, UKS, etc... tylko lubię rozumieć co robię i co mi wolno oraz za ile..
Pozdrawiam
M.
A mianowicie klasyfikacja taryfowa urzędu celnego w kwestii zwolnienia z akcyzy. Nie wystarczy zrobić zmian w papierach przez kolesi z ogłoszeń na allegro z PKV na LKV.
Radzę poczytać "Noty wyjaśniające do Nomenklatury Scalonej Wspólnot Europejskich (2008/C 133/01) z 30 maja 2008 Dz. Urzedowy Unii Europejskiej lub przepytać znajomego celnika co kwalifikuje pojazd do taryfy 8704 czyli jako pojazd ciężarowy. Ew. lektura dodatkowa: http://sipdata-psp.lex.pl/dane/monitory ... 0/87.pdfod" onclick="window.open(this.href);return false; strony 147
Urząd ma 5 lat aby sprawdzić podatnika... i później tym gorzej bo zwracamy z odsetkami.
Przy okazji uprzedzę ew. pytania - Nie jestem celnikiem, pracownikiem US, UKS, etc... tylko lubię rozumieć co robię i co mi wolno oraz za ile..
Pozdrawiam
M.