Strona 1 z 1

Kilka pytań odnosnie 120

: 03 sty 2010, 15:41
autor: kaminski2001
Witam,
Chcę kupić lc12 D4D z roku 03-04 po obejrzeniu kilku modeli mam kilka pytań:
1. Po jakim przebiegu wymienia się wtryskiwacze ?? (słyszałem ze komplet jest dość drogi?)
2. Po ilu pada sprzęgło ?? (jak w automacie sprawdzić czy jest ono do wymiany ?)
3. Czy power heat (czy jak to się tam pisze ) działa na rozgrzanym silniku ? Chodzi o to że jak auto nabrało odpowiedniej temp. i wciśnięcie przycisku nic nie powoduje.
4. Czy wersja 160 KM w automacie radzi sobie w terenie i na naszych drogach ??
5. Rozumiem że nie ma przeciwwskazania do zamontowania blokady mostów ARB ?
6. Oglądałem chyba 4 modele i każdy palił inaczej; chodzi mi o rozrusznik ? Chyba najgorzej działający miał taki metaliczny dźwięk znacznie inny od pozostałych. Jak to powinno wyglądać w dobrym modelu?
7. Ile wytrzymuje układ wydechowy po jakim przebiegu padają ?
8. I chyba najważniejsze pytanie czy opłaca się kupować taką wersje... czy nie lepiej wybrać LC100 2-3 lata starszą ??

Re: Kilka pytań odnosnie 120

: 03 sty 2010, 20:47
autor: mlodyy
No dobra na parę pytań postaram się odpowiedzieć:
1. Po jakim przebiegu wymienia się wtryskiwacze ?? (słyszałem ze komplet jest dość drogi?) - w/g mnie nie ma reguły nie jest powiedziane, że w ogóle padną - moja j95 D4D ma prawie 200 tyś km i nie ma oznak zużycia wtryskiwaczy.
2. Po ilu pada sprzęgło ?? (jak w automacie sprawdzić czy jest ono do wymiany ?) - znowu indywidualnie zależy od egzemplarza i stylu jazdy użytkowników.
3. Czy power heat (czy jak to się tam pisze ) działa na rozgrzanym silniku ? Chodzi o to że jak auto nabrało odpowiedniej temp. i wciśnięcie przycisku nic nie powoduje. - nie działa na rozgrzanym silniku, po osiągnięciu temperatury pracy niezależnie od włączenia nie podbija obrotów
4. Czy wersja 160 KM w automacie radzi sobie w terenie i na naszych drogach ?? - w zupełności wystarczy żeby śmigać w terenie i na asfalcie też nie będziesz ostatni
5. Rozumiem że nie ma przeciwwskazania do zamontowania blokady mostów ARB ? - no jakby przeciwskazań nie ma tylko po co w takim samochodzie :?:
6. Oglądałem chyba 4 modele i każdy palił inaczej; chodzi mi o rozrusznik ? Chyba najgorzej działający miał taki metaliczny dźwięk znacznie inny od pozostałych. Jak to powinno wyglądać w dobrym modelu? - rozrusznik w tych co słyszałem to faktycznie dźwięk ma jakiś nie ciekawy ale zapewne w dobrym modelu to powinno brzmieć brym brym bruuuuuuuuuuummmmmmm 8)
7. Ile wytrzymuje układ wydechowy po jakim przebiegu padają ? - mój wydech ma prawie 200 tyś km, autko 8 lat i jeszcze żyje na fabrycznych częściach.
8. I chyba najważniejsze pytanie czy opłaca się kupować taką wersje... czy nie lepiej wybrać LC100 2-3 lata starszą ?? - co sobie Babcia życzy to są dwa różne samochody, 100 jest większa, ma większy silnik, więc tu musisz sobie sam odpowiedzieć.

Re: Kilka pytań odnosnie 120

: 04 sty 2010, 11:49
autor: Cobra
120 tka fajny samochodzik...

Ale jeśli chcesz trochę bardziej upalać w terenie to weź sobie LC 95 z tym samym silnikiem... Będziesz równie zadowolony co do mocy. Będzie duża tańsza i pakiet startowy mniejszy....

Wszystko zależy do czego tak naprawdę potrzebujesz samochód. I co masz na myśli teren. Niektórzy nazywają to zjazd z asfaltu na szuterek... a inni błoto po klamki....?


120 Pali mało i fajnie śmiga...tylko trochę buja na zakrętach...

Re: Kilka pytań odnosnie 120

: 04 sty 2010, 20:25
autor: piekarz
Wybrać LC100 2-3 lata starszą :wink:

Re: Kilka pytań odnosnie 120

: 04 sty 2010, 20:37
autor: seburaj
dobra rada

ale nie byc później zdziwionym, ze ceny cześci (zarówno zamienników - których nie ma, jak również uzywek - których mało i ceny z dupy, tak równiez oryginałow z ASO - a czasami nie ma wyjścia) są do J100, hmmm, Z DUPY :!: jak na toyote nawet... obserwuje niezobowiązująco rynek używek i aftermarketowy - ceny do J120 są zdeeeeecydowanie niż sze niz do J100 - no ale w koncu szlachectwo zobowiązuje :wink:

piszę to, aby ktoś nie był później niepotrzebnie zdziwionym - ilosc J120 jest nieporównywalnie na rynku większa niż J100 - a to sie z automatu odbija na rynku czesci... czujnik położenia zawieszenia 1.700 PLN :mrgreen: przegub zewnętrzny 2.500 PLN :mrgreen: komplet opasek/cybantów (kawałki blaszek) na przegub 140 PLN :mrgreen: uszczelniacz przeciwpyłowy na przednia piaste coś koło 400 PLN :mrgreen: itp, etc...

Re: Kilka pytań odnosnie 120

: 05 sty 2010, 00:02
autor: kaminski2001
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Faktycznie ceny części nie brałem pod uwagę..

Re: Kilka pytań odnosnie 120

: 05 sty 2010, 07:33
autor: kylon
Tu jest racja iż dostępność używek do J120 jest większa. Tylko trzeba też zadać pytanie ile razy wymienia się reduktor czy inne istotne elementy (nie patrzmy na tylne pneumatyczne zawieszenie :mrgreen: ). Zaryzykował bym stwierdzeniem, że ani razu albo raz jeśli faktycznie coś się stanie. Bardziej z powodu pecha lub zniszczenia mechanicznego. Starsza setka wymagać będzie więcej napraw bo jest po prostu starsza. Wszystko z wiekiem się zużywa. Zamienniki są tylko mało popularne choć powoli to się zmienia. Ja na przykład zaparłem się w tym roku na dostępność części - zobaczymy co z tego wyniknie 8). W Toyocie ASO wymienia się cały wahacz ze względu na uszkodzenie sworznia. W dobrym zamienniku japońskim sam sworzeń za 1/20 ceny. Trzeba tylko uzbroić się w cierpliwość szukania i nie ograniczać się do Inter carsu, który w sporej części ma słaby jakościowo produkt albo wiecznie pomyłki w katalogach.

Re: Kilka pytań odnosnie 120

: 05 sty 2010, 14:29
autor: Kames
mozna jeszcze 90 -tke w dobrym stanie zakupic w d4d lub bezynce- cena czesci duzo bardziej zadowaljąca ,a jak porobione to w jednym i drugiej ta sam jazda no i mozna na blokade trafic- tylniego mostu oczywista :mrgreen:

Re: Kilka pytań odnosnie 120

: 05 sty 2010, 17:10
autor: Kwiatec
kames76 pisze:mozna jeszcze 90 -tke w dobrym stanie zakupic w d4d lub bezynce- cena czesci duzo bardziej zadowaljąca ,a jak porobione to w jednym i drugiej ta sam jazda no i mozna na blokade trafic- tylniego mostu oczywista :mrgreen:
zdaje mnie się że na alledrogo mają same graty do 120 do 90 wiele tak tego nie ma :)

Re: Kilka pytań odnosnie 120

: 06 sty 2010, 09:03
autor: Kames
Kwiatec pisze:
kames76 pisze:mozna jeszcze 90 -tke w dobrym stanie zakupic w d4d lub bezynce- cena czesci duzo bardziej zadowaljąca ,a jak porobione to w jednym i drugiej ta sam jazda no i mozna na blokade trafic- tylniego mostu oczywista :mrgreen:
zdaje mnie się że na alledrogo mają same graty do 120 do 90 wiele tak tego nie ma :)
no niby tak :!: ale w por. cen czesci to 120 badzo dracho wychodzi :wink: