Kilka pytań odnosnie 120

Moderator: luk4s7

kaminski2001
Posty: 22
Rejestracja: 03 wrz 2008, 23:08

Kilka pytań odnosnie 120

Post autor: kaminski2001 »

Witam,
Chcę kupić lc12 D4D z roku 03-04 po obejrzeniu kilku modeli mam kilka pytań:
1. Po jakim przebiegu wymienia się wtryskiwacze ?? (słyszałem ze komplet jest dość drogi?)
2. Po ilu pada sprzęgło ?? (jak w automacie sprawdzić czy jest ono do wymiany ?)
3. Czy power heat (czy jak to się tam pisze ) działa na rozgrzanym silniku ? Chodzi o to że jak auto nabrało odpowiedniej temp. i wciśnięcie przycisku nic nie powoduje.
4. Czy wersja 160 KM w automacie radzi sobie w terenie i na naszych drogach ??
5. Rozumiem że nie ma przeciwwskazania do zamontowania blokady mostów ARB ?
6. Oglądałem chyba 4 modele i każdy palił inaczej; chodzi mi o rozrusznik ? Chyba najgorzej działający miał taki metaliczny dźwięk znacznie inny od pozostałych. Jak to powinno wyglądać w dobrym modelu?
7. Ile wytrzymuje układ wydechowy po jakim przebiegu padają ?
8. I chyba najważniejsze pytanie czy opłaca się kupować taką wersje... czy nie lepiej wybrać LC100 2-3 lata starszą ??

Awatar użytkownika
mlodyy
Klubowicz
Posty: 634
Rejestracja: 29 paź 2007, 13:58
Auto: Zuzanki 4x4 ;-) razem 8x8
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnosnie 120

Post autor: mlodyy »

No dobra na parę pytań postaram się odpowiedzieć:
1. Po jakim przebiegu wymienia się wtryskiwacze ?? (słyszałem ze komplet jest dość drogi?) - w/g mnie nie ma reguły nie jest powiedziane, że w ogóle padną - moja j95 D4D ma prawie 200 tyś km i nie ma oznak zużycia wtryskiwaczy.
2. Po ilu pada sprzęgło ?? (jak w automacie sprawdzić czy jest ono do wymiany ?) - znowu indywidualnie zależy od egzemplarza i stylu jazdy użytkowników.
3. Czy power heat (czy jak to się tam pisze ) działa na rozgrzanym silniku ? Chodzi o to że jak auto nabrało odpowiedniej temp. i wciśnięcie przycisku nic nie powoduje. - nie działa na rozgrzanym silniku, po osiągnięciu temperatury pracy niezależnie od włączenia nie podbija obrotów
4. Czy wersja 160 KM w automacie radzi sobie w terenie i na naszych drogach ?? - w zupełności wystarczy żeby śmigać w terenie i na asfalcie też nie będziesz ostatni
5. Rozumiem że nie ma przeciwwskazania do zamontowania blokady mostów ARB ? - no jakby przeciwskazań nie ma tylko po co w takim samochodzie :?:
6. Oglądałem chyba 4 modele i każdy palił inaczej; chodzi mi o rozrusznik ? Chyba najgorzej działający miał taki metaliczny dźwięk znacznie inny od pozostałych. Jak to powinno wyglądać w dobrym modelu? - rozrusznik w tych co słyszałem to faktycznie dźwięk ma jakiś nie ciekawy ale zapewne w dobrym modelu to powinno brzmieć brym brym bruuuuuuuuuuummmmmmm 8)
7. Ile wytrzymuje układ wydechowy po jakim przebiegu padają ? - mój wydech ma prawie 200 tyś km, autko 8 lat i jeszcze żyje na fabrycznych częściach.
8. I chyba najważniejsze pytanie czy opłaca się kupować taką wersje... czy nie lepiej wybrać LC100 2-3 lata starszą ?? - co sobie Babcia życzy to są dwa różne samochody, 100 jest większa, ma większy silnik, więc tu musisz sobie sam odpowiedzieć.

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnosnie 120

Post autor: Cobra »

120 tka fajny samochodzik...

Ale jeśli chcesz trochę bardziej upalać w terenie to weź sobie LC 95 z tym samym silnikiem... Będziesz równie zadowolony co do mocy. Będzie duża tańsza i pakiet startowy mniejszy....

Wszystko zależy do czego tak naprawdę potrzebujesz samochód. I co masz na myśli teren. Niektórzy nazywają to zjazd z asfaltu na szuterek... a inni błoto po klamki....?


120 Pali mało i fajnie śmiga...tylko trochę buja na zakrętach...

piekarz
Klubowicz
Posty: 387
Rejestracja: 23 lip 2009, 10:07
Auto: FJ40, BJ45, HDJ100
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnosnie 120

Post autor: piekarz »

Wybrać LC100 2-3 lata starszą :wink:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnosnie 120

Post autor: seburaj »

dobra rada

ale nie byc później zdziwionym, ze ceny cześci (zarówno zamienników - których nie ma, jak również uzywek - których mało i ceny z dupy, tak równiez oryginałow z ASO - a czasami nie ma wyjścia) są do J100, hmmm, Z DUPY :!: jak na toyote nawet... obserwuje niezobowiązująco rynek używek i aftermarketowy - ceny do J120 są zdeeeeecydowanie niż sze niz do J100 - no ale w koncu szlachectwo zobowiązuje :wink:

piszę to, aby ktoś nie był później niepotrzebnie zdziwionym - ilosc J120 jest nieporównywalnie na rynku większa niż J100 - a to sie z automatu odbija na rynku czesci... czujnik położenia zawieszenia 1.700 PLN :mrgreen: przegub zewnętrzny 2.500 PLN :mrgreen: komplet opasek/cybantów (kawałki blaszek) na przegub 140 PLN :mrgreen: uszczelniacz przeciwpyłowy na przednia piaste coś koło 400 PLN :mrgreen: itp, etc...

kaminski2001
Posty: 22
Rejestracja: 03 wrz 2008, 23:08

Re: Kilka pytań odnosnie 120

Post autor: kaminski2001 »

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Faktycznie ceny części nie brałem pod uwagę..

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnosnie 120

Post autor: kylon »

Tu jest racja iż dostępność używek do J120 jest większa. Tylko trzeba też zadać pytanie ile razy wymienia się reduktor czy inne istotne elementy (nie patrzmy na tylne pneumatyczne zawieszenie :mrgreen: ). Zaryzykował bym stwierdzeniem, że ani razu albo raz jeśli faktycznie coś się stanie. Bardziej z powodu pecha lub zniszczenia mechanicznego. Starsza setka wymagać będzie więcej napraw bo jest po prostu starsza. Wszystko z wiekiem się zużywa. Zamienniki są tylko mało popularne choć powoli to się zmienia. Ja na przykład zaparłem się w tym roku na dostępność części - zobaczymy co z tego wyniknie 8). W Toyocie ASO wymienia się cały wahacz ze względu na uszkodzenie sworznia. W dobrym zamienniku japońskim sam sworzeń za 1/20 ceny. Trzeba tylko uzbroić się w cierpliwość szukania i nie ograniczać się do Inter carsu, który w sporej części ma słaby jakościowo produkt albo wiecznie pomyłki w katalogach.

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnosnie 120

Post autor: Kames »

mozna jeszcze 90 -tke w dobrym stanie zakupic w d4d lub bezynce- cena czesci duzo bardziej zadowaljąca ,a jak porobione to w jednym i drugiej ta sam jazda no i mozna na blokade trafic- tylniego mostu oczywista :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnosnie 120

Post autor: Kwiatec »

kames76 pisze:mozna jeszcze 90 -tke w dobrym stanie zakupic w d4d lub bezynce- cena czesci duzo bardziej zadowaljąca ,a jak porobione to w jednym i drugiej ta sam jazda no i mozna na blokade trafic- tylniego mostu oczywista :mrgreen:
zdaje mnie się że na alledrogo mają same graty do 120 do 90 wiele tak tego nie ma :)

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnosnie 120

Post autor: Kames »

Kwiatec pisze:
kames76 pisze:mozna jeszcze 90 -tke w dobrym stanie zakupic w d4d lub bezynce- cena czesci duzo bardziej zadowaljąca ,a jak porobione to w jednym i drugiej ta sam jazda no i mozna na blokade trafic- tylniego mostu oczywista :mrgreen:
zdaje mnie się że na alledrogo mają same graty do 120 do 90 wiele tak tego nie ma :)
no niby tak :!: ale w por. cen czesci to 120 badzo dracho wychodzi :wink:

ODPOWIEDZ