4.2 bez turba

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

4.2 bez turba

Post autor: estewes »

Znalazłem taką toyke. http://cgi.ebay.co.uk/TOYOTA-LANDCRUISE ... 286.c0.m14
Jest to import z Australii.Jest to 4.2 diesel DX bez turba.
I pytanie,czy taki silnik nie będzie zbyt ospały w ruchu codziennym(miasto).
I czy są duże różnice w budowie zawieszenia do konstrukcji europejskiej.
dzięki.
I jeszcze jedno,czy dołożenie turbiny to poważny zabieg w tym silniku,czy też potrzeba nowe kolektory i turbo i heja!! 8)

drako
Posty: 664
Rejestracja: 07 kwie 2008, 20:32
Auto: hdj80,wili,Lapl
Kontakt:

Re: 4.2 bez turba

Post autor: drako »

kolega dokladal turbine bo auto w normalnej eksploatacji jest strasznie mulaste.
przy przerobce jest troche zabawy i kosztow... jak przy wszystkm.
minusem tego auta jest spalanie
ok 16 litrow na manualu.

Kameleon

Re: 4.2 bez turba

Post autor: Kameleon »

A ja jestem mile zaskoczony dobrą dynamiką HZJ80 :mrgreen:
Od 2000 do 3500 rpm silnik pięknie ciagnie auto :wink:
Pod większe górki redukcja i się jedzie normalnie.
Spalanie 12,5 max
mini 9l przy 80km/h na autostradzie :mrgreen:
realnie 11l/100km na trasie Katowice-Pszczyna-Kraków-Dębica-Gorlice-Krynica-Limanowa
Razem 550km,autostrada,korki na trasie, zwykłe drogi,na oponach 265/75r16 BFG MT.

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 453
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: 4.2 bez turba

Post autor: Meris »

normalne te silniki na off-road... ale tyko kierownica to jest z prawej u tego :)

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: 4.2 bez turba

Post autor: Cobra »

Mam kolegę który kupił takie auto z australii... Po przekładce zrobieniu wszystkiego wyszło go drożej niż kupienie z kierownicą po lewej stronie...
Silnik bajka. nie ma lepszego silnika... Samochód świetnie się spisuje w terenie. Świetny materiał na wyprawówkę na afrykę i dalej. Bez turba lepiej... Silnik ciągnie jak traktor...

Musisz sobie kolego przeliczyć wszystko.. Poszukaj czegoś w kraju. coś co nie jest zrobione... i nie było eksploatowane w terenie większym na przykład to;

http://www.allegro.pl/item741262665_toy ... d_24v.html
lub
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9914232

HDJ80 trzyma cenę.... Opisz nam kolego jakie przeznaczenie będzie mieć ten samochód a na pewno Ci pomożemy :)
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2009, 09:19 przez Cobra, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 612
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: 4.2 bez turba

Post autor: piter69A »

1HZ
:mrgreen:

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: 4.2 bez turba

Post autor: Jerzy23 »

mulasty czy tez nie, kwestia wzgledna 8) . Ostatnio mialem okazje jechac FZJ105 i faktycznie w porownaniu z HZJ80 jaka posiadam wydawala sie niemalze samochodem sportowym... :shock:

Jednak przy normalnej jezdzie od 2200 obrotow moja HZJ80 wykazuje dynamike zupelnie wystarczajaca do poruszania sie po normalnych drogach..

:wink:

ODPOWIEDZ