95 vs 120 vs 150

Moderator: luk4s7

finger
Posty: 907
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

95 vs 120 vs 150

Post autor: finger »

Cześć!

Trochę prowokujący temat, ale nie pozbawiony sensu. 95tkę miałem kilka lat, znam auto od podszewki. Za 1,5 roku kończę spłacać leasing na obecne autko to powoli się rozglądam za tym, co potem :D. I tak sobie ubzdurałem, że se kupię 120stkę. Ma to być auto rodzinne, bez szpeju, maksymalnie at, czasem jakaś wycieczka piknikowa, może jakieś objazdówki po Bałkanach. Bez napinki. No i tak patrzę, że te fajniejsze 120stki to już kręcą się w pobliżu najtańszych 150tek. Autko będzie brane oczywiście w leasing, wiec może warto rozbić dodatkową świnkę skarbonkę. W związku z tym krótkie pytania:
- jaka jest różnica w komforcie 120 vs 150? 95 podobno przepaść do 120, to już wiem?
- jak z awaryjnością 150 względem 120?
- Czy jest coś, co przemawiam za 150?

:)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3121
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: 95 vs 120 vs 150

Post autor: luk4s7 »

finger pisze: - Czy jest coś, co przemawiam za 150?
Rdza Obrazek A raczej jej niższe prawdopodobieństwo.

Poważnie to wiek robi swoje i coraz trudniej dostać 120’tki w dobrym stanie. Niestety i ze 150’tką można wtopić więc brak rdzy to podstawa oględzin.

Poza tym nie wiem czy bym jakoś specjalnie polecał jedno ponad drugim. Jak to Toyota - parę spraw poprawili w 150 na przykład brak plastikowych poszerzeń czyli miejsc gdzie piasek, woda i sól robią złą robotę.

finger
Posty: 907
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: 95 vs 120 vs 150

Post autor: finger »

Wiem, podstawa to blacharka. 150 jest tysiąc razy ładniejsza, ale nie wiem czy warto aż tyle skarbonek tłuc dla wyglądu i braku plastików :)

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 1987
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 95 vs 120 vs 150

Post autor: sebastian44 »

Ja myślę że lepiej kupić najdroższą 120 niż najtanszą 150 ;) Da się je wyrwać bez rdzy jak sie poszuka.

Można sie też rozejrzeć za podstawową wersją 120 bez poszerzeń. W mojej opinii zgrabniesza jest, ale mała podaż no i oczywiscie wyposażenie jest wtedy uboższe (chociaż może to zaleta).

finger
Posty: 907
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: 95 vs 120 vs 150

Post autor: finger »

A jak z lakierem i blachą w 150 i 120? Jest szansa, że 120 bardziej przypomina starsze auta czy to już lakier wodny i blacha tylko ciut grubsza od folii spożywczej? :)

Chyba też się skłaniam ku 120, ale nie wiadomo co będzie za 2 lata.

Awatar użytkownika
Beduin
Klubowicz
Posty: 338
Rejestracja: 12 cze 2014, 14:39
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: 95 vs 120 vs 150

Post autor: Beduin »

Czołem finger!

Szmat czasu Cię nie widziałem.
Jak kupowałem moją 120 to chłopaki na warsztacie u Kylona mierzyli lakier. Obok stał nowy Hill (wiem to nie 150tka) i pokazali mi różnicę grubości lakieru. Nie pamietam dokładnych pomiarów ale różnica była znacząca na korzyść 120stki.
150tkę zawsze można okleić w newralgicznych miejscach - jak zrobił to np. Luk4s7 i problem cieniutkiego akrylu przestaje być problemem

Powodzenia w wyborach!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

finger
Posty: 907
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: 95 vs 120 vs 150

Post autor: finger »

Cześć Beduinie :)

Jak będziesz przejazdem 120stką przez Kraków to odezwij się!

Darek_LC_J95
Posty: 102
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Re: 95 vs 120 vs 150

Post autor: Darek_LC_J95 »

A jaki silnik miała ta "opuszczana" 95?

finger
Posty: 907
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: 95 vs 120 vs 150

Post autor: finger »

1KZ-TE :)

ODPOWIEDZ