Import z Japonii

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Norick
Posty: 1333
Rejestracja: 07 gru 2008, 02:58
Auto: Haluks kozow?z
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: Norick »

No nie wytrzymie i sieknę.
Od tego trzeba było zacząć ten wątek a nie próby importu z Japonii jakiegoś utopionego i świecącego w ciemności padła i to RHD :?
Bier rób i się ciesz. A dla tych co to 76/78/79 nie wystarcza są też wersje extra long :mrgreen:
ObrazekObrazek

Dłuższa o 40 cm

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: finger »

Nie zrozumiałem Twojego postu :D

Awatar użytkownika
Norick
Posty: 1333
Rejestracja: 07 gru 2008, 02:58
Auto: Haluks kozow?z
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: Norick »

Pokazuję i objaśniam..
Zaczynasz od tego że chcesz importować samochód nawet z Japonii a nie piszesz czy nowy, czy stary rzęch i jakie masz na to fundusze. Wziąłem pod uwagę że może używany ale niewiele, bo nikt o zdrowych zmysłach nie ciągnie starego rzęcha z kierą po prawej stronie, który może być popowodziowy i dodatkowo jeszcze posiadać inne dziwne cechy skoro na naszym kontynencie jest sporo różnych padlin w przystępniejszych cenach. Pomijam fakt że w Japoni wszystkie sprzedawane samochody wyglądają jak nowe bo taki jest wymóg rynku. Potem się okazuje że niewiele używany to też on nie będzie bo fundusze nie te. A na koniec wyskakujesz że własciwie to masz fajny samochód tyle że go jeszcze nie masz.
Hmm to ja rozumiem że właściwie nie rozumiem czego Ty nie rozumiesz?
Brać go, pojeździć i upgrade'ować w/g własnych potrzeb.
Zdjęcia dla przykładu że i HZJ 76 może być dłuższy
Jesli nie wyraziłem sie jasno proszę o wiadomość :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: Rokfor32 »

J73 do spania w środku jest za krótki. Robia ludziska różne karkołomne opcje zabudowania wnętrza w taki sposób, aby przestrzeń do spania sięgała na przednie fotele - ale to nadal nie jest jakoś specjalnie wygodne.

Do spania w środku i z dzielnością terenowa dużą to jest 4runner - przy tym samym rozstawie osi, co J73 jest o 7 cm szerszy na rozstawie kół, i z 10 cm niższy. na górskich trawersach niejedna J7 już się przez dach przewaliła - o 4R jeszcze nie słyszałem ... :wink:

4r to inny typ auta - to po prostu duże kombi, tyle że na ramie. Skutkiem czego kabina jest jak buda dla jamnika - ciasna, ale długa. Standardowe złożenie tylnej kanapy to 170 cm długości płaskiej podłogi, a wywalenie siedzisk tylnej kanapy (samych siedzisk, oparcia zostają) pozwala przedłużyć przestrzeń do spania do 220 cm.

Jak nie pasi komu IFS - można wywalić przedni niezależny zawias, i zapodać sztywny most z J7. Jeździ kilka takich autek po kraju. Generalnie - dużo można z tym modelem podziałać - bo bazę można zanabyć w sensownym stanie w okolicach 10 tysi, więc odpowiednio więcej szelestów zostaje na dozbrojenie.

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: jezus »

Za wspomniane wcześniej 30 tysia plus coś tam na dozbrajanie ( plus minus 20 tysia).... spokojnie można kupić ogarniętą , dozbrojoną i sprawdzoną hdj 80. Półka wyżej w komforcie kulania po szutrach i terenie niż 70-ka. Spanie dla dwojga bez składania przednich fotele.... ale co się będę rozpisywał o wyższości 80-ki nad 70-ką... każdy ma swoje racje.... :mrgreen:

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: finger »

80tkę odrzuciłem. Norick, dla mnie tema jest jeszcze tak mocno "otwarty", że bardziej zastanawiam się nad podejściem niż nad tym, ile kasy mogę wydać.

Rokfor a zrobisz mi przeróbkę IFS na sztywny most z przodu? Bo to łatwo się mówi, że "się da" tylko musisz mieć jeszcze kto to zrobić...bo praktyka jest taka, że w Polsce ciężko o dobrego mechanika do zwykłych osobówek a co dopiero do takie rzeźby...

A jak w 4runnerze jest z reduktorem i skrzynią? Taki sam gównolit jak w KZJ95? Bo jak tak to nei chcę :)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: Rokfor32 »

4Runner ma reduktor łańcuchowy, ale bez centralnego dyfra. generalnie, psuje się to na tyle rzadko, że te reduktory sa do zanabycia po ... 2 stówki ... :mrgreen:

Łańcuch jest taki sam jak w J9 - tyle że nie pracuje stale, więc się i nie zużywa. generalnie nie mam większych zastrzeżeń.

Zresztą - jak byś bardzo chciał, to jest też opcja zapodania reduktora na kołach zębatych - nie z toyoty, bo choć takowe są, to akurat do 4R nie są dobra opcją (z hila pracowały ze słabszymi skrzyniami, z J7 czy J8 jest za dużo rzeźbienia ze względu na przestawienie na prawo tylnego napedu).

Ale - były też inne auta - poza toyotą - które jeździły na skrzynkach Aisin R151F :wink: I takowe reduktory pasują bolt on do reszty napędu toi - no może poza rozstawem śrub na flanszy wału, ale to nietrudne do ogarnięcia.

Swap na przednią sztywną oś jest u mnie jak najbardziej do zrobienia.

Ino - sie najpierw lepiej przymierz do tego modelu. 4r to nie jest wózek wyprawowy dla ludzi powyżej 180 cm wzrostu ... :wink: Generalnie - siedzi się w tym bardziej jak w osobówce, niż w terenówce :wink:

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: finger »

Mam 182cm :D 4runnera raczej odpuszczę.

Gałka, ile Ty masz wzrostu chłopie? Jakieś przemyślenia na temat spania w 73? Ciasno bardzo?

Dla mnie auto po rozłożeniu spania ma być tak samo przestronne jak wyprawowy namiot. Na niczym więcej mi nie zależy. Jakbym chciał wygodne i przestronne auto to bym zdecydowanie kupił delicę 4x4. Miejsca jak w vanie, reduktor i prawdziwy napęd 4x4. Mi zależy na dzielności terenowej i wytrzymałości autka. Byliśmy w Rumuni to śmigając po połoninach trzeba było bardzo uważać zamiast się rozglądać jak tam pięknie :evil:

Chyba jednak zostanę przy 73ce. Sebastian mi odradza BJ'tę. Naprawdę lepiej KZJ73? Resor mnie nie przeraża, wg mnie po asfalcie i szutrach się bardzo wygodnie leci. jedynie wszelkie poprzeczne nierówności powodują wypadanie plomb z zębów :)

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: BOCIAN »

Z J7 przeszliśmy płynnie na spanie :-) Ale pociągnę wątek...
Mam 195cm wzrostu - przez wiele lat na wyjazdach spałem w Discovery mk1 - da się! Nie wykluczałbym zatem, że w 73 się nie da ...

Jedno z tego wiem - gdybym miał Twój dylemat kupna - to nawet wiedząc, że spanie w 73 będzie trudne - wybrałbym to auto, od znajomego, auto które znam i mniej więcej wiem, czego się po nim spodziewać, niż długą wersję, od Pana Henia szrociarza ....

Dodatkowo, wykombinowałbym wysówaną podłogę z grubszej sklejki, albo na jakimś zawiasie - tak by wychodziła z bagażnika po otwarciu drzwi. Dorobiłbym do tej podłogi 3 podpory o zmiennej wysokości podparcia, tak bym stosownie do kształtu podłoża mógł tą podłogę wypoziomować i stabilnie podeprzeć. Używając tropika sarego namiotu, oraz kupionych w Decathlon tyczek namiotowych składanych - zbudowałbym namiotowe zakrycie tej części tylnej auta, od dachu do końca wysówanej podłogi. Taki patent pozwoli Ci używać w namiocie np webasta, spać wygodnie wyciągając nóżki. Naomiast po spakowaniu, będziesz miał super sprawne terenowo autko ...

Najważniejsze to patrzeć na jasną stronę życia :-)

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: finger »

:)

to autka kolega kupił na części więc to też nie jest tak, że to super okazja. Jedynie tanio. Natomiast ja do 73ki przymierzam się tak czy tak. Teraz mam tylko dylemat jaki silnik 8)

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: BOCIAN »

Swoją drogą Rockfor przytaczał coś o 4Runner
A na alledrogo jest jakaś nieźle wyglądająca sztuka 2,4td, w dobrej cenie ...
Konwersję przodu na sztywny zrobić ... i fajne auto

Troxil
Posty: 165
Rejestracja: 08 lut 2014, 13:00
Auto: GRJ 120
Jeep Cherokee
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: Troxil »

Jeżeli do 4runnera można wsadzić most z przodu to do 120 też można ?????????? Ktoś to robił lub ma ???? Bo ze spaniem w 120 problemów nie mam.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: Rokfor32 »

Do każdego można - tyle że do J12 trzeba go po prostu zrobić customowo (grucha po lewej, i dopasować długość półosi). Plus dopasowanie przekładni kiery, bo listwa sie nie nadaje do obsługi sztywnego mostu.

Tyle - że w J12 jest to akurat zabieg w stylu "przerost formy" - J12 ma dobrze dobrana listwę (wytrzymałościowo), i poprawnie skonstruowane sworznie zwrotnic - sie to po prostu nie psuje, więc taki swap to bardziej dla zasady, i że się da :wink: . Co inne J9, gdzie generalnie cały przód jest niedowymiarowany, i są z nim problemy.

Troxil
Posty: 165
Rejestracja: 08 lut 2014, 13:00
Auto: GRJ 120
Jeep Cherokee
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: Troxil »

Dzięki za odpowiedź, to było tylko zdziwienie, bo faktycznie się nie psuje, więc po co, przeróbka sens miałaby żeby wykluczyć elektronikę... A 120 i 4runner to chyba ta sama konstrukcja. Ale kiedyś uderzyłem
na tyle mocno lewym kołem, że kiera się przestawiła ok 30 stopni i nie mogłem jechać bo elektronika dostawała bzika i hamowała auto... Co wtedy?

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: BOCIAN »

Wtedy ...
Podpalic, zeby w rece wroga nie poszlo :-)

ODPOWIEDZ