Jakiego LC szukać ?
Moderator: luk4s7
Re: Jakiego LC szukać ?
Zgadza, że z mniejszymi kołami to nie współpracuje.
Czytam co tylko mogę na forum i zaczynam się zastanawiać czy ewentualną zmianą pojazdu nie zrobię sobie więcej złego niż dobrego.
Toyoty też miewają sporo usterek (zwłaszcza te młodsze roczniki) a koszty napraw spore.
W obecnym samochodzie wiem co mam, a tak od nowa musiałbym się uczyć auta i doprowadzać wszystko do porządku.
Czytam co tylko mogę na forum i zaczynam się zastanawiać czy ewentualną zmianą pojazdu nie zrobię sobie więcej złego niż dobrego.
Toyoty też miewają sporo usterek (zwłaszcza te młodsze roczniki) a koszty napraw spore.
W obecnym samochodzie wiem co mam, a tak od nowa musiałbym się uczyć auta i doprowadzać wszystko do porządku.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Jakiego LC szukać ?
Akurat J7 to chyba najbardziej dopracowany model, jaki kiedykolwiek wyprodukowano. Naprawdę wysoce niezajebliwe, i chyba nie trzeba tu nikogo o tym przekonywać.
Ale - wiek robi swoje. Plus (najczęściej) dosyć mętna historia wozów sprowadzanych do nas. Naprawy nie są tanie, szczególnie że dosyć często zdarza się "kumulacja" problemów spychanych przez kolejnych poprzednich właścicieli. Ale raz naprawione, starcza znowu na długo. Temu opcja "kupić zadbany - i jechać na koniec świata" - to raczej w kategoriach sf. Owszem - czasami trafiają się zadbane egzemplarze - ale nieczęsto, i nietanio. A i tak tego typu autem trzeba najpierw nakręcić lokalnie "parę" tysi, i to niekoniecznie po czarnym, żeby wyszło co ma wyjść - a dopiero tak sprawdzonym wozem wybierać się dalej.
Wielu userów na tym forum użytkuje J7, pakując w nie górę forsy - ale to wymaga przestawienia se w główce jednej istotnej zapadki: takie inwestycje nigdy nie mają się szans zwrócić, w senie przy ewentualnej odsprzedaży auta, należy więc przyjąć do wiadomości że auto takie jest "na dożywocie". W sensie, że pakujemy kasę po to - żeby mieć proste, niezajebliwe i łatwo naprawialne gdziekolwiek żelazo - o wartości (sumarycznie) często przekraczającej niejedno nowe z salonu. A cała impreza ma sens nie dlatego - że mamy jakieś sentymenty - ino dlatego, że obecnie nikt już nie produkuje wozów wg. takowej filozofii - wg. której stworzono serię J7 A która sprawdza się idealnie w dalekich podróżach z dala od cywilizacji.
Ale - wiek robi swoje. Plus (najczęściej) dosyć mętna historia wozów sprowadzanych do nas. Naprawy nie są tanie, szczególnie że dosyć często zdarza się "kumulacja" problemów spychanych przez kolejnych poprzednich właścicieli. Ale raz naprawione, starcza znowu na długo. Temu opcja "kupić zadbany - i jechać na koniec świata" - to raczej w kategoriach sf. Owszem - czasami trafiają się zadbane egzemplarze - ale nieczęsto, i nietanio. A i tak tego typu autem trzeba najpierw nakręcić lokalnie "parę" tysi, i to niekoniecznie po czarnym, żeby wyszło co ma wyjść - a dopiero tak sprawdzonym wozem wybierać się dalej.
Wielu userów na tym forum użytkuje J7, pakując w nie górę forsy - ale to wymaga przestawienia se w główce jednej istotnej zapadki: takie inwestycje nigdy nie mają się szans zwrócić, w senie przy ewentualnej odsprzedaży auta, należy więc przyjąć do wiadomości że auto takie jest "na dożywocie". W sensie, że pakujemy kasę po to - żeby mieć proste, niezajebliwe i łatwo naprawialne gdziekolwiek żelazo - o wartości (sumarycznie) często przekraczającej niejedno nowe z salonu. A cała impreza ma sens nie dlatego - że mamy jakieś sentymenty - ino dlatego, że obecnie nikt już nie produkuje wozów wg. takowej filozofii - wg. której stworzono serię J7 A która sprawdza się idealnie w dalekich podróżach z dala od cywilizacji.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2514
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Jakiego LC szukać ?
landek nie szuka serii 7 tylko dupowozu do ciągania przyczepy a 70 się do tego nie nadaje
wg mnie zamiana z patrola z 6,5 GM może być tylko na zadbaną J100 lub coś nowszego
wg mnie zamiana z patrola z 6,5 GM może być tylko na zadbaną J100 lub coś nowszego
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2514
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Jakiego LC szukać ?
a i jeszcze jedno żadna toyota nie wytrzyma takiego traktowania jak patrola,
jeśli toyota pracuje w konfiguracji zbliżonej do fabrycznej to dużo wytrzyma
ps. a może do patrola wrzuć węższe koła
jeśli toyota pracuje w konfiguracji zbliżonej do fabrycznej to dużo wytrzyma
ps. a może do patrola wrzuć węższe koła
Re: Jakiego LC szukać ?
Gdybym zdecydował się na Toyotę 100 to z tego co wyczytałem na forum:
- spalanie podobne do 6.5 TD GM
- większy komfort (głośność w kabinie)
- większe prędkości przelotowe
- większa awaryjność zawieszenia(pneumatyka) i mostów
- silnik o niewiadomym, najprawdopodobniej dużym przebiegu
- większy dostęp do serwisów na wyjazdach (auto oryginalne)
- zakup rocznika 2003-2004 około 60.000 + nieznana ilość szelestów na doprowadzenie do stanu używalności
co więcej....
- spalanie podobne do 6.5 TD GM
- większy komfort (głośność w kabinie)
- większe prędkości przelotowe
- większa awaryjność zawieszenia(pneumatyka) i mostów
- silnik o niewiadomym, najprawdopodobniej dużym przebiegu
- większy dostęp do serwisów na wyjazdach (auto oryginalne)
- zakup rocznika 2003-2004 około 60.000 + nieznana ilość szelestów na doprowadzenie do stanu używalności
co więcej....
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Jakiego LC szukać ?
Się mi wątki pomylnęły ...
A w temacie - a może opcja "małej" zmoty? Poważnie piszę. W Isla też ludziska mieli problem ze zbyt delikatnymi przednimi mostami w J100 - i ze zbyt gównianymi napedami patroli GR. Więc ... miksowali te auta
Czyli do patrola długiego był wkładany kompletniutki naped HDJ80 lub HDJ100.
Teraz masz zapodany GM - ale to jednak nie całkiem to samo co skrzynka i reduktor J100.
A w temacie - a może opcja "małej" zmoty? Poważnie piszę. W Isla też ludziska mieli problem ze zbyt delikatnymi przednimi mostami w J100 - i ze zbyt gównianymi napedami patroli GR. Więc ... miksowali te auta
Czyli do patrola długiego był wkładany kompletniutki naped HDJ80 lub HDJ100.
Teraz masz zapodany GM - ale to jednak nie całkiem to samo co skrzynka i reduktor J100.
Re: Jakiego LC szukać ?
Co do zmot to lepszego połączenia pewnie nie znajdę (bynajmniej nie za te pieniądze, bo nowy silnik LC kosztuje pewnie sporo więcej no i ma elektronikę).
Myślałem nad czymś bardziej seryjnym.
Myślałem nad czymś bardziej seryjnym.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Jakiego LC szukać ?
Seryjne to im nowsze - tym bardziej naładowane elektroniką ... A im starsze - tym bardziej zardzewiałe ...
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Jakiego LC szukać ?
HDJ 80 na mostach od Patrola Y61 i z jego przekładnią kierowniczą - To ideał ale mucios szelestos.
No i zmota a do tego trzeba magika. Choć z z drugiej strony - w miarę ogarnięta blacharsko i silnikowo HDJ80 pewno ze 30 koła, graty od Parcha ze 4 koła. Dedykowane wachacze, wały + inne pierdoły z 5 kół i robota pewno z 10-15 koła i jest autko marzeń. Mimo mojej awersji do modelu 80 to coby nie mówić zestrojenie układu silnikowo napędowego + ergonomia i komfort wnętrza - jedno z nalepszych w historii. Tylko waga będzie ponad 3T.
No i zmota a do tego trzeba magika. Choć z z drugiej strony - w miarę ogarnięta blacharsko i silnikowo HDJ80 pewno ze 30 koła, graty od Parcha ze 4 koła. Dedykowane wachacze, wały + inne pierdoły z 5 kół i robota pewno z 10-15 koła i jest autko marzeń. Mimo mojej awersji do modelu 80 to coby nie mówić zestrojenie układu silnikowo napędowego + ergonomia i komfort wnętrza - jedno z nalepszych w historii. Tylko waga będzie ponad 3T.
Re: Jakiego LC szukać ?
Są przecież dostępne przełożenia mostów 3,54 i długa piątka 0,66 do Patrola żeby wykorzystać potencjał niskoobrotowego silnika 6,5TD. Co prawda swoje kosztują ale na pewno taniej niż nowe auto plus pakiet startowy....LANDEK pisze:Zgadza, że z mniejszymi kołami to nie współpracuje.
Czytam co tylko mogę na forum i zaczynam się zastanawiać czy ewentualną zmianą pojazdu nie zrobię sobie więcej złego niż dobrego.
Re: Jakiego LC szukać ?
3,54 już mam, nad piątką się zastanawiam...
Re: Jakiego LC szukać ?
Zastanawiam się czy przy szybkiej piątce nie będzie za dużej różnicy między 4 a 5 biegiem.
Re: Jakiego LC szukać ?
Jeśli 0,66 to za dużo to jest jeszcze 0,74
Wystarczy sobie znaleźć w sieci kalkulator przełożeń, wpisać obroty silnika, rozmiar opony, przełożenie mostu i skrzyni , porównać z bieżącymi osiągami i wybrać nowe odpowiednie 0,66 czy 0,74
Wystarczy sobie znaleźć w sieci kalkulator przełożeń, wpisać obroty silnika, rozmiar opony, przełożenie mostu i skrzyni , porównać z bieżącymi osiągami i wybrać nowe odpowiednie 0,66 czy 0,74
Re: Jakiego LC szukać ?
Problem w tym, że nie wiem do końca jakie przełożenie mam teraz, a i z dostępnością dowolnych przełożeń nie jest chyba łatwo. Z tego co pamiętam różne przełożenia są oferowane do różnych silników (chyba, że nie ma to znaczenia i każde przełożenie pasuje do każdej skrzyni).
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Jakiego LC szukać ?
Może na dopakowanym aucie. HDJ80 nie przekracza 2,5T, a zamiana mostów na parchowe nie zwiększy masy o pół tonyfrancek pisze:[...]Tylko waga będzie ponad 3T.
Masa ma swoje plusy - daje komfort. W porównaniu do J8 czy długiego parcha tone lżejsze J7 są jak taczka - nawet te LD, na sprężynach