95 czy 105 ??

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: francek »

Absolutnie nie :) Moja 80-tka niczym nie odbiegała od mediany tego pojazdu. Dość dużo podróżuję z ludźmi i jeszcze nie spotkałem tego typu, który by sie nie psuł. Tam nie ma mostów ! Rozwiązania techinczne są z d....y jak na masę tego klocka. Owszem jest jedna fajna 80-tka, którą rzeczony autor po powrocie z Afryki postawił na Patrolu :D i teraz w miarę fajnie mu to jeździ. Ale za taką kasę jaką kosztuje ta rzeźba to można już co najmniej 1/5 Afryki przemierzyć.
Jak powiadam uroki ziemi radomskiej jednak wciąż nie końca są zbadane :mrgreen:

Awatar użytkownika
czakolo
Posty: 175
Rejestracja: 16 cze 2010, 21:21
Auto: VZJ95L'97,
FZJ80L'97
Kontakt:

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: czakolo »

i ja dorzucę swoje trzy grosze... nie powiem co Ty masz wybrać, ale podzielę się co ja wybieram, co prawda nie chce mi się rozpisywać dlaczego...
jak jadę na wyprawę (długą wycieczkę), bez szaleństw, to zawsze wybieram 95 (kultura jazdy jest fajniejsza), na co dzień i do szaleństw weekendowych na pustyni nie ma nic lepszego od mojej J8 (a 105 powinna być nawet lepsza). 95 nigdy w życiu nie wytrzyma takiego katowania jak 80, a 80-tka nigdy w życiu nie będzie tak przyjemna na asfaltach i szutrach jak 95 czy 120...
Pozdrawiam i powodzenia,

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: proto »

francek pisze:Tam nie ma mostów ! Rozwiązania techinczne są z d....y jak na masę tego klocka.
Powiedz Francek dla potomności co się psuje w przednim moście a co w tylnym tak żeby fachowo zwrócić uwagę użytkownikom 80tki na możliwe problemy w eksploatacji.

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: Remiołek »

Odpowiedź będzie brzmiała: noo, ten, noo mosty :idea: .

Kolega namawiał mnie kiedyś na Disco I. Jeden z najważniejszych atutów dotyczył mostów. Bo, cytuję: "Są tanie jak barszcz, więc kupisz sobie dwa, a wymianę raz na rok zrobisz sam i będziesz dalej jeździł". Jemu też psuły się ... mosty :mrgreen: .

Awatar użytkownika
oskar
Posty: 437
Rejestracja: 06 lut 2010, 16:33
Auto: KDJ95'02
Kontakt:

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: oskar »

endurance pisze:pytaj śmiało!!! bo nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi :)
Nie wiem jak to jest z przepisami, ale w Niemczech jest pełno firm które przerabia w taki sposób samochody, a w tym konkretnym przypadku przerabia samochód autoryzowany dealer Toyoty.
Problem z D4D tylko ja miałem lub tylko ja o tym otwarcie napisałem (tu masz 4 strony), konkretnie szyna wtrysku, ale czy i ile było podobnych przypadków tu niech wypowiedzą się "Codzienni Naprawiacze".
Tylko pamiętaj problemy z paliwem dzielą się na 3 odmiany
1. brud - w postaci zanieczyszczeń mechanicznych i/lub wody
2. za mało siarki - nie ma smarowania
3. za dużo siarki - siarka pokrywa wtryski, czujniki i zjada
Najgorszy jest przypadek 3. występujący na wschodzie (to wiem), nie ma na to żadnego filtra (znaczy podobno jest, ale $$$) resztę przypadków stosunkowo łatwo można zwalczyć stosując odstojniki, dodatki do paliwa, częstą wymianę filtra.
Optymistyczne jest to, że właśnie podróżnicy którzy jadą dookoła świat wybierają D4D, myślę, że mają to przemyślane.

chętnyodpowiadacz
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja też co nieco skrobnąłem :wink: http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... t%C5%82oka" onclick="window.open(this.href);return false; na te 35 tys. km bym celował w 105 albo długie siódemki, bo 95 ma IFS i składające się, na szczęście nie mi, sworznie dolne :wink:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: seburaj »

a ja bym celował w normalną setkę :mrgreen:
J100 potaniały i sa już w rozsądnych pieniądzach, a jak sie kupi taka juz po wybuchu przedniego dyfra to długo posłuzy :wink:

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: Zaparka »

Seburaj a ile kosztuje dobry remont przedniego dyfra, po wybuchu?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: seburaj »

nie wiem, moja była juz po wybuchu, juz zrobiona :wink:
tylko patałachy nie pospawali obudowy i sie olej na poduszke dyfra podlewał
a ogledziny pęknięcia jednoznacznie wskazywały na strzał "od wewnątrz" :mrgreen:

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: Zaparka »

A co powoduje, ze obudowa popeka?
Myslalem, ze wybuch myslis,ze sie wewnatrz zmiela tryby.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: seburaj »

w moim przypadku chyba (ale tak tylko domniemuję na podstawie obrażeń) wybuch był dynamiczny, a szczątki (odśrodkowo) nadpękły obudowę :mrgreen:

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: Jerzy23 »

seburaj pisze:a ja bym celował w normalną setkę ....
Prawda to. Auto bardziej praktyczne niz HZJ105, dyfrow przednich nie obawial bym sie zabardzo, ale stan przedniej zawiechy przed wyjazdem na dalsza wyprawe to radze sprawdzic 8)

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: seburaj »

tym bardziej, ze za cztery, piec dych kupi sie juz fajną setke - czego nie mozna powiedziec o 105, ani o przyzwoitej 80 :mrgreen:

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: proto »

seburaj pisze: moja była juz po wybuchu, a ogledziny pęknięcia jednoznacznie wskazywały na strzał "od wewnątrz" :mrgreen:
Wczesne wersje J100 miały przedni dyfer 2 satelitowy :? potem zmieniono go na 4 satelitowy 8)

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: Jerzy23 »

Proto, a wiesz moze od kiedy sa dyferencjaly 4 satelitowe w J100? W sensie od ktorego roku.

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: proto »

Jerzy23 pisze:Proto, a wiesz moze...
Proto wie :mrgreen:
Od 8/2002 FL1

ODPOWIEDZ