95 czy 105 ??

Moderator: luk4s7

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: Remiołek »

@henryczku, sięgnę do ekonomii.

Mam resoraka. Strzeliło mi pióro (w sumie 3, ale co tam, piszemy o jednym z tyłu) . Wg. Toyodiy drugie pióro kosztuje od 150 do 186 euro (cena jest różna dla strony pasażera i kierowcy). Cały resor kosztuje 656,74 euro. Bez tulei i wieszaków oczywiście.

Miałbym J8 na przykład. Dwie sprężyny OME +200kg kosztują średnio 850 zł.

Poza ekonomią, choć niekoniecznie. Jazda resorakiem bywa komfortowa (paraboliczne resory, żadnych luzów, można pokombinować z dołożeniem Panharda, itp). W przyrodzie raz wystąpiło takie auto na sprzedaż. Naprawa pióra, a raczej jego wymiana jest prosta dla średnio ogarniętego kowala w dalekim kraju. Coś się znajdzie, mniej więcej dopasuje (mniej z reguły) i pokula dalej. Jeśli jednak masz takie zawieszenie jak ja (co jest tylko moją winą) to doprowadzenie go do stanu gdzie auto będzie prowadzić się dobrze jest kosztowne.

Sprężyna daje więcej komfortu, mniej daje po kieszeni.

Awatar użytkownika
Emek
Posty: 472
Rejestracja: 10 paź 2012, 17:59
Auto: HZJ76,Yamaha SR500
Kontakt:

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: Emek »

Remiołek pisze: Jazda resorakiem bywa komfortowa (paraboliczne resory, żadnych luzów, można pokombinować z dołożeniem Panharda, itp).
Komfort jest sprawą względną. Jakiś czas ujeżdżałem Defendera na sprężynach i po przesiadce na resoraka zauważyłem gigantyczną poprawę komfortu :lol: . Trochę buja na poprzecznych nierównościach ale nie żeby jakiś dramat.

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: Remiołek »

W kategoriach dalej, więcej i jeszcze dalej i jeszcze więcej stawiam na resor. Mimo ekonomii. Santana Anibal, Iveco Massif, "roboczo-wschodnie" Toyoty- wszystko się buja na resorach.

henryczek
Posty: 22
Rejestracja: 02 lut 2013, 16:43
Auto: Na razie brak :(
Kontakt:

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: henryczek »

Ok dzięki za opinie. Myślałem aby auto zawiesić na resorach z tyłu i sprężynach OME(+50mm) + amortyzator OME(+50-150kg) z przodu, co o tym myślicie :?:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: seburaj »

a auto juz wybrałeś w tym dziwnym castingu, czy przeoczylem ? :lol:

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: Remiołek »

henryczek pisze:Ok dzięki za opinie. Myślałem aby auto zawiesić na resorach z tyłu i sprężynach OME(+50mm) + amortyzator OME(+50-150kg) z przodu, co o tym myślicie :?:
Wiele "roboczych" aut tak ma. Ja też sobie ubzdurałem taką modyfikację swojego strucla. Z przodu sprężyna dla trochę większego komfortu i obniżenia kosztów, tył pozostawiony na resorach (z tyłu mam zakładane poprzedniej zimy resory OME +200 kg- tyle waży 10 skrzynek piwa, a dzięki temu mogę wozić 30). Był plan postawienia całego auta na sprężynach (zobacz projekt Addamsa, znaczy Kylona i Addamsa, znaczy w aucie Addamsa robionym przez Kylona), ale resory miałem do wymiany na już i cieszę się, że tak zostanie.

henryczek
Posty: 22
Rejestracja: 02 lut 2013, 16:43
Auto: Na razie brak :(
Kontakt:

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: henryczek »

A będzie jakaś różnica między resorem a sprężyną w terenie :?: znacie jakieś firmy produkujące dobre resory ? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: Addams »

Henryczek, poczytaj sobie to forum może w wolnych chwilach bo zadajesz... głupie pytania. Odpowiedzi na nie znajdziesz podczas nawet pobieżnej lektury, a co dopiero przy uważnej.

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: Remiołek »

henryczek pisze:A będzie jakaś różnica między resorem a sprężyną w terenie :?: znacie jakieś firmy produkujące dobre resory ? :mrgreen:
Co do pierwszego pytania proponuję odpowiedzieć sobie przez osobiste porównanie. Pogadaj z ludźmi, spotkaj się w realu i poproś o przejażdżkę autem z resorami i autem ze sprężynami.

Co do drugiego pytania masz już część odpowiedzi w jednym z moich postów. Wymieniłem tam OME. Jest jeszcze Ironman i jeszcze jest ... wszystko znajdziesz na forum.

Zapytałeś wcześniej o to, czy proponowany przez Ciebie zestaw zawieszenia będzie OK. Odpowiem, nie wiem. Nie wiem jakie modyfikacje wpływające na wagę auta planujesz. Jaki zderzak z przodu i z tyłu, czy będzie wyciągarka, jaka wyciągarka, czy będzie zabudowa, ile będzie ważyć, czy będzie bagażnik dachowy, ile kg cywilizacji potrzebujesz do przeżycia podczas wyjazdu, czy planujesz stałe obciążenie, czy nie (bo jak założysz zestaw + 400 kg przeznaczony do stałego obciążenia, to po zdjęciu szpeju oraz jazdy na pusto porównanie do pingponga staje się jedynym właściwym) ... jeszcze chwilę tak można.

Awatar użytkownika
Norick
Posty: 1333
Rejestracja: 07 gru 2008, 02:58
Auto: Haluks kozow?z
Kontakt:

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: Norick »

seburaj pisze:a auto juz wybrałeś w tym dziwnym castingu, czy przeoczylem ? :lol:
To barrrdzo ważne pytanie......bo może ten resor skończy w Pandzie.
Zeznawaj Henryczku nic się nie krępuj...cóż przykulo Twą uwagę że już w przeróbki brniesz?
Proszę, wręcz blagam w imieniu swoim i większości...nie trzymaj nas w niepewności :mrgreen:

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: 95 czy 105 ??

Post autor: proto »

henryczek pisze:A będzie jakaś różnica między resorem a sprężyną w terenie :?:
Henryczku, specjalnie dla ciebie: http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... 45#p148945" onclick="window.open(this.href);return false;
Dotkiesz sobie i zrozumiesz różnice w lot :mrgreen:

ODPOWIEDZ