J95 czy J120

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: Kwieczor »

gajdus pisze: ale Niemcy trochę inaczej dbają o samochody, maja "troszeczkę"lepsze drogi i często serwisują tylko w aso. Co o tym sądzicie?

tiaaa - tylko auta utrzymane w w/w sposób kosztują "u Niemca" drożej niż w Polsce i sprzedają je z rzeczywistymi przebiegami po 300-400 kkm...
"okazje cenowe" masz u Turka, który federalne przepisy o odpowiedzialności sprzedawcy za ukryte wady, kręcony licznik, ukryte ślady kraksy mają w głębokim poważaniu i kombinują lepiej niż polskie komisy...

gajdus
Posty: 19
Rejestracja: 24 sty 2013, 23:16
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: gajdus »

Kwieczor pisze:
gajdus pisze: ale Niemcy trochę inaczej dbają o samochody, maja "troszeczkę"lepsze drogi i często serwisują tylko w aso. Co o tym sądzicie?

tiaaa - tylko auta utrzymane w w/w sposób kosztują "u Niemca" drożej niż w Polsce i sprzedają je z rzeczywistymi przebiegami po 300-400 kkm...
ja tam wolę mieć przejechane 300-400kkm i tyle mieć naliczniku, niż mieć przejechane 1mkm i na liczniku mieć 200kkm ;-) a co do ceny to tak jak pisałem nie sadze żeby zakup w Niemczech wyszedł mi taniej niż w PL. Sądzę, że auto będzie pewniejsze. Za J95 powinienem się chyba wyrobić w Niemczech w 50 tys PLN?

ArekM
Członek Zarządu
Posty: 195
Rejestracja: 23 sie 2009, 22:39
Auto: KZJ70-'96/'22, KDJ150-'12.
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: ArekM »

Możesz szukać u Niemców, ale nie wiem czy to jest tak do końca idealne rozwiązanie.
Na Forum stoi kilka 95 i zawsze możesz z właścicielami pogadać. A nóż - widelec coś znajdziesz :wink:.

Pabur
Posty: 41
Rejestracja: 17 sie 2012, 19:06
Auto: Szukam KZJ95 lub HJ61, HDJ80...
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: Pabur »

Uważam że za ok 50tyś to 120 tylko krótką można znaleźć jest kilka krótkich z polskiego salonu, podane że bezwypadkowe, całkowicie serwisowane, 1 właściciel itp. itd. długiej w dobrym stanie za 50 tys ciężko będzie znaleźć a nawet może się nie dać.

J95 byłaby fajna tylko w tej chwili nie widzę w ładnym stanie czy za 30 czy za 50 po prostu w tej chwili nie ma, sam szukam już długi czas. Wtryskiwacze w D4D wg. opinii znających się bardziej są mocno wrażliwe na jakość paliwa.

Jeśli chodzi o sprowadzenie oczywiście samemu jest najlepiej bo wiadomo co się kupuje, można sprawdzić itp. jednak wg. mnie nie ma możliwości żeby taki samochód (120 lub 95) w bardzo dobrym stanie bez oszustw za granicą kosztował mniej lub nawet podobnie jak u nas za granicą samochody dobre są droższe i to sporo (95 minimum 40tyś 120 minimum 70tyś).

Oczywiście jak zawsze zdarzają się okazje i wyjątki...

gajdus
Posty: 19
Rejestracja: 24 sty 2013, 23:16
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: gajdus »

no to temat 120'ek zamykamy ;-)
trzeba szukać 95, nie pali się strasznie, mogę poczekać na jakaś fajną sztukę, a to że w Niemczech trzeba by na nią wydać 40 tys. nie robi wielkiego problemu tak jak napisałem w pierwszym poście: budżet jest ~50 tys, ważne żeby było niedobite. Tylko nie jest to golf żeby w każdej gazecie niemieckiej było ich 15 i może się okazać że pojadę do germani i nic nie znajdę:| a blisko nie mam bo do samej granicy 600 km :|

gajdus
Posty: 19
Rejestracja: 24 sty 2013, 23:16
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: gajdus »

a właśnie... wrzucałem to do odpowiedniego wątku, ale wrzucę jeszcze tu

http://allegro.pl/toyota-land-cruiser-3 ... 90732.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wiem, że przez internet stanu auta się nie sprawdzi, ale co o nim myślicie? może ktoś zna/oglądał?
Te całe dodatki co tam powstawiał to w ogóle warte uwagi? Czy lepiej jak by ich nie było? Nie wiem czy jest sens się tłuc czy od razu można sobie darować.

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: Zaparka »

Do ceny samochodu w Niemczech dolicz, podatek akcyzowy 18,6% i z sumy VAT 23% no i koszt transportu.
Najlepiej zkorzystac z f. ktora tam wozi klientow, niech rozezna podaz typu LC95 i przedstawi ci oferty,
jechac za granice i tam szukac jest napewno drozsze i moze sie zakonczyc niczym.
Zawioza cie, pokaza, pomoga zalatwic numery przewozowe, maja juz umowy zakupu przetlumaczone, trzeba jim zaplacic, ale w sumie sie chyba oplaca.
Moze jest tutaj ktos, kto skorzystal z oferty podobnej firmy?

gajdus
Posty: 19
Rejestracja: 24 sty 2013, 23:16
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: gajdus »

Zaparka pisze:Do ceny samochodu w Niemczech dolicz, podatek akcyzowy 18,6% i z sumy VAT 23%
VAT?! coś się pozmieniało czy jak? akcyza ok, ale vat'u to chyba się nie dolicza jak się ściąga używkę z uni? :O

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: Rafi »

gajdus pisze: Z tego co się doczytałem D4D w J120 ma problemy z wtryskami chociaż niby ten sam silnik to troszkę przerobiony i te troszkę dotyczy właśnie między innymi wtrysków, które niestety padają, a tanie nie są.
Dodatkowo J120 jest jak ktoś zauważył dużo nowocześniejszym autem, naszpikowanym elektryką która to sama w sobie nie poprawia bezawaryjności auta ;-)
i po trzecie J120 rzadko bywa w manualu

poprawcie jeśli się mylę
Poprawiam, bo się mylisz :wink: Pierwsze D4-D jest bardzo udane, na pewno po czasie wychodzi że lepsze w J9 niż 1KZ, które często miewały jednak problemy zgłowicami (często była to na życzenie, ale to inna historia). Takie D4-D znajdziesz w J9 o raz w J12 z początku produkcji. Potem odswieżony silnik miał wadę fabryczną, o czym jest bardzo dużo na forum. Sporo z tych aut jest po naprawie, a wada ta nie zdążyła się ujawnić. W przypadku aut w których był dany problem każdy przypadek rozpatrywałbym indywidualnie. Wtryskiwacze jak na wysokociśnieniowe wtryskiwacze w CR są trwałe. Co jednak wcale nie znaczy, że są bardzo trwałe. Generalnie jest tak, że tutaj też uogólnianie świadczy o niewiedzy i nie można oceniać tego układu po jednostkowych pzrypadkach. W silnikach z CR wystarczy jedno "złe" tankowanie, żeby wtryski się skończyły, może to być przy 30 tys, jak i przy 230. Wiadomo oczywiście, że im większy przebieg tym bliżej do ich końca, ale widziałem takie Denso, które służyły do 300 tys., a europejskich wtryskiwaczy wielu takich nie widziałem. Z reguły Denso służą dłużej niż wtryskiwacze Boscha, Sagema itd... Ale jest jedno ale- są nieregenorwalne i dwu lub trzykrotnie droższe. Około 2,5 tys. za sztukę. Z tego względu z tym budżetem polecam Ci szukać J9 z D4-D. Kupisz dobry wóz i będziesz miał niemały budżet na pakiet startowy. J12 jest bardziej komfortowa itd, ale bez przesady, jeżdżę i tym i tym nie jest to jakaś totalna różnica. A benzyna, potwierdzam, jest bardzo fajna, bezawaryjna, ale poniżej 15l w cyklu mieszanym zejść jest naprawdę ciężko. Co do naszpikowania elektroniką to raczej się nie zgodzę. J12 jest bardzo prostym autem jak na XXI wiek, różnice w stosunku do J9 to raczej elektronika pokładowa, w sensnie gadżety, a nie elektronika sterująca czymś w układzie napędowym, zawieszeniu, a przede wszystkim nie w napędzie. Poza tym z moich obserwacji wynika, że J12 może być nawet trwalsza pod względem zawieszenia, czy układu napęowego (skrzynia rozdzielcza, blokada tylnego mostu). Oczywiście wyjątkiem jest tu wersja z pneumatyką, komfortowa, ale do auta służącego do pracy nie polecam, bo ten układ może być awaryjny.

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: Zaparka »

Tu jest to dokladnie opisane
http://www.autokalkulator.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deklaracja VAT-24, niekiedy honoruja zwolnienie i nikiedy nie.
Mozna kupic samochod na fakture exportowa, gdzie VAT jest odliczony,
wtedy jest zprawa jasna.

gajdus
Posty: 19
Rejestracja: 24 sty 2013, 23:16
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: gajdus »

Zaparka pisze:Tu jest to dokladnie opisane
http://www.autokalkulator.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deklaracja VAT-24, niekiedy honoruja zwolnienie i nikiedy nie.
Mozna kupic samochod na fakture exportowa, gdzie VAT jest odliczony,
wtedy jest zprawa jasna.
znasz przypadek kiedy nie honorowali? w ciągu ostatnich 7 lat rejestrowałem 9 aut z UE i VAT-24 to formalność załatwiana w okienku wraz z płatnością trwa 15 min, nikt tam się nie zastanawia czy może nie obłożyć danego klienta vatem, no chyba ze masz auto z poza UE ;].

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: Zaparka »

Ja aut niesprowadzam, to nieznam, ale zapytam sie ksiegowego na czym to polega,
bo jemu sprowadzili uzywaanego Golfa i placil VAT.

gajdus
Posty: 19
Rejestracja: 24 sty 2013, 23:16
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: gajdus »

ja tez nie, ale że mam duża rodzinę, rejestrowałem import jako pierwszy, to potem wszystkich prowadzałem po urzędach :)
a gol mógł być np ze Szwajcarii wtedy się vat płaci chyba ;)

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: consigliero »

Przez analogię do motocykli, pojazd używany to taki który ma ponad 6 m-cy i ponad 6000 km. Niefrasobliwość w tym przypadku może doprowadzić do nieuznania takiego sprzętu jako pojazdu używanego , a to skutkuje koniecznością opłacenia VAT-u .

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: consigliero »

A taki przypadek znam z autopsji gdy nieświadomie wpisałeś sobie równo 6000 km, dobrze że motocykl był z anglii licznik był w małych a urzędniczka przyjęła moje wyjaśnienia co do pomyłki przy przeliczeniu z mili na kilometry

ODPOWIEDZ