Strona 5 z 122
Re: BJ42 - na oryginał
: 25 gru 2008, 17:25
autor: BigU
Waw !! robota jak marzenie
naprawiać paprawić i już lada dzień tylko przyjemniść, składanie
też może kiedyś się ogarnę i zrobię sobie miod na serce tyle ze nie wiem jeszcze jaką !?? ale będzie to Toyota !! tyle wiem.
powodzenia!!
Re: BJ42 - na oryginał
: 29 gru 2008, 10:47
autor: kylon
Od momentu kiedy zainteresowałem się Toyotami J4 było moim marzeniem. Jak wiadomo marzeń nie spełnia się od razu i trzeba wyczekać na odpowiedni moment. To będzie autko złożone z pasją. Kiedyś z taką pasją składałem Garbusy i się udawało. Teraz też tak będzie. Swego czasu pierwszego mojego Garbusa chciał kupić dealer VW w celu postawienia w salonie
Młody byłem i cieszyłem się nim dla siebie choć oferowana kasa nie była mała. Potem wyremontowałem kolejnego Garbusa i sprzedał się w jeden dzień w cenie 5-cio letniego wtedy mojego Land Cruisera.
Potem pięć lat temu była moja Toyka lecz prawdziwy remont czeka ją po czterdziestce. Mam w niej z głowy mosty i wiele innych elementów. Zostały wypiaskowane, polakierowane i złożone na nowych podzespołach.
Dwa lata temu zrobiliśmy ten pojazd. Szkoda tylko, że bez zdejmowania budy lecz taka była wizja.
http://www.wyprawa4x4.pl/go/_gallery/sh ... ery_21_p=1
Czterdziestki nie mogę się doczekać ale już wiem, że będzie ładna. Nic na hura
Re: BJ42 - na oryginał
: 29 gru 2008, 22:41
autor: kylon
Co druga część jest już nie do kupienia w naszym ASO. Dziś poległem na kilku drobiazgach z układu paliwowego. Domówiłem sparciałe osłony drążków skrzyni biegów oraz łapy sprzęgła. Moje zamówione graty z Aisina dotarły ale nie wiem jeszcze czy wszystkie i ile sztuk. Poduszki silnika oraz skrzyni biegów zamawiam w Australii. Ceny części idą w górę. Kilku zagranicznych partnerów przysłało już nowe wyższe cenniki
ASO też podnosi ceny
W domu po pracy w ruch poszedł Cif. Odchodzi czyszczenie elementów plastikowych wnętrza. Jutro wrzucę fotki przed i po czyszczeniu
Re: BJ42 - na oryginał
: 01 sty 2009, 18:41
autor: kylon
No i z taką to dokładnością odchodzi czyszczenie
Zdjęcie przedstawia dwa podobne elementy układu ogrzewania z tworzywa sztucznego. Jeden przed czyszczeniem, a drugi po. Jak widać również lakierowanie odchodziło bez zabezpieczenia elementów wnętrza. Na szczęście położono lakier na bród co teraz pozwala ładnie te części odczyścić.
Idę szorować dalej
Jest tego jeszcze trochę. Wyczyszczone elementy są zawijane w folie i będą czekały na montaż. Górny kawałek rury wyglądał dokładnie tak samo jak dolny
Re: BJ42 - na oryginał
: 05 sty 2009, 19:50
autor: kylon
Małe a cieczy
. Fotki tych samych części przed i po czyszczeniu
Dziś dotarły pierwsze graty Aisinowe specjalnie pod nas zamawiane.
Wytargałem już całą nagrzewnicę wewnętrzną. Tu będzie widać różnice
Re: BJ42 - na oryginał
: 05 sty 2009, 22:37
autor: Magnus
A masz jakiś specjalny patent na takie czyszczenie plastików? Czy zwykła woda, ludwik i gąbka?
Re: BJ42 - na oryginał
: 05 sty 2009, 22:42
autor: kylon
Cif czyni cuda
Do tego różne szczoteczki i gąbka.
Re: BJ42 - na oryginał
: 08 sty 2009, 17:54
autor: kylon
Dotarły kolejne elementy układanki
Kilka uszczelek oraz oryginalna antena do radia. Ale cieszą takie gadżety. Mogę też już zmontować kompletną podkładkę pod tablicę rejestracyjną. Wszystko z najmniejszych kawałeczków jest nowe. Stare nie nadawało się do odrestaurowania. Jak tylko zmontuje to wrzucę fotki starego oraz nowego dla porównania. Z USA idą zestawy naprawcze do odbudowy obu nagrzewnic (gąbeczki, podkładeczki i różne uszczelki). Ktoś to produkuje ponieważ elementy te nie występują jako części zamienne.
Re: BJ42 - na oryginał
: 10 sty 2009, 17:52
autor: kylon
Nie jest dobrze. Przytargałem sobie klucze do domu
i skręcam pierdółki w wolnej chwili. Podstawa tablicy rejestracyjnej to jeden z elementów całkowicie nowych składanych z kilku osobno dostępnych części. Tak jak wcześniej pisałem stara jest pordzewiała, posmarkana i posiada zbędne otwory.
Widać nawet śrubki z kosmosu mocujące daszki. Każda inna
i na płaski śrubokręt. Lampki poniszczone włącznie z powłoka galwaniczną. Po przeanalizowaniu kosztów oraz estetyki ewentualnej regeneracji stanęło na nowe.
I jest nowe
Poskładane z kawałeczków.
Z Australii po przebadaniu kanału przerzutowego idą poduszki silnika i skrzyni biegów. Sporo innych elementów i części. Dla porównania w Polsce poduszka pod skrzynię biegów kosztuje 857 PLN a tam po cłach i Vatach 325 PLN. I to pocztą lotniczą
Re: BJ42 - na oryginał
: 11 sty 2009, 20:01
autor: OLO
cholernie ciekawy jestem kalkulacji końcowej...
chociaż może lepiej tego nie sprawdzać
Re: BJ42 - na oryginał
: 11 sty 2009, 20:09
autor: kylon
Też jestem ciekaw
Mam już sporo gratów i zbliżyłem się do ceny za jaką kupił samochód Emsi czy Wiluś. Wszystko zapisuję w Excelu. Każdy wydatek, numery katalogowe części i skąd pochodzą. Z mechaniki nie powinno mnie wiele zaskoczyć. Skrzynia chodziła bez zarzutu, silnik mam rozebrany, mosty jak mosty -raczej nie są dla nas tajemnicą
. Należy pamiętać, że z samochodem dostałem jeszcze cały kompletny drugi silnik.
Re: BJ42 - na oryginał
: 12 sty 2009, 09:38
autor: kylon
Browara temu kto znajdzie nową gałkę
na dźwignię zmiany biegów. Do czterobiegowej skrzyni nie ma najmniejszego problemu. Chodzi o pięciobiegową
Toyota zakończyła produkcję
Re: BJ42 - na oryginał
: 12 sty 2009, 13:24
autor: Boryś
Re: BJ42 - na oryginał
: 12 sty 2009, 15:00
autor: kylon
Niestety nie takie
Oryginał jest plastikowy z połyskiem i blaszką u góry na której jest czarno biały nadruk z układem biegów. Chyba sobie sam browara postawię bo zamówiłem gałkę w Emiratach. Będzie za tydzień z innymi drobiazgami
. Podłączyłem się z zamówieniem pod przesyłkę lotniczą zaprzyjaźnionej hurtowni.
Re: BJ42 - na oryginał
: 12 sty 2009, 15:36
autor: Boryś