Strona 11 z 122

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

: 24 lut 2009, 09:05
autor: radomada
Gdybys mial na zbyciu jedna felge 16 (do opony 235/85/16) do FJ40 to ustawiam sie w kolejke.Mam w zapasie nietypowa felge z pierscieniem jak w samochodach ciezarowych.
Adam

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

: 26 lut 2009, 19:24
autor: kylon
Mam komplet, ale na razie niestety nie mogę się go pozbyć 8). W końcu dziś dotarła stacyjka z zamkami z Australii oraz zestaw części z Emiratów Arabskich. Niestety gałkę biegów dali od współczesnego HZJ-ota :cry:. Całe mocowanie filtra paliwa wraz z krućcami oraz filtrem kupiłem taniej niż w Polsce sam filtr :mrgreen: .

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

: 26 lut 2009, 20:05
autor: OLO
widziałem wczoraj tą niebieską dawczynię organów ...
fajny zadbany środek

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

: 02 mar 2009, 19:40
autor: kylon
A no to miło. Robota troszkę stanęła ze względu na nawał pracy w warsztacie i nowy sklep. Praktycznie każdą wolną chwilę w nim spędzam. W przyszłym tygodniu otwarcie więc BJ-otka powróci na tapetę. Teraz wrzucam fotkę ostatnio przybyłych gratów. Kilka drobiazgów ale przydatnych. Postaram się także na dniach zrobić zdjęcia nagromadzonych blach. Tylne prawe drzwi są prawie gotowe więc również wrzucę zdjęcia. Lakier podkładowy zakupiony i czeka. Nowe piaskowanie jest w Choszczówce czyli blisko będę miał po drodze do pracy.

Obrazek

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

: 04 mar 2009, 17:03
autor: kylon
Dziś listonosz przyniósł uszczelki klapek wentylacyjnych, pokrowiec wajchy od reduktora, lampkę wewnętrzną oraz elementy klamek drzwi. Małe, a cieszy. Jutro jeszcze prace w polu ale w następnym tygodniu ruszamy z kopyta z silnikiem. Fotki i pełen opis techniczny oczywiście wkleimy :wink: .

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

: 04 mar 2009, 19:56
autor: kylon
O rzesz kurza melodia :!: :shock: :!: . Mój samochód będzie miał elementy wyprodukowane i kupione w firmie ICON www.icon4x4.com. A co :!: 8) :!:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

: 05 mar 2009, 18:50
autor: OLO
no chyba nie tak całkiem bo gdzieś czytałem
że oni klepią z originałów :roll:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

: 05 mar 2009, 19:31
autor: konus
blachie, blachie.

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

: 12 mar 2009, 20:21
autor: kylon
Ostatnie drobne zakupy. Słonko coraz częściej wychodzi zza chmurek więc akcja piasek się zbliża. Modlińska powoli zaczyna działać więc więcej czasu będzie na czterdziestkę. Zrobiło się troszkę zaległości w temacie ale tak czasem bywa.

Obrazek

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

: 18 mar 2009, 17:09
autor: kylon
No i pierwsze pudełeczka z nówkami zostały otwarte. W piątek odbieram silnik z wymiany tulei cylindrów. Zostaną również wymienione panewki wałka rozrządu. W niedzielę zacznie się wielkie składanie tylko wcześniej muszę kupić szary lakier żaroodporny.

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

: 18 mar 2009, 20:15
autor: BigU
Kylon Szacunek!!

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

: 19 mar 2009, 20:45
autor: kylon
Wynik pomiarów - wszystko git. Wał jest tylko polerowany. Jutro odbiór.

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

: 20 mar 2009, 19:43
autor: kylon
Odebrane :wink:. Za:
- pomiary wszystkich panewek i tłoków
- polerowanie wału
- przekładkę tulei cylindrów
- wymianę tulejek korbowodowych
- wymianę panewek wałka rozrządu
Wszystko pozostaje na nominałach. Trzyma idealnie wymiary. Oprócz tulei, które poszły nowe z Genuine Parts :wink:.
Zapłaciłem 1100,00 PLN. Chłopaki chyba zaczynają podnosić ceny :evil: bo mniej silników się robi a więcej tylko wymienia.

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

: 22 mar 2009, 18:06
autor: kylon
Pojechałem sobie do pracy w niedzielę troszku podłubać w moim cacku :wink: . Chłopaki w piętek odebrali blok silnika z obróbek. Co tam zrobili napisałem w poście powyżej. Sąsiedzi na Szczęsnej patrzyli na mnie jak na debila. Dwie godziny walczyłem z Karcherkiem i blokiem silnika - w niedzielę :shock: . Woda waliła tak na boki, że byłem po pół godziny cały mokry. Obracałem go sobie na stojaczku i ponownie czyściłem zabrudzone miejsca. Nawet sobie chemię ekologiczną zapodałem w tym celu. Celem było wypłukać najmniejszy brudek. Potem odtłuściłem wszystko środkiem Wurtha do czyszczenia układów hamulcowych. Następnie kompresor rozgrzewał się do czerwoności gdyż nawet najmniejsze kropelki wody wydmuchiwałem sprężonym powietrzem. Potem znowu Wurth.

Jak widać na załączonym obrazku blok jest czyściutki i czeka na składanie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na bloku widać fragmenty oryginalnego koloru. Nie czarny, a szary. Tak samo będzie u mnie.

Obrazek

Na dziś wystarczy. Zrobiłem próbki dwóch odcieni szarego. Jak wiadomo na pokrywce zawsze jest inny kolor niż w rzeczywistości. Dolną część pomalowałem na jasno dolną zaś ciemniejszym odcieniem. Po wyschnięciu padło na jaśniejszy szary. Jest bardzo podobny do oryginału. Poleciałem resztę na jasno i czekam do wyschnięcia. W tygodniu obkleję co ma nie być pomalowane i dokończę malarskiego dzieła.

Obrazek

No i charakterystyczne oznaczenie silnika 3B czyli pojemności 3,4 w zaokrągleniu.

Obrazek

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

: 25 mar 2009, 08:12
autor: kylon
Rozpoczęła się wielka segregacja nowych części. Powyciągałem kartony, paczuszki, pudełeczka i torebki. Postaram się zrobić fotki tej kupki :wink:. Najpierw wydzielam części silnikowe co by silnik składać.
Graty z Icona są już w Łodzi 8) (dzięki koledze Bekona) ale z opisu nie wiem czy nie nastąpi wielkie rozczarowanie amerykańską legendą :cry: .