BJ42 - na oryginał by Kylon

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: kylon »

Sio kasztany :mrgreen: . Po powrocie z Brodnicy miałem dziś siłę tylko na jedno. Przysiedziałem nad EPC i zamówiłem wszystkie elementy do zamontowania budy do ramy. Wszystko dostępne w Belgii oprócz jednej śrubki. Sławek napiera z nadwoziem. Wymienione są już blachy przednie. Fajnie bo zgodnie z oryginałem czyli zgrzane :D. Teraz robią się drobiazgi w przedniej części nadwozia. Główne blachy będą dopiero wycinane po usztywnieniu nadwozia na ramie.

W poniedziałek nastąpi wielka segregacja nowych i starych części. Muszę wszystko przenieść na Modlińską co by nie było bałaganu. Potem przy składaniu będzie o wiele łatwiej. Dodatkowo zaczynam tworzyć bazę części używanych na sprzedaż.

Od września nauczyłem się wiele. Wiem również, które firmy oferują ściąganie części w trzy miesiące i nic z tego nie wychodzi albo robi się z tego 5 miesięcy. Fajnie się również zdarzyło z bezpośrednim kontaktem do Taimer Terraina - prawdziwi profesjonaliści. Odpowiedź na zapytanie jest prawie natychmiast, a ostatnia paczka dotarła w 4 dni. Tu miałem farta ponieważ stało się to dzięki mega olewce niemieckiej firmy Allrad Keba :shock: - nie wiem jak oni jeszcze funkcjonują choć może tylko nas polaków tak traktują. Próbowałem u nich wydać kilka tysięcy euro przez 4 miesiące.

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: mopar »

kylon pisze:"stało się to dzięki mega olewce niemieckiej firmy Allrad Keba - nie wiem jak oni jeszcze funkcjonują choć może tylko nas polaków tak traktują. Próbowałem u nich wydać kilka tysięcy euro przez 4 miesiące." by kylon
my z emsim tez i dupa :shock:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: kylon »

Wyczytałem to sobie z broszurki :evil: - ale co tam :mrgreen: . Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :wink:. Właśnie zabrałem się do pakowania części, które mam w domu. Moja małżowinka będzie szczęśliwa :mrgreen: - i więcej miejsca w sypialni oraz na korytarzu się zrobi :mrgreen:.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: kylon »

Blacharka powoli posuwa się do przodu. Ze względu na dopracowanie szczegółów i odstępów pomiędzy elementami cała rama trafiła do Sławka. W związku z tym przy niej prace stanęły. Z resztą i tak nie mamy czasu na swoje samochody w warsztacie. Jak widać na poniższych zdjęciach niebieski samochód powoli pozbawiany jest drobnych elementów. Trzeba wszystko zmontować aby w wyniku wycinania blach i wstawiania nowych nadwozie nie zwichrowało się.
Jaśniejsze elementy są już zabezpieczone kolejna warstwą podkładu - na razie zero szpachli. Potem i tak ja będę osobiście wszystko sobie czyścił i dopieszczał :D .

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Górna część podszybia wymagała kilku drobnych napraw. Wstawiona została jedna łatka oraz zacynowane zostały wżery w okolicach zawiasów szyby. Aby szpary były właściwe wpadłem na pomysł co by pozakładać uszczelki. Może to mieć w finale kluczowe znaczenie jeśli niektóre z nich mają po parę milimetrów grubości.

Obrazek

Obrazek

Od niebieskiego zawiasu do zegarów jest nowy kawałek słupka :wink:.

Obrazek

Staramy się zachować wszędzie równe odstępy. Element poniżej poziomej linii jest cały nowy. To blachy, które przyleciały ze stanów (cały trójkąt z wywietrznikami i klapką) . Całkiem przyjemnie pasują. Kilka drobiazgów wymaga poprawy ale będzie dobrze.

Obrazek

Przed wymianą tego elementu wygląda to mało ciekawie. Dlatego zdecydowałem się na całe blachy. Poprzednicy nieźle to spaprali. Widać jak nasmarkane jest przy rancie.

Obrazek

Teraz wygląda to tak. Czerwone strzałki pokazują ślady od zgrzewów. Fajnie bo Sławek wpada do nas często oglądać sobie jak wyglądają połączenia w oryginale. W niebieskiej ta część nadwozia jest idealna.

Obrazek

Tu widoczny jest wstawiony kawałek podłogi w nogach kierowcy oraz poniżej przygotowane ranty do zgrzewania błotników tylnych. Wciąż trwa walka aby były oryginały ale chyba się poddam. Koszty dostawy są makabryczne.

Obrazek

Obrazek

Naprawiona została również belka łącząca boki hard topu. Wygnite były boki. Widać wypływający specjalny siuwaks do zabezpieczania profili zamkniętych.

Obrazek

Obrazek

I na koniec ciekawostka :wink:. Blachy przed zgrzaniem w moim autku posmarowane są specjalną pastą zabezpieczającą przed korozja, która w wyniku ciepła zamienia się w połączenie zabezpieczone cyną. Widać to dokładnie na trzeciej fotografii.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przy okazji przyszła mi mała dygresja. Jesteśmy narodem, który robić chce wszystko po taniości. Pamiętajmy, że taniość nie bierze się z niczego. Coś gdzieś znika, omija się pewne procesy lub kupuje tańsze materiały. Gdzieś właściciel warsztatu musi znaleźć te oszczędności bo swoją robociznę będzie obcinał na końcu. Tańsze nie znaczy zawsze dobre. Blacharka za 1000 PLN różnić się będzie od tej za 4000 przy założeniu uczciwości warsztatu. Starczy na kilka lat, a nie na kilkanaście - ale tym ma się przejmować nowy właściciel :evil: czyli może to być każdy z nas. Ja postanowiłem robić auto dłużej ale wiem, że będziemy wszyscy z niego dumni.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: kylon »

W powyższej opowieści zapomniałem dodać kwestii drzwi. Jak wiecie prawe są całkowicie nowe. Lewe zaś idą z niebieskiej. Są już całkowicie rozmontowane i czekają w kolejce na naprawę blacharską. Wystarczy tylko wymienić kawałek spodu (reperaturka czeka). Na szczęście nikt w nich do tej pory nie robił blacharki. Zameczki, śrubeczki i inne drobiazgi są jak nowe. Powymieniam tylko kilka uszczelek. Patrząc z perspektywy doświadczeń jakie obecnie zdobywamy najlepszy do odbudowy jest pojazd do którego nikt się jeszcze nie dotykał. Niestety takich jest znikoma ilość. W stanach jest tego trochę jako FJ40. Mają tam fajne egzemplarze z lat siedemdziesiątych - kiedyś sprawie sobie takiego do kolekcji jak już będę miał piękną halę na wystawkę 8).

Awatar użytkownika
wolf
Klubowicz
Posty: 828
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:47
Auto: Hilux, 69AM
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: wolf »

A na tej stronie byles?

http://www.toyotafj40forsale.com/

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: kylon »

Mam kilka drobiazgów od nich :wink:

Zestaw mocowania budy co do drobiazgu w pełnej okazałości. Są jeszcze do tego podkładki pod progi i przedniego grila ale to insza inszość :wink:.

Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 329
Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: Krzysztof »

Kylon. Podaj prosze nazwy środkow ktore stosujesz do zabezpieczania przed korozją wew. i na zew.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: kylon »

- podkład po piaskowaniu na doczyszczone elementy - epoksydowy firmy Novol (sprawdzony pozytywnie i stosowany od wielu lat przez firmę restaurującą stare samochody). Kolor - ciemno szary

- podkład kwaśny na gołą blachę gdzie mogą być ślady korozji - Sikkens Wash Primer 1KCF. To jest podkład reaktywny. Istotne jest aby podczas przygotowania lakierniczego nie był bezpośrednio pod warstwą lakieru ponieważ może się ważyć lub odcinać. Ma charakterystyczny kolor - żółty

- pasta na zgrzewy - Europax. Kolor brązowy, po zgrzaniu srebrny.

- wewnętrzne gdzie może być jakaś drobna korozja - Teroson Rost Killer. Kolor - czarno brązowy.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 329
Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: Krzysztof »

Dzięki za info. Napisz mi jeszcze bo nie wiem czy dobrze myślę. Na ten podkład kwaśny bedziecie kłaść jeszcze inny podład i potem lakier? Węsze tak na zapas bo dobrze wiedzieć kto co ma dobrego i sprawdzonego, moja toyka nie cierpi jeszcze od tej strony ale mój pickup co roku ma nowe parchy i jak dotej pory'' walka z wiatrakami''

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: kylon »

Tak:
- podkład kwaśny tudzież epoksydowy w zależności od miejsca
- podkład pod lakier
- lakier

Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 329
Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: Krzysztof »

A na rame co po kolei i ile warstw zastosujesz, od zera na gotowo?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: kylon »

Rama dopiero będzie szła do roboty więc wszystko jeszcze przed nami :wink:

W sobotę buda zostanie zamontowana na ramie (oczywiście chwilowo). W poniedziałek będę się starał wymontować siedzenia z niebieskiej (moce przerobowe wzrosną 8) ). Muszę również rozmontować przód do przymiarek na ramie czyli grilla, boki oraz maskę. Reszta zostaje jako wzór do składania. Pudełek ze śrubkami robi się coraz więcej więc muszę troszku przystopować z rozbieraniem.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: kylon »

No i zabrałem sobie z samochodu do wyczyszczenia lusterka, chłodnicę oraz obudowę wiatraka. Stan raczej wymagający jedynie zmatowienia i pomalowania na czarno. Zero rdzy oraz wgnieceń. Na chłodnicy jest zagiętych tylko kilkanaście blaszek w jednym miejscu.
Razem ze Sławkiem oglądaliśmy dokładnie połączenia w niebieskiej tak aby w bordowej było to tak samo odtworzone. Cała tylna belka z mocowaniami resorów zostanie przełożona z niebieskiej. Tam są zamontowane oryginały prawie nówki. Widać, że ktoś to naprawiał i powymieniał. Obecnie belka i mocowania resorów nie są już dostępne w Toyocie. W bordowej są pogniłe na maksa co w czterdziestkach niestety jest normalne.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: kylon »

Podobny tasiemiec tylko autko fajniejsze i budżet inny :shock:
http://forum.ih8mud.com/fj45-owners-clu ... hread.html

Też kiedyś zrobię sobie takie autko :cry:

Mnie obecnie czeka coś takiego
http://forum.ih8mud.com/40-55-series-te ... -fj40.html

ODPOWIEDZ