Przekładka Gałki - HZJ 73

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Przekładka Gałki - HZJ 73

Post autor: Jerzy23 »

consigliero pisze:.... Zwalam to na duże zapylenie w ostatnich dniach , ale chyba trzeba będzie przeczyścić kanały wentylacyjne ....

A co burze piaskowa tam miales? :mrgreen:

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: Przekładka Gałki - HZJ 73

Post autor: stopa »

pewnie go wyszorowałes w zbyt goracej kąpieli i sie skurczył :lol:

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: Przekładka Gałki - HZJ 73

Post autor: Gałka »

Ponieważ dziś od rana mam kiepski dzień i za co się nie wezmę to jest do d..y to jeszcze urwałem przy samej wtyczce obydwa przewody od czujnika...właśnie czego? ( może nie potrzebny ? :D ). na zdjęciu widoczne zielone gniazdo poniżej filtra paliwa z lewej strony silnika 1 HZ.
I wtyczka. Jak się bardzo uprę to wyjmę stare piny i wsadzę inne z kabelkami ale nie chce mi się upierać. Ma może ktoś coś takiego wolnego ( marzenie ściętej głowy pewnie :( ).
Mam już zamocowaną przetwornicę 24/230V. będzie schowana w podłokietniku zamiast nagrzewnicy , którą wyjąłem.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18032
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Przekładka Gałki - HZJ 73

Post autor: kylon »

Jeśli Ci jasiu nie potrzebna temperatura wody to możesz zapomnieć o reanimacji wtyczki :mrgreen:
A wałów to Ty nie pomyliłeś? Jeśli masz coś takiego przy niebciążonym zawieszeniu oznaczać to będzie że w skrajnym wypadku terenowym przy wiszących kołach w powietrzu wał ów się rozepnie. Stanie kołkiem w piochu i będzię brzyd :mrgreen:

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: Przekładka Gałki - HZJ 73

Post autor: stopa »

kylon pisze: A wałów to Ty nie pomyliłeś? Jeśli masz coś takiego przy niebciążonym zawieszeniu oznaczać to będzie że w skrajnym wypadku terenowym przy wiszących kołach w powietrzu wał ów się rozepnie. Stanie kołkiem w piochu i będzię brzyd :mrgreen:
Sprawdz to i tez odwróc wał - ta ruchoma czesc z wielowypustem powinna byc od strony mostu a nie od skrzyni jak jest teraz. Tylny wał odwrotnie - ruchomym do skrzyni

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: Przekładka Gałki - HZJ 73

Post autor: Gałka »

stopa pisze:
kylon pisze: :
Sprawdz to i tez odwróc wał - ta ruchoma czesc z wielowypustem powinna byc od strony mostu a nie od skrzyni jak jest teraz. Tylny wał odwrotnie - ruchomym do skrzyni
Zamocowałem wały na podstawie zdjęć; tak były zamocowane poprzednio w HZj i BJ ! Klinami do skrzyni. Coć na logikę to powinno być odwrotnie aby woda i brud nie dostawały się do środka wału.

Co na to Kylon?

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: Przekładka Gałki - HZJ 73

Post autor: Gałka »

w manualu też tak jest.
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199009 ... _3603.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
JaroFix
Klubowicz
Posty: 903
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:04
Auto: Nissan Patrol GU4
Kontakt:

Re: Przekładka Gałki - HZJ 73

Post autor: JaroFix »

Wały mają być wielowpustami do przodu.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18032
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Przekładka Gałki - HZJ 73

Post autor: kylon »

A co Ty nam Jasiu pokazujesz wałki od wyciągarki mechanicznej :mrgreen:
Wały powinny być zamontowane tak jak w manualu. Nie mniej jednak czasem się je odwraca bo np gruba rura nie chce sie minąć z jakaś belka po podniesieniu auta. Na logikę w tylnym moście gruba rura powinna być przy moście aby nie napitalać wieloklinem w błocko i inne przeszkody.

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: Przekładka Gałki - HZJ 73

Post autor: Gałka »

Wały zamocowałem tak jak były poprzednio ( zamocowane w znanej firmie Offroadowej :D ), tak samo były zamocowane w Bj-cie. W manualu też pokazują że wielokliny idą do skrzyni.
Prośba do właścicieli 70-k, sprawdźcie jak jest u was.
Tak czy inaczej po obróceniu wału jego długość się nie powinna zmienić.
ja widzę u mnie ewentualne błędy w:

1. zamianie przy czyszczeniu i malowaniu końcówek z wieloklinem z tylnego do przedniego i odwrotnie ( o ile wielowpusty są identyczne ). Krzyżaki wałów nie były zamieniane i są od Bj. Flansze na skrzyni Bj-ty też nie ruszone. Zostały wymienione flansze na oryginalnych mostach HZJ-ty bo nie pasowały do wałów. Właśnie zabrałem z działki zdjęte flansze do porównania.
Sprawdzę czy mają taką samą długość z B-ty jak i z Hzj-ty.

2. Długość obydwu skrzyni jest jednakowa; ok. 62 cm . Osłona tarczy sprzęgła hzj-ty jest o 2 cm dłuższa od Bjty więc 'skraca" jeszcze wały. Chyba że rama się wydłużyła :D . Wały tylne z obydwu modeli są tej samej długości.

gdzie tkwi zagadka?

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: Przekładka Gałki - HZJ 73

Post autor: Gałka »

kylon pisze:Jeśli Ci jasiu nie potrzebna temperatura wody to możesz zapomnieć o reanimacji wtyczki :mrgreen:
no to jednak powalczę z tym czujnikiem... :D

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18032
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Przekładka Gałki - HZJ 73

Post autor: kylon »

Ja mam tak samo zamocowane w czterdziestce i tak samo miałem w J7. Kiedyś próbowałem tego dochodzić ale często rysunki w manualach przeczą zdjęciom w tych samych. Jutro zajrzę pod fabryczna nówkę 8)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18032
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Przekładka Gałki - HZJ 73

Post autor: kylon »

Popatrzyłem sobie i
- w nowym HZJ76 tylny wał jest założony tak jak u Jasia. przedni odwrotnie ale to jest spowodowane przechodzeniem stabilizatora dokładnie w miejscu wieloklinu.
- U Jasia gruba rura odwrotnie oparła by się o belkę. Tak samo pamiętam w moim KZJ-ocie, że się opierała o osłonę przy dużych wykrzyżach więc miałem zamontowane wieloklinem do reduktora.

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: Przekładka Gałki - HZJ 73

Post autor: Gałka »

Wyjaśnione !
Nie wiem czy się przyznawać ? :oops:

Resory tylne są odwrotnie przykręcone i ponieważ nie są symetryczne to cała oś przesunęła się do tyłu.
Zrobiłem symulację na rysunku i się zgadza, po obróceniu o 180 stopni odległość pomiędzy flanszami skraca się o 10 cm !
A tak się chwaliłem, że wszystko mam opisane.
Błąd powstał przy zdejmowaniu resorów. Ponieważ miałem coś pilnego na mieście do załatwienia to tę prostą aczkolwiek ciężką pracę scedowałem na pracownika, który miał zaznaczyć gdzie jest przód , kolejność piór i z której strony samochodu pochodzą. Podał mi złe dane i według nich oznaczyłem blaszkami z karteczką ustawienie resorów.Teraz po dokładnym obejrzeniu zdjęć z przed rozbiórki wyraźnie widać że są odwrotnie.
I parę roboczogodzin godzin w plecy !
Przód jest OK.

Pytanie?
a/ zwolnić pracownika ? :D
b/ wpisać naganę w akta ? :D
c/ kazać mu samemu przełożyć resory ? :D
d/ polecieć po premii ? :D
d/ opierdzielić samego siebie za brak nadzoru i nie sprawdzenie i za karę przełożyć samemu ? :mrgreen:

Już wiem, którą opcję wybiorę. A Wy ?

Obrazek

górol
Klubowicz
Posty: 1094
Rejestracja: 06 maja 2011, 10:05
Kontakt:

Re: Przekładka Gałki - HZJ 73

Post autor: górol »

Obstawiam opcję D :mrgreen:

ODPOWIEDZ