BJ 45 Addamsa "Paździerz"
Moderator: luk4s7
Re: BJ 45 Addamsa "Paździerz"
W J4 ciężko jest zdobyć fajne poszerzenia nadkoli. O ile z tyłem jest prosto to gorzej z przodem. Most od J8 jest szerszy jak słusznie zauważyłeś, a co za tym idzie znowu trzeba kombinować z felgami z dodatnim ET. W J4 takie felgi nie wyglądały by fajnie. Dodatkowo proporcje auta się zaburzają. Na początku chcieliśmy postawić to całkowicie na ramie od J8 ale jakieś za proste to było no i rozstawy nie pasowały ni w ząb. BJ45 jest mimo wszystko cholernie długim autem. Owszem łożyska zwrotnic są większe ale nie jest to element, który często ulega dewastacji tak więc pominął bym ten argument. Przy masie J4 tez nie ma problemów z przegubami zaś J8 ma ale to pewnie ze względu na swoją masę. No i talerz z atakiem w J4 gdyby już padł to jest śmiesznie tani w porównaniu z J8. W tym projekcie zdecydowaliśmy się na mosty od Paździerza bo akurat trafiło na dwóch maniaków co to maja kilka mostów dostępnych pod ręką od czterdziestek więc ... .
No i z tyłu będzie może nowy z odciążonymi półosiami
Przez chwile zastanawialiśmy się nad wstawieniem z tyłu zawieszenia od LJ78 ze względu na rozstaw sprężyn ale w końcu zostaje jak jest. To znaczy zostanie przerobiona rama aby wszystko się zmieściło. I tak jest tam skorodowana więc przy okazji dokonane zostaną zmiany. Belki po obu stronach (widoczne u dawcy) wzmocnią całą konstrukcję. Najpierw trzeb skończyć przód.
czekamy jeszcze aż wydłubie sprężyny z osiemdziesiątki ale to pewnie nastąpi w przyszłym tygodniu.
No i z tyłu będzie może nowy z odciążonymi półosiami
Przez chwile zastanawialiśmy się nad wstawieniem z tyłu zawieszenia od LJ78 ze względu na rozstaw sprężyn ale w końcu zostaje jak jest. To znaczy zostanie przerobiona rama aby wszystko się zmieściło. I tak jest tam skorodowana więc przy okazji dokonane zostaną zmiany. Belki po obu stronach (widoczne u dawcy) wzmocnią całą konstrukcję. Najpierw trzeb skończyć przód.
czekamy jeszcze aż wydłubie sprężyny z osiemdziesiątki ale to pewnie nastąpi w przyszłym tygodniu.
Re: BJ 45 Addamsa "Paździerz"
Rokfor- o ile dobrze pamietam to mosty od J6 są szersze od J4 o około 6 cm, wiec J8 to już 18 cm. To już bardzo dużo
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: BJ 45 Addamsa "Paździerz"
Przy takiej różnicy to faktycznie już za dużo. Tym bardziej, że jak rozumiem, auto ma byc do "cywilnych" zastosowań, więc nie ma co przesadzać. Po prostu koncepcja zapodania całego gotowego mostu ze wszystkimi uchwytami oszczędza sporo roboty.
A tak przy okazji - mosty z J7 są tylko odrobinę szersze (3 cm węższe niż w J6) ...
A tak przy okazji - mosty z J7 są tylko odrobinę szersze (3 cm węższe niż w J6) ...
Re: BJ 45 Addamsa "Paździerz"
Adams, mam wymiary mostów.
Re: BJ 45 Addamsa "Paździerz"
Jutro zatem dzwonię
Re: BJ 45 Addamsa "Paździerz"
Mocowania do mostów dotarły . Nadwozie dziś zaakceptowałem do drugiej warstwy filera . Robi się już maska i tylne drzwi.
Re: BJ 45 Addamsa "Paździerz"
No to we wtorek przyjeżdżam na wizytację- mam parę fajnych gadżetów zza oceanu do Twojej 42
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: BJ 45 Addamsa "Paździerz"
Adam proszę o kawałek blachy pod moje auto żeby butem nie trzeba było poprawiać . I podobno miałem niezły czas ale nigdzie nie podano wyników
PozdrawiaM
PozdrawiaM
Re: BJ 45 Addamsa "Paździerz"
Marek to właśnie brak tej blachy, a co za tym idzie "lekkość" powoduje ze Twoje auto to szatan na piochu Butem czasem nie zaszkodzi poprawić. A wyników nie podaliśmy żeby innym nie było przykro
Re: BJ 45 Addamsa "Paździerz"
Marek przecież miałeś najlepszy czas.
I przy okazji bardzo dobrze ogarniasz auto, pełna kontrola, spokój, delikatne ruchy.
I przy okazji bardzo dobrze ogarniasz auto, pełna kontrola, spokój, delikatne ruchy.
Re: BJ 45 Addamsa "Paździerz"
Ciąg dalszy działań....
Nowe mocowania, nowe elementy, nowe wstawki...
Gotowe tylne belki (te ułożone w kształcie litery V).
Tak jak poprzednio pisałem rama została na krótkim odcinku poszerzona. A to po to aby sprężyny nie były zbyt blisko siebie. Takie ich ułożenie generowało by problemy z ustawieniem wahaczy wzdłużnych. Teraz jest ok. W to poszerzenie zostanie wspawane całe mocowanie sprężyn po odpowiednim spasowaniu co już jest poczynione. Dlatego nie mamy co się obawiać o to czy w tym miejscu rama przypadkiem nie jest osłabiona.
Tu widać gotowe zewnętrzne poszycie i wewnętrzne jeszcze przed przeróbką.
Nowe mocowania, nowe elementy, nowe wstawki...
Gotowe tylne belki (te ułożone w kształcie litery V).
Tak jak poprzednio pisałem rama została na krótkim odcinku poszerzona. A to po to aby sprężyny nie były zbyt blisko siebie. Takie ich ułożenie generowało by problemy z ustawieniem wahaczy wzdłużnych. Teraz jest ok. W to poszerzenie zostanie wspawane całe mocowanie sprężyn po odpowiednim spasowaniu co już jest poczynione. Dlatego nie mamy co się obawiać o to czy w tym miejscu rama przypadkiem nie jest osłabiona.
Tu widać gotowe zewnętrzne poszycie i wewnętrzne jeszcze przed przeróbką.
Re: BJ 45 Addamsa "Paździerz"
Widzę że ktoś ma trochę ogarnięte prace blacharsko-konstrukcyjne. Solidnie, z głową, technologicznie poprawnie. Nie ma lipy. Przyjemnie się patrzy!
Re: BJ 45 Addamsa "Paździerz"
Nie zaszkodziloby wyregulowanie migomatu lub spawacza nieco lepszego bo ten spaw na zdjęciu 2 od góry to nie za bogaty jak na wagę roboty.
Re: BJ 45 Addamsa "Paździerz"
Masz na myśli to pionowe mocowanie budy? Jest tylko przyłapane. Będzie jeszcze obspawane od spodu. Przetop jest. Być może na zdjęciu widać jeden kolor stali bo było już czyszczone szczotą.
Re: BJ 45 Addamsa "Paździerz"
Dzięki pomocy Koyota mamy już sprężyny do przymiarek, dzięki Maciek
Troszkę się obawialiśmy kolizji dołu sprężyny ze zwrotnicą ale jest jak ta lala. Jestem cholernie zadowolony z wyboru J8 jako dawcy zawieszenia- kombinowaliśmy chwilę nad LJ78 ale na szczęście nam przeszło .
Jestem tez cholernie zadowolony z jakości pracy Kylona i spółki , tych spawów nie powstydziła by się żadna stocznia
Troszkę się obawialiśmy kolizji dołu sprężyny ze zwrotnicą ale jest jak ta lala. Jestem cholernie zadowolony z wyboru J8 jako dawcy zawieszenia- kombinowaliśmy chwilę nad LJ78 ale na szczęście nam przeszło .
Jestem tez cholernie zadowolony z jakości pracy Kylona i spółki , tych spawów nie powstydziła by się żadna stocznia