Mój Hill

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Mój Hill

Post autor: kylon »

Fajnie wygląda ale po mojemu zacznie się szybko sypać. Przedni most i układ kierowniczy nie jest zbyt masywny. Teraz mamy rozebrany przedni most od dwusetki i jestem miło zaskoczony rozmiarami podzespołów.

JASTRZAB
Posty: 136
Rejestracja: 22 cze 2010, 12:32
Auto: LC 120 D4D
Kontakt:

Re: Mój Hill

Post autor: JASTRZAB »

Kylon, a ten biedny przedni most można jakoś ulepszyć, przeszczepić :) ?

Awatar użytkownika
STACHU
Posty: 429
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41
Auto: HILL D4D, '08
Kontakt:

Re: Mój Hill

Post autor: STACHU »

@ Milczący:
nic nie obciera, zero problemów, pomiędzy control armem, a oponą wchodzi dłoń, na "umownych" wykrzyżach hilla również bez problemu, montaż wymaga jednak modyfikacji:
1. zderzak, podcięcie lub stalowy nie tak niski
2. lift
3. dystanse

@ Kylon:
eee, bez przesady - jestem dobrej myśli, ludzie na Antypodach robią na takim setupie po 200kkm i jest ok; oczywiście wszystko zależy od przeznaczenia auta i intensywności eksploatacji przedniego napędu :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Mój Hill

Post autor: kylon »

Ale zmieniają przełożenie :wink:

Awatar użytkownika
milczacy
Posty: 2216
Rejestracja: 22 lut 2009, 15:01
Auto: Hilux 2008 wycieczkow?z
Kontakt:

Re: Mój Hill

Post autor: milczacy »

Kylon - a 32x11,5 bez zmiany przełożenia da jeszcze radę ?

Awatar użytkownika
STACHU
Posty: 429
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41
Auto: HILL D4D, '08
Kontakt:

Re: Mój Hill

Post autor: STACHU »

milczacy pisze:Kylon - a 32x11,5 bez zmiany przełożenia da jeszcze radę ?
Globo jeździ na 32' od dwóch lat i żyje :wink:

A co do przełożeń, to nie uważam aby zmiana była konieczna do 33", dynamika vs. 31" jakie miałem wcześniej specjalnie nie ucierpiała, przynajmniej nie czuję tego, auto zachowuje się oczywiście much better na wszelkich nierównościach ( a to istotne w pickupie), nie myszkuje w koleinach bo to 10,5' nie 12..... zresztą polecam newhilux.org w tym zakresie - prawdziwa kopalnia wiedzy:D

Awatar użytkownika
milczacy
Posty: 2216
Rejestracja: 22 lut 2009, 15:01
Auto: Hilux 2008 wycieczkow?z
Kontakt:

Re: Mój Hill

Post autor: milczacy »

newhilux.net przeglądam już od dawna - kopalnia wiedzy :D

Awatar użytkownika
STACHU
Posty: 429
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41
Auto: HILL D4D, '08
Kontakt:

Re: Mój Hill

Post autor: STACHU »

ano :D

JASTRZAB
Posty: 136
Rejestracja: 22 cze 2010, 12:32
Auto: LC 120 D4D
Kontakt:

Re: Mój Hill

Post autor: JASTRZAB »

Na 32/11,5 jeżdżę półtora roku i daję radę.
Na 33 pewnie bym spróbował, ale jednak się boje, że coś kleknie daleko od domu. Druga sprawa to dynamika, kiedy załadowanym hilem musisz minąć kilka tirów, a nie masz przed sobą pasa startowego.

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Mój Hill

Post autor: Heniu »

33x10,50 w stosunku do 32x11,50 jest bardziej dynamicznym rozmiarem :wink: , przynajmniej w mojej 86 konnej LJocinie zmiana na taki rozmiar pomogła 8)

Awatar użytkownika
STACHU
Posty: 429
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41
Auto: HILL D4D, '08
Kontakt:

Re: Mój Hill

Post autor: STACHU »

JASTRZAB pisze:Na 32/11,5 jeżdżę półtora roku i daję radę.
Na 33 pewnie bym spróbował, ale jednak się boje, że coś kleknie daleko od domu. Druga sprawa to dynamika, kiedy załadowanym hilem musisz minąć kilka tirów, a nie masz przed sobą pasa startowego.

uwierz, że nie ma różnicy.... a jak napisał Heniu - jest bardziej dynamiczna :D I to jest prawda, dodatkowo na 100% mniej paliwożerna - masz mniejsze opory toczenia, bo węższa guma.
Generalnie:
1. teoretycznie niższa dynamika bo zmiana przełożenia, bo większy obwód koła -> NIEZAUWAŻALNE
2. niższe spalanie i opory toczenia bo węższa opona

Nie boj się :wink: , chcesz to przejedź się moją zobaczysz jak się zachowuje :D

Awatar użytkownika
STACHU
Posty: 429
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41
Auto: HILL D4D, '08
Kontakt:

Re: Mój Hill

Post autor: STACHU »

się progi lakierują... na Gwiazdkę być mają takie a'la Maxx z newhilux.net 8) wkleję zdjęcia....

Awatar użytkownika
milczacy
Posty: 2216
Rejestracja: 22 lut 2009, 15:01
Auto: Hilux 2008 wycieczkow?z
Kontakt:

Re: Mój Hill

Post autor: milczacy »

STACHU pisze:@ Milczący:
nic nie obciera, zero problemów, pomiędzy control armem, a oponą wchodzi dłoń, na "umownych" wykrzyżach hilla również bez problemu, montaż wymaga jednak modyfikacji:
1. zderzak, podcięcie lub stalowy nie tak niski
2. lift
3. dystanse
a bez dystansów też "można" :?:
ależ mnie to korci - 33 nawet ładniej niż 31 wygląda ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
qberus
Posty: 876
Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:30
Auto: Hilux

Re: Mój Hill

Post autor: qberus »

milczacy pisze:33 nawet ładniej ... wygląda ... :mrgreen:
ale kapkę szersze bo te 10,5 to trochę jak rowerówki :twisted:

A odsadzić to jednak warto żeby na plecy się nie wywalić na rondzie :wink:

Awatar użytkownika
milczacy
Posty: 2216
Rejestracja: 22 lut 2009, 15:01
Auto: Hilux 2008 wycieczkow?z
Kontakt:

Re: Mój Hill

Post autor: milczacy »

He he
a tak na poważnie, to schodzę na ziemię. Nie będę zakładał 33" - do auta turystycznego 31" spokojnie wystarcza.
Na dojazdówki po europejskich asfaltach ekonomiczniej i wygodniej. W na lekki teren też.

ODPOWIEDZ