4runner V8 Japonka
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 mar 2022, 20:31
Re: 4runner V8 Japonka
Fajny zderzak z zawiesiem robi gorilla, ale po pierwsze nie potrzebuje stalowego zderzaka bo to waży z 50kg i swoje kosztuje, a uważam że 4r ma naprawdę dobrą kąt zjazdu czy jak to się mówi.
Wracając do zawiasu.
Jako, że jeżdżę na codzień na pusto to moje obciążenie dodatkowe to ok 80kg, ale trzeba odliczyć zapas 20kg...
Więc tylne sprężyny są trochę za twarde, teraz bym brał na tył też 0-50kg.
Po montażu na auto i przód i tył stał krzywo tzn. leżał na lewo o ok 2cm... z przodem nie ma problemu, bo amory posiadają regulacje napięcia sprężyny.
Wyposażyłęm się w klucz hakowy, wyrównałem przód i ustawiłem na ok 40mm+ wiem, że w IFS liftowanie nic nie daje ale amory są delikatnie dłuższe co zwiększyło trochę zakres pracy w dół więc mogę sobie pozwolić na bardziej bojowy look i zwiększenie prześwitu.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 mar 2022, 20:31
Re: 4runner V8 Japonka
Z tyłem było gorzej. Żeby wyrównać zamówiłem jedną podkładkę 2cm ironmana, ale okazało się żeby ja zamontować trzeba zrezygnować z odboju tego wewnątrz sprężyny... dla mnie bez sensu.
Zostały mi podkładki 5cm na których kupiłem auto. One nie wchodzą w środek sprężyna tylko na nią, więc odboje zostają na miejscu. Tokarz skrócił mi ją na 2cm.
Zabawa ze sprężynami pod domem z chińskimi ściągaczmi, które gną się bardziej niż ściskają sprężynę jest jak zastrzyk adrenaliny...
Zostały mi podkładki 5cm na których kupiłem auto. One nie wchodzą w środek sprężyna tylko na nią, więc odboje zostają na miejscu. Tokarz skrócił mi ją na 2cm.
Zabawa ze sprężynami pod domem z chińskimi ściągaczmi, które gną się bardziej niż ściskają sprężynę jest jak zastrzyk adrenaliny...
- Załączniki
-
- 61vUTCo8RxL._AC_UF894,1000_QL80_.jpg (22,97 KiB) Przejrzano 1325 razy
-
- 20230704_231648 (1).jpg (33,18 KiB) Przejrzano 1325 razy
-
- 20230704_234403.jpg (39,93 KiB) Przejrzano 1325 razy
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 mar 2022, 20:31
Re: 4runner V8 Japonka
Co prawda auto stoi równo, ale przez za twarde sprężyny+ podkładkę tył poszedł o 7.5cm do góry. Trochę nie potrzebnie bo prześwitu przecież nie zyskuje, ale za to podnosi niepotrzebnie środek cieżkości.
Cały czas rozważam zmiany sprężyn na te bardziej miekkie, ale Rokfor mnie uświadomił, że może wystarczyło zamiast dawać podkładkę zmienić sprężyny stronami... ale po ostatniej robocie, nie chce już moimi ściągaczmi tego robić pod domem...
Cały czas rozważam zmiany sprężyn na te bardziej miekkie, ale Rokfor mnie uświadomił, że może wystarczyło zamiast dawać podkładkę zmienić sprężyny stronami... ale po ostatniej robocie, nie chce już moimi ściągaczmi tego robić pod domem...
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 mar 2022, 20:31
Re: 4runner V8 Japonka
https://www.youtube.com/watch?v=LAYGdcKSA3o
Wiesz, że lift IFS nie wpływa na możliwość przycięcia większych kół przez auto.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2348
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 4runner V8 Japonka
Ale oczywiscie ze lift IFS wplywa na mozliwosc zmieszczenia wiekszych opon, natomiast tylko w pozycji spoczynkowej. Bo przy wybojach (a zwlaszca wybojach i skrecie kol dobija).
natomiast mi chodzi o czysta estetyke = nie podoba mi sie male kola i gigantyczy lift tak ze nadkola wydaja sie puste.
natomiast mi chodzi o czysta estetyke = nie podoba mi sie male kola i gigantyczy lift tak ze nadkola wydaja sie puste.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 mar 2022, 20:31
Re: 4runner V8 Japonka
Ograniczenieprzy pracu góra dół to jedno, w 4r nic po założeniu kol większych niż 285 70 17 kola ocierają przy skręcie i trzeba robić tak zwane body mount chop.
https://youtu.be/TKT4n7UfGtc?si=w6oaLwCU0gEf6UFB
Z resztą 33cale w tak małym aucie to i tak sporo.
https://youtu.be/TKT4n7UfGtc?si=w6oaLwCU0gEf6UFB
Z resztą 33cale w tak małym aucie to i tak sporo.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2348
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 4runner V8 Japonka
Zgadzam sie i zgadzam sie. Co prawda mam 2 generacje starsze auto niz Ty, ale tez 33" I ciachanie rantow to uniwersalny sposob.
Re: 4runner V8 Japonka
Jakość samochodów Nissana jest naprawdę całkiem dobra.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 mar 2022, 20:31
Re: 4runner V8 Japonka
Tak w przybliżeniu powinno być 3' na ori wahaczu max co udało się wyciągnąc to okolice 2'. Wyczytałem że zmiana górnych wahaczy ogarnie temat.
Pod dłuższysz poszukiwaniach zdecydował się na MORE bo cena czyni cuda.
Po montażu jadę na pewniaka na geometrię a tu minimalnie udało się ustawić 4' czyli znów źle tylko w drugą strone... fak.
Najrozsądniejszym rozwiązaniem byłby powrót do ori wahaczy i obniżenie tyłu i tak trzeba będzie zrobić.
Przy okazji przedlużyłem tylne łączniki stabi.