4runner V8 Japonka

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

madafakinges
Posty: 19
Rejestracja: 29 mar 2022, 20:31

Re: 4runner V8 Japonka

Post autor: madafakinges »

Obrazek

Fajny zderzak z zawiesiem robi gorilla, ale po pierwsze nie potrzebuje stalowego zderzaka bo to waży z 50kg i swoje kosztuje, a uważam że 4r ma naprawdę dobrą kąt zjazdu czy jak to się mówi.

Wracając do zawiasu.
Jako, że jeżdżę na codzień na pusto to moje obciążenie dodatkowe to ok 80kg, ale trzeba odliczyć zapas 20kg...
Więc tylne sprężyny są trochę za twarde, teraz bym brał na tył też 0-50kg.
Po montażu na auto i przód i tył stał krzywo tzn. leżał na lewo o ok 2cm... z przodem nie ma problemu, bo amory posiadają regulacje napięcia sprężyny.

Wyposażyłęm się w klucz hakowy, wyrównałem przód i ustawiłem na ok 40mm+ wiem, że w IFS liftowanie nic nie daje ale amory są delikatnie dłuższe co zwiększyło trochę zakres pracy w dół więc mogę sobie pozwolić na bardziej bojowy look i zwiększenie prześwitu.
20230628_144528.jpg
20230628_144528.jpg (41,8 KiB) Przejrzano 554 razy
20230607_164510.jpg
20230607_164510.jpg (46,45 KiB) Przejrzano 554 razy

madafakinges
Posty: 19
Rejestracja: 29 mar 2022, 20:31

Re: 4runner V8 Japonka

Post autor: madafakinges »

Z tyłem było gorzej. Żeby wyrównać zamówiłem jedną podkładkę 2cm ironmana, ale okazało się żeby ja zamontować trzeba zrezygnować z odboju tego wewnątrz sprężyny... dla mnie bez sensu.
Zostały mi podkładki 5cm na których kupiłem auto. One nie wchodzą w środek sprężyna tylko na nią, więc odboje zostają na miejscu. Tokarz skrócił mi ją na 2cm.
Zabawa ze sprężynami pod domem z chińskimi ściągaczmi, które gną się bardziej niż ściskają sprężynę jest jak zastrzyk adrenaliny...
Załączniki
61vUTCo8RxL._AC_UF894,1000_QL80_.jpg
61vUTCo8RxL._AC_UF894,1000_QL80_.jpg (22,97 KiB) Przejrzano 551 razy
20230704_231648 (1).jpg
20230704_231648 (1).jpg (33,18 KiB) Przejrzano 551 razy
20230704_234403.jpg
20230704_234403.jpg (39,93 KiB) Przejrzano 551 razy

madafakinges
Posty: 19
Rejestracja: 29 mar 2022, 20:31

Re: 4runner V8 Japonka

Post autor: madafakinges »

Co prawda auto stoi równo, ale przez za twarde sprężyny+ podkładkę tył poszedł o 7.5cm do góry. Trochę nie potrzebnie bo prześwitu przecież nie zyskuje, ale za to podnosi niepotrzebnie środek cieżkości.
Cały czas rozważam zmiany sprężyn na te bardziej miekkie, ale Rokfor mnie uświadomił, że może wystarczyło zamiast dawać podkładkę zmienić sprężyny stronami... ale po ostatniej robocie, nie chce już moimi ściągaczmi tego robić pod domem...
20230607_164520.jpg
20230607_164520.jpg (60,93 KiB) Przejrzano 550 razy

madafakinges
Posty: 19
Rejestracja: 29 mar 2022, 20:31

Re: 4runner V8 Japonka

Post autor: madafakinges »

Jake pisze:
04 sty 2024, 14:46
Bardzo ladne auto, ale ten pseudo lift przy malych kolach wyglada paskudnie. Jesli nie zamierzasz zakladac wiekszych ja bym sie go pozbyl i wrocil do serii.
Bardzo ciekawa historia ze auto z USA jezdzilo po Japonii, smieszne.
https://www.youtube.com/watch?v=LAYGdcKSA3o
Wiesz, że lift IFS nie wpływa na możliwość przycięcia większych kół przez auto.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 4runner V8 Japonka

Post autor: Jake »

Ale oczywiscie ze lift IFS wplywa na mozliwosc zmieszczenia wiekszych opon, natomiast tylko w pozycji spoczynkowej. Bo przy wybojach (a zwlaszca wybojach i skrecie kol dobija).
natomiast mi chodzi o czysta estetyke = nie podoba mi sie male kola i gigantyczy lift tak ze nadkola wydaja sie puste.

madafakinges
Posty: 19
Rejestracja: 29 mar 2022, 20:31

Re: 4runner V8 Japonka

Post autor: madafakinges »

Ograniczenieprzy pracu góra dół to jedno, w 4r nic po założeniu kol większych niż 285 70 17 kola ocierają przy skręcie i trzeba robić tak zwane body mount chop.
https://youtu.be/TKT4n7UfGtc?si=w6oaLwCU0gEf6UFB
Z resztą 33cale w tak małym aucie to i tak sporo.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 4runner V8 Japonka

Post autor: Jake »

Zgadzam sie i zgadzam sie. Co prawda mam 2 generacje starsze auto niz Ty, ale tez 33" I ciachanie rantow to uniwersalny sposob.

jannickz
Posty: 3
Rejestracja: 20 sty 2024, 08:25

Re: 4runner V8 Japonka

Post autor: jannickz »

Jakość samochodów Nissana jest naprawdę całkiem dobra.

madafakinges
Posty: 19
Rejestracja: 29 mar 2022, 20:31

Re: 4runner V8 Japonka

Post autor: madafakinges »

20230731_170142.jpg
20230731_170142.jpg (48,08 KiB) Przejrzano 314 razy
20230731_170123.jpg
20230731_170123.jpg (45,9 KiB) Przejrzano 314 razy
20230727_171836.jpg
20230727_171836.jpg (46,51 KiB) Przejrzano 314 razy
Po zmianie zawiasu przyszedł czas na geometrię. Niestety na ori przez to że tył stoi wyżej nie da się poprawie ustawić kątu wyprzedzenia zwrotnicy.
Tak w przybliżeniu powinno być 3' na ori wahaczu max co udało się wyciągnąc to okolice 2'. Wyczytałem że zmiana górnych wahaczy ogarnie temat.
Pod dłuższysz poszukiwaniach zdecydował się na MORE bo cena czyni cuda.
Po montażu jadę na pewniaka na geometrię a tu minimalnie udało się ustawić 4' czyli znów źle tylko w drugą strone... fak.
Najrozsądniejszym rozwiązaniem byłby powrót do ori wahaczy i obniżenie tyłu i tak trzeba będzie zrobić.
Przy okazji przedlużyłem tylne łączniki stabi.

ODPOWIEDZ