Hiace 2.5 D4D 4x4
Moderator: luk4s7
Hiace 2.5 D4D 4x4
Błędem ostatniego Campa było rozbicie się obok Gałki oraz Fobosa
Efekt tego spotkania pojawił się po kilku tygodniach, mianowicie udało się kupić Hiace 4x4 d-4d w wersji osobowej o pięknie brzmiącej nazwie TOP.
Tu oględziny przez sprawcę zamieszania
Auto przywiezione z Austrii. 300tyś nalotu, poobijane, lakierowane, idealne aby bezstresowo poddać je własnym modyfikacjom bez przeświadczenia o tym że szkoda w nie ingerować ponieważ jest w fabrycznym stanie i takiego drugiego już nie znajdę. Co najważniejsze, nie wygląda aby uczestniczyło w jakieś większej kolizji, praktycznie w pełni kompletne jeśli chodzi o wnętrze oraz prawie całkowicie sprawne od strony mechanicznej.
Z dniem zakupy ruszył wyścig którego metom jest 7.08. W tym dniu rozpoczną się pierwsze wakacje z campervanem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Efekt tego spotkania pojawił się po kilku tygodniach, mianowicie udało się kupić Hiace 4x4 d-4d w wersji osobowej o pięknie brzmiącej nazwie TOP.
Tu oględziny przez sprawcę zamieszania
Auto przywiezione z Austrii. 300tyś nalotu, poobijane, lakierowane, idealne aby bezstresowo poddać je własnym modyfikacjom bez przeświadczenia o tym że szkoda w nie ingerować ponieważ jest w fabrycznym stanie i takiego drugiego już nie znajdę. Co najważniejsze, nie wygląda aby uczestniczyło w jakieś większej kolizji, praktycznie w pełni kompletne jeśli chodzi o wnętrze oraz prawie całkowicie sprawne od strony mechanicznej.
Z dniem zakupy ruszył wyścig którego metom jest 7.08. W tym dniu rozpoczną się pierwsze wakacje z campervanem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Hiace 2.5 D4D 4x4
Założenie auta jest proste na codzień stoi w setupie 8 osobowego busa na doraźne wypady. W momencie gdy chcemy jechać w tripa środkowa kanapa wypada a do auta wstawiam zestaw zrobionych na zamówienie mebli. Początkowo na czas camperowania miałem wyciągać obie kanapy ale po dłuższej dywagacji oraz kilku projektach wyszło na jaw że wyciągając obie kanapy nie zyskujemy za dużo miejsca jednocześnie ograniczając możliwości transportu osób do sztuk dwóch.
Mając już plan wnętrza przystąpiłem do całkowitego demontażu wnętrza celem ogólnego „odszczurzenia” oraz zrobienia takich rzeczy jak wymiana głośników czy co się później okazało demontażu okien aby zostały zgodnie ze sztuką przyciemnione szyby.
Kilka fotek jak to wyglądało:
A mówią że na zachodzie to dbają o samochody. Nie liczę godzin poświęconych na samo mycie ale śmiało mogę stwierdzić że ostatnie tygodnie pracuje na 2 etaty.
Jako że w części sypialnie wymagana jest prywatność padła decyzja aby przyciemnić szyby. Kilka rozmów i wiedziałem że aby szyby przesuwne były należycie oklejone muszę je wyjąc. Jak się później okazało był to dobry moment aby jednoczenie wszystko wymyć, oczyścić laserowo wnętrza ramki i ponownie je zabezpieczyć na kolejne kilka lat. Praca raczej doraźna niż kompleksowa jednak trzymam kciuki że w
Najbliższym czasie nie będę musiał tam zaglądać.
Efekt finalny:
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Mając już plan wnętrza przystąpiłem do całkowitego demontażu wnętrza celem ogólnego „odszczurzenia” oraz zrobienia takich rzeczy jak wymiana głośników czy co się później okazało demontażu okien aby zostały zgodnie ze sztuką przyciemnione szyby.
Kilka fotek jak to wyglądało:
A mówią że na zachodzie to dbają o samochody. Nie liczę godzin poświęconych na samo mycie ale śmiało mogę stwierdzić że ostatnie tygodnie pracuje na 2 etaty.
Jako że w części sypialnie wymagana jest prywatność padła decyzja aby przyciemnić szyby. Kilka rozmów i wiedziałem że aby szyby przesuwne były należycie oklejone muszę je wyjąc. Jak się później okazało był to dobry moment aby jednoczenie wszystko wymyć, oczyścić laserowo wnętrza ramki i ponownie je zabezpieczyć na kolejne kilka lat. Praca raczej doraźna niż kompleksowa jednak trzymam kciuki że w
Najbliższym czasie nie będę musiał tam zaglądać.
Efekt finalny:
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Hiace 2.5 D4D 4x4
Ooo fajny projekt! Trzymam kciuki i obserwuje rozwój wydarzeń.
A ten parownik hmm… samo zdrowie!
A ten parownik hmm… samo zdrowie!
Hiace 2.5 D4D 4x4
Dzięki Łukaszu!
Kontynuując wątek auto po rozebraniu części pasażerskiej dostało pranie podsufitki oraz foteli. Całość mocno przejaśniała tak więc ruszyłem z ponownym składaniem uzupełniając przy okazji wszystkie spinki , zaczepy oraz robiąc małe zmiany w audio.
Ledwo dokręciłem ostatnią śrubę jak auto pojechało na zakład aby zrobić prototyp mebli. Nie chciałem zbyt mocno szaleć z materiałami ponieważ dopiero po pierwszym wyjeździe wyjdzie czy takie rozwiązanie się sprawdzi. Z drugiej strony prowizorki działają najdłużej i może się zdarzyć że finalna wersja się nigdy nie pojawi.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kontynuując wątek auto po rozebraniu części pasażerskiej dostało pranie podsufitki oraz foteli. Całość mocno przejaśniała tak więc ruszyłem z ponownym składaniem uzupełniając przy okazji wszystkie spinki , zaczepy oraz robiąc małe zmiany w audio.
Ledwo dokręciłem ostatnią śrubę jak auto pojechało na zakład aby zrobić prototyp mebli. Nie chciałem zbyt mocno szaleć z materiałami ponieważ dopiero po pierwszym wyjeździe wyjdzie czy takie rozwiązanie się sprawdzi. Z drugiej strony prowizorki działają najdłużej i może się zdarzyć że finalna wersja się nigdy nie pojawi.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Hiace 2.5 D4D 4x4
Gratulacje! Piękna sztuka! Trzymamy kciuki
A z ciekawości:
- jak mniemam, to nie tam reduktora?
- na jakich kółkach teraz jest?
A z ciekawości:
- jak mniemam, to nie tam reduktora?
- na jakich kółkach teraz jest?
Re: Hiace 2.5 D4D 4x4
Reduktora brak,
jest stały napęd 4wd (w razie czego proszę o korektę przez Profesora Rokfora) notabene Profeso dał mi już znać że można zrobić konwersję na skrzynię z Hilla.
Oponki sprawdzę ale z tego co pamiętam to jakieś 215/75r15.
Wadą którą aktualnie widzę, chodź dla wielu może to nie być problem jest prędkość przelotowa. Przy 100km/h mam 2,5tyś obrotów. 120km/h to już 3tyś obrotów. Genialnie by było zbić te wartości tak aby przy 130-140km/h mieć te 2500rpm. Sam komfort akustyczny jest naprawdę w porządku, zarówno na czarnym jak i szutrze i tu śmiało stwierdzam że moja 90 przy tym to wóz drabiniasty.
jest stały napęd 4wd (w razie czego proszę o korektę przez Profesora Rokfora) notabene Profeso dał mi już znać że można zrobić konwersję na skrzynię z Hilla.
Oponki sprawdzę ale z tego co pamiętam to jakieś 215/75r15.
Wadą którą aktualnie widzę, chodź dla wielu może to nie być problem jest prędkość przelotowa. Przy 100km/h mam 2,5tyś obrotów. 120km/h to już 3tyś obrotów. Genialnie by było zbić te wartości tak aby przy 130-140km/h mieć te 2500rpm. Sam komfort akustyczny jest naprawdę w porządku, zarówno na czarnym jak i szutrze i tu śmiało stwierdzam że moja 90 przy tym to wóz drabiniasty.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Hiace 2.5 D4D 4x4
Napęd jest stały, bez reduktora, z wiskozą międzyosiową. W zasadzie to samo co w mojej Previi - więc generalnie nie ma się czego czepiać. Chyba że mowa o wolnej jeździe w górach - albo w kopnym piachu. Wówczas po prostu sprzęgło za bardzo cierpi, bez reduktora.
W zależności od przyjętej koncepcji można zastosować reduktory z hila, J12 czy J15 (ten ostatni eliminuje potrzebę lewarka w podłodze).
W zależności od przyjętej koncepcji można zastosować reduktory z hila, J12 czy J15 (ten ostatni eliminuje potrzebę lewarka w podłodze).
Re: Hiace 2.5 D4D 4x4
Profesorze, zbijmy te obroty
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Hiace 2.5 D4D 4x4
Wstaw benzynę, to ten rząd obrotów nie będzie robił problemów ...
Vin podeślij, to zobaczę jakie tam przełożenia siedzą, i co się da ewentualnie zapodać. Ale generalnie - większe koła.
W Previi limituje mnie przedni McPerson, więc żeby zapodać coś sensownego (rozmiar kół) muszę mocno zmodyfikować przedni zawias (teraz mam chyba 225/75R16 - i niecały 1cm do kielicha kolumny). Ale Hiace nie ma tego problemu - z przodu ma podwójny wahacz z drążkiem skrętnym, więc limiterem wielkości koła jest jedynie wielkość wnęki nadkola. Pomierz, co sie tam da największego zmieścić - i taki rozmiar zapodaj.
Ale - Ty masz silnik 2KD - czyli bez zmiennej geometrii turbiny. Może sie więc okazać, że po zmianie przełożeń (lub kół), pojawi się odczuwalna turbodziura. No chyba że w planach masz jakiś swapik, do 1KD, na przykład ...
Vin podeślij, to zobaczę jakie tam przełożenia siedzą, i co się da ewentualnie zapodać. Ale generalnie - większe koła.
W Previi limituje mnie przedni McPerson, więc żeby zapodać coś sensownego (rozmiar kół) muszę mocno zmodyfikować przedni zawias (teraz mam chyba 225/75R16 - i niecały 1cm do kielicha kolumny). Ale Hiace nie ma tego problemu - z przodu ma podwójny wahacz z drążkiem skrętnym, więc limiterem wielkości koła jest jedynie wielkość wnęki nadkola. Pomierz, co sie tam da największego zmieścić - i taki rozmiar zapodaj.
Ale - Ty masz silnik 2KD - czyli bez zmiennej geometrii turbiny. Może sie więc okazać, że po zmianie przełożeń (lub kół), pojawi się odczuwalna turbodziura. No chyba że w planach masz jakiś swapik, do 1KD, na przykład ...
Hiace 2.5 D4D 4x4
Wpierw pojeżdżę, jak się zakocham to będziemy motać
VIN poleciał:)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
VIN poleciał:)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Hiace 2.5 D4D 4x4
Po vin masz tam przełożenie 43/11, czyli 3,9. Niestety nie widzę niczego szybszego pasującego do tego typu mostów.
Re: Hiace 2.5 D4D 4x4
Póki co dam rade tak jak jest. Chociaż zrywny jest
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Hiace 2.5 D4D 4x4
No dobra, umyty, odkurzony, można go odkupić....
Re: Hiace 2.5 D4D 4x4
Piszą że ten model na rynku azjatyckim miał turbinę VNT. Może to jeszcze pomoże.Póki co dam rade tak jak jest. Chociaż zrywny jest
Co do opon to taką stronę znalazłem https://sizewheeltire.com/toyota-hiace- ... ire-sizes/.
Różnica w obwodzie ok 10%.
Re: Hiace 2.5 D4D 4x4
Mesel, podsyłam ku inspiracji. Robota wydaje się całkiem prosta a efekt końcowy ekstra!
https://youtu.be/TON7xuJkQs8
https://youtu.be/TON7xuJkQs8